Pc blijft opstarten in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

crippy

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2001
Hallo,

Ik heb al m'n drivers geupdate.
De volgende dag kreeg ik een blauw scherm met de mededeling:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgeloten omschade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de fout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen ondernemen.
Raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele bios update. Schakel biosgeheugen zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelenen start de computer opnieuw op. Druk vervolgens F8 om geavonceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.
Technisch informatie mogelijk in het Engels.stop0x0000008e(0x0000005.0xBF8401E8,0xB1D505A4,0x00000000
Win 32K-AddressBF8401 E8 gase at BF 800000 dateStamp 4c22of9A.
Contoleer of er voldoende schijruimte beschikbaar is schakel het stuur progranmma uit wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie vervang zonodig de beeldschermadapter.

Nu blijft m'n pc opstarten in veilge modus.
Welke keuze ik daarna ook selecteer, hij blijft opnieuw opstarten in veilige modus.

Wat moet ik nu?

Ik draai op XP home

Pc= Medion MD8083
typenr=MEDMT257A

Monitor= Medion MD6155AJ
typenr=E217K

Alvast bedankt voor de reacties.
Hans

Laatst bewerkt:
Of je haalt de ge-update drivers weg en installeer daarna alleen de nieuwe.
Of je gebruikt een systeemherstelpunt om terug te gaan voordat je de drivers installeerde.
Dit kan ook in veilige modus gebeuren.

Update alleen drivers als je zeker weet dat dat het probleem is, als alles gewoon goed werkt doe dan geen driver updates.

Mocht je het wel willen doen en je hebt geen virussen of trojans op je schijf staan, dan zou ik eerst de optie van systeemherstel uitschakelen, dan opnieuw opstarten en het weer aan zetten, meteen een herstelpunt maken en daarna beginnen met de drivers.

Doe dan eerst eentje en start daarna meteen opnieuw op.
Werk er een paar dagen mee en als die geen problemen geeft maak je weer een herstelpunt aan.Doe dan de volgende driver, enz. enz.

Of je haalt de ge-update drivers weg en installeer daarna alleen de nieuwe.
Of je gebruikt een systeemherstelpunt om terug te gaan voordat je de drivers installeerde.
Dit kan ook in veilige modus gebeuren.

Update alleen drivers als je zeker weet dat dat het probleem is, als alles gewoon goed werkt doe dan geen driver updates.

Mocht je het wel willen doen en je hebt geen virussen of trojans op je schijf staan, dan zou ik eerst de optie van systeemherstel uitschakelen, dan opnieuw opstarten en het weer aan zetten, meteen een herstelpunt maken en daarna beginnen met de drivers.

Doe dan eerst eentje en start daarna meteen opnieuw op.
Werk er een paar dagen mee en als die geen problemen geeft maak je weer een herstelpunt aan.Doe dan de volgende driver, enz. enz.

Beste John,

Hoe moet ik san doen dan in veilige modus? Want elke keuze die ik maak in veilige modus...hij blijft opnieuw opstraten.

Groet Hans

Kies dan uit het opstartscherm:
"Laatst bekende werkende configuratie (recente instellingen die werkten)"

Dat zou (als het probleem direct bij de volgende herstart na de update plaatsvond, en je dus nooit succesvol hebt kunnen inloggen na die updates) de drivers en instellingen terug moeten zetten naar vóórdat je die drivers geupdated had.

Tijs.

Kies dan uit het opstartscherm:
"Laatst bekende werkende configuratie (recente instellingen die werkten)"

Dat zou (als het probleem direct bij de volgende herstart na de update plaatsvond, en je dus nooit succesvol hebt kunnen inloggen na die updates) de drivers en instellingen terug moeten zetten naar vóórdat je die drivers geupdated had.

Tijs.

Beste Tijs,

Zoals ik al omschreef...Geen enkele optie in veilige modus werkt. Welke ik ook kies, hij blijft opnieuw opstarten in veilige modus.
Bedankt voor je reactie.

Dit is NIET hetzelfde als kiezen voor Veilige modus! Veilige modus staan als eerste 3 opties genoemd, terwijl mijn optie een stuk lager staat. Zie bijlage (optie 1 positie onder die grijs gemaakt/gemarkeerd is).

Maar als jij zegt dat die keuze waar ik het over had niets oplevert, dan geloof ik dat.

Tijs.

Bijlagen

• xp_opstartscherm.JPG
    xp_opstartscherm.JPG
    33,6 KB · Weergaven: 88
Helaas Tijs. Werkt niet. Gaat gewoon weer opnieuw opstarten en kan dan weer in t scherm terecht van je afbeelding.

En ik heb een heleboel drivers geupdate via de site van Medion. Dus heb de voor mijn pc bedoelde drivers. Het blauwe scherm des doos gaf dus wel de belding over een beeldschermadapter.

(Contoleer of er voldoende schijruimte beschikbaar is schakel het stuur progranmma uit wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie vervang zonodig de beeldschermadapter.)

Kies dan een VGA Modus (= de grijs gemarkeerde optie in de bijlage van mijn vorige posting).
Als het goed is wordt dan niet je driver gebruikt maar de algemene VGA-driver.

Tijs.

Kies dan een VGA Modus (= de grijs gemarkeerde optie in de bijlage van mijn vorige posting).
Als het goed is wordt dan niet je driver gebruikt maar de algemene VGA-driver.

Tijs.

VGA modus start hij ook weer gewoon op in het scherm met veilige modus.

Application & Support CD

Heb je die?

Anders de Product Recovery CD

Dus even voor de duidelijkheid om verwarring te vookomen...de pc start op tot aan het zwarte met de keuze om verder op te starten in veilige modus etc.

Bijlagen

• xp_opstartscherm.JPG
    xp_opstartscherm.JPG
    33,6 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Opgelost

Dus even voor de duidelijkheid om verwarring te vookomen...de pc start op tot aan het zwarte met de keuze om verder op te starten in veilige modus etc.

Opgestart met Windows CD en repair uitgevoerd. Daarna deed alles het weer netjes :thumb:

Bedankt voor alle snelle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan