PC boot niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerendW

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Beste,
ik heb sinds een half jaar een zelfgebouwde werkende PC. Maar gistermiddag viel de pc na 5 minuten weer uit na het opstarten, en vandaag start de pc niet eens op:eek:
. Wat er nu precies gebeurt: Ik start de pc en log in, en op het welkom scherm loopt de pc dan vast. Wat de pc wel nog doet is booten in de veilige modus.

Het komt vast hierdoor: ik heb gistermiddag een videokaart van een vriend in mijn pc getest (hd4670), de drivers geinstalleerd en toen mn eigen kaart er weer in gedaan(gtx 460). Daarna begon de pc met uitvallen na 5 minuten en vandaag boot de pc dus nietmeer!? Waarschijnlijk iets fout gegaan met de drivers??? Ik heb de ati drivers gewoon gedelete.

Kan iemand helpen? alvast bedankt!

Het feit dat de safemodus functioneert, wijst idd. op een driverprobleempje.
Hoe heb je de ati drivers verwijderd? Heb je in de verkenner de map verwijderd of heb je in hardeware de installatie van de kaart ongedaan gemaakt?

Ga iig naar hardware en klik rechts op de grafische kaart (beeldschermadapter) en maak de installatie van de kaart (welke dat nu ook is) ongedaan. Windows zal daarna voorstellen opnieuw op te starten. Sta dit niet toe. Ga nu eerst in de verkenner op zoek naar mappen van de grafische kaarten en verwijder alles.

Start nu opnieuw op. Download de juiste drivers bij Nvidia (denk aan de goede kaart en het goede OS) en installeer deze. Nu zou alles weer oké moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb de drivers gedelete met configuratiescherm> programmas verwijderen> alles van ati weg ermee. (Ik heb w7). Ik zal nu ff doen wat je zei

Laatst bewerkt door een moderator:
Wacht tijdens het herstarten van Windows even af, de kaart zal gedetecteerd worden. Wacht de installatie even af alvorens je de gedownloade Nvidia software gaat installeren.

Ik heb nu bij hardware de beeldschermadapter verwijderd en de drivers daarbij ook. Ik ga nu in mn bestanden alles van de drivers verwijderen, daarna de drivers van mn kaart downloaden en opnieuw booten.

Ik houd je op de hoogte:thumb:

ok, probleempje, ik ben aant installeren en nu zegt nvidia: Installatie kan niet doorgaan, geen compatibele grafische hardware gevonden.

ennu?:confused:

Dan heb je kennelijk de verkeerde software gedownload. (voor een verkeerde kaart en / of verkeerd besturingssysteem -> Windows) Je kunt bij Nvidia ook kiezen voor het laten detecteren van de kaart en vervolgens geeft Nvidia je de juiste software.

Heb je na het verwisselen van de kaarten de stroomkabel van de videokaart wel weer aangesloten?

nee wel de goede drivers, dat kan ik wel hoor :D, nu lukr het opeens wel, maar dan zeht ie , installatie mislukt?

Ik probeer het nog eenkeer

zal ik nieuw opstarten>
??

nope doet het niet, de installatie is mislukt

Wahoo!

nu de drivers wegg zijn kan ik weer opstarten in de normale modus. Ik installeer nu de nieuwe drivers!

Nu ik de drivers heb geinstallerd en opnieuw heb opgestart gebeurt er weer precies hetzelfde. Ik zit nu weer in de veilige modus...

wat moet ik nu doen?

Nog even controleren wat gast0225 al aangeeft:

Heb je na het verwisselen van de kaarten de stroomkabel van de videokaart wel weer aangesloten?

Ook even controleren of alle fans draaien. PC's die helemaal uitvallen hebben vaak problemen met de voeding of een onderdeel wat te heet wordt waardoor hij in beveiliging springt en zichzelf uitschakeld.

Natuurlijk is dat allemaal aangesloten. Anders wist het wel hoor;)
Het is duidelijk een softwarematig probleem.

Dan rest je weinig anders dan de voorlaatste of nog beter, de op twee na laatste Nvidiadrivers te downloaden en te installeren.

Hehe

Ok, ik heb nu al 5 keer de drivers opnieuw geïnstalleerd, opnieuw geboot, erachter gekomen dat het niet werkte, en in de veilige modus de drivers weer uninstalled om het daarna nog 4 keer de proberen........ en nu opeens werkt het!! (voorlopig dan:p)

Thanx gast0225!:D

hahah, nee dus. Hij viel weer uit na 2 minuten, ben dus weer terug bij af:(.(zit weer in de veilige modus)
Wat kan ik doen?

De kaart eruit halen, de pc starten zonder kaart (er is een videochip onboard?) daarna de pc weer uitzetten, kaart terugplaatsen en opnieuw proberen. (Ik ben nu tot 18.00 uur offline)

geen onboard, mijn chipset is x58 van intel ( i7 dus)
ik probeer het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan