Geen toegang tot eigen muziek op externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukoo

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2010
Hallo,

Ik heb gister mijn pc opnieuw geinstalleerd met windows 7, ik heb al mijn muziek op een externe schijf gezet die ik bij de pc heb staan.

alleen nu heb ik geen toegang meer tot mijn eigen mappen op de externe schijf.

beveil.jpg

ik kan nu elke map handmatig weer vrij krijgen door er met de rechtermuisknop op te klikken, naar tabblad beveiliging gaan en het daar vrij maken maar aangezien ik 137 albums heb kan dat dus wel een uur duren voor ik ze allemaal weer vrij heb..

weet iemand hier een snelle manier om ze allemaal tegelijk weer vrij te krijgen?

Mvg,
Luuk.

Hoi,

Heb je geprobeert alle mappen te selecteren en dan Rechtermuisklik>Eigenschappen
en daar de rechten te veranderen zodat je erin mag, (als je Administrator bent op je pc...)

Bij de beveiliging van de externe disk de machtigingen wijzigen.
Kies bij eigenaar wijzigen om alle onderliggende mappen ook te wijzigen.

@ radicalgamer
ik zou niet weten waar ik iets met rechten kan aanpassen, en ja ik ben de admin op de pc en ook tevens de enige persoon die gebruik maakt van de pc.

@ telwat
daar heb ik naar gekeken en zo staan de instellingen, lijkt me goed te zijn zo toch?

uijgdhag.jpg

@ Mik Zjegger
dat ga ik nu eens proberen! en nee de externe schijf was niet aangesloten bij het installeren van windows 7.

Wat erg vreemd is dat iedereen toegang heeft én volledig beheer en dat je er toch niet inkomt. Heb je de UAC (gebruikersaccountbeheer) op standaard staan of hoger?
UserAccounts.jpg

Laatst bewerkt:
Heb dit nog nooit meegemaakt met een externe schijf,ik kan m'n externe schijf op elke pc aansluiten en heb dat probleem nog nooit gehad. Ben benieuwd of we uiteindelijk de oplossing vinden. Een ander vraagje, als je de schijf inplugt/aansluit wordt hij niet automatisch afgespeeld/opengemaakt neem ik aan? In Win 7 is autorun.inf n.l. uitgeschakeld om veiligheidsredenen,n.l. dat een evt. virus zich niet automatisch mee installeert. Kijk ook ff hier voor,in dit geval, een belangrijke controle,of laat je virusscanner eens los op de externe schijf.

Laatst bewerkt:
als ik de externe schijf aansluit dan geeft hij me 2 opties:

- Controleren en herstellen
hierdoor word de toekomstige problemen tijdens het kopieren naar dit apparaat of deze schijf voorkomen

- Doorgaan zonder controle

ik kies altijd "Doorgaan zonder controle", moet ik die andere kiezen?
Het rare is dat ik de schijf inderdaad vaker aan andere pc's heb gekoppeld zonder enig probleem :S..

Ja 't is geen slecht idee om eens voor de eerste optie te kiezen eigenlijk een soort chkdsk dus. Omdat het een externe schijf is vergeet men wel eens (mezelf incluis) om onderhoud aan de schijf te plegen zoals schijfdefragmentatie b.v.
Dus is 't geen slecht idee om de optie "controleren & herstellen" te gebruiken.

oke dan zal ik dat eens doen, behoud ik wel alle bestanden? dit is namelijk wel belangrijk voor mij :P

Unlocker

Gebruik anders het programma Unlocker, ik weet neit zeker of het ook in deze kwestie helpt maar unlocker zou je gewoon toegang moeten geven

nogmaals, ik weet het niet zeker maar de kans is van wel

-Jilles

Geen succes met controleren en herstellen, en dat unlocker progammatje doet weinig heb ik zo het idee, het start niet eens op als ik erop klik..

edit: ik had net een paar mappen handmatig 1 voor 1 vrijgemaakt maar dat blijkt ook niet te werken, als ik de map in ga en ik wil een liedje afspelen krijg ik een melding in WMP:
"Kan het bestand niet openen. Mogelijk is het bestand in gebruik, hebt u geen toegang tot de computer waarop het bestand is opgeslagen of zijn de proxyinstellingen niet correct"

Laatst bewerkt:
Ga eens in het laatste venster (van je screenshot) naar het tabblad "Eigenaar" > bewerken > jou account selecteren. Ook een vinkje plaatsen "voor de onderliggende containers en subcontainers.

dat was het crash! ik kan nu bij mn eigen muziek weer! :D gelukkig ^^!
alleen nu staat er bij elk mapje en bestandje wel een slotje logo... houd dat in dat het gebonden is aan mijn pc nu?

echt heel erg bedankt!

Ben er nog niet achter wat het slotje precies inhoud, mogelijk omdat je nu eigenaar bent. Zowel Windows Vista als Windows 7 hebben de neiging jou geen volledige rechten te geven, ondanks dat je Administrator bent.

Is ook een reden, dat ik na de installatie van Vista of Windows 7 me eigenaar maak van allen schijven/partities.

Graag gedaan

Zet je de vraag nog even op "Opgelost".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan