Scherm gek + PC naar de ****

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Mijn pc is dus kapot. Hij start niet meer normaal op.. eigenlijk helemaal niet meer.
Ik was gewoon bezig op de pc, toen ineens het scherm rood-achtig werd, vast liep, en mijn beeldscherm dit zei: No signal. Toen ging het beeldscherm uit, maar de PC stond nog aan.
Ik dacht, het ligt aan het beeldscherm dus die heb ik effe opnieuw aangekoppeld, maar alsnog deed hij niks.. Toen heb ik de computer aanknop ingehouden zodat hij uitging, en weer opnieuw opgestart. Dit gebeurde er:

- Het gewone scherm van Packard Bell, aan het begin kwam.
- Er kwam even een zwart scherm daarna zoals gewoonlijk, maar deze had grijze strepen eroverheen....
- Toen kwam het gebruikelijke scherm van Vista, waar onderin een laadbaljke staat met: Microsoft Corporation, maar dan met groene strepen over het scherm! Beetje eng. Heb ik een foto van gemaakt, zo zag het eruit: http://img842.imageshack.us/img842/6622/img5565p.jpg
- Er komt een donkerrood scherm
- Een bericht van het beeldscherm (zelfde type venster als "No signal") zegt: "Mode not supported"
- Dan start de pc opnieuw op, hetzelfde gebeurt weer alleen dan komt er ook nog een scherm waarop staat dat windows bestanden zijn beschadigd. je kunt kiezen: Systeemherstel (aanbevolen) en Windows normaal opstarten. Als je windows normaal opstart krijg je weer hetzelfde beeldschermbericht en restart de pc.
Ik heb ook al Systeemherstel gedaan, maar daarna herstart hij gewoon weer op dezelfde gekke manier.

Wat moet ik doen!? Bij dat packard Bell systeemhertel heb ik wel aangevinkt bestaden behouden, dus mijn documenten en zo staan als het goed is nog op de harde schijf, dit wil ik graag proberen zo te houden. (Kun je niet de harde schijf uit de computer halen, en die in een andere pc doen zodat je de bestanden kunt overzetten?)

Hopelijk hebben jullie hier een oplossing voor.....

Dank

Ik ben niet aansprakkelijk mocht er iets fouts gaan je doet dit op je eigen risco
Misschien is je driver aangetast die voor je beeldscherm is bedoeld. Maar je kan inderdaad je harde schrijf op een andere pc aansluiten. Je moet dan wel in je computer kast rommelen. Je moeten weten wat je doet!

Als je je bestanden hebt over gezet, kan je alle bestanden verwijderen. stop de harde schijf weer terug in je computer en start de pc op met recovery dvd/cd of een orginele dvd/cd van windows.

Hoop dat dit je probleem verhelpt.

Klinkt als een kapotte graphische kaart. Welk type packard bell heb je, zit hier een losse videokaart in?
Het bot uitzetten van de computer kan vervolgens tot problemen met het bestandssysteem hebben geleid.
Eerst maar kijken of je normaal beeld kan krijgen, maar dan moeten we het antwoord op mijn eerste vragen weten

Ron

Het preciese type ga ik nog even opzoeken, maar bedoel je met losse videokaart dat ik er later nog een bij in heb gezet? Dit is niet het geval, maar eigenlijk heb ik nooit geweten wat voor type videokaart erin zit. Het is in iedere geval eentje die er standaard al in zat.

En dat harde schijf verwisselen ga ik dan denk ik maar proberen, ik weet denk ik hier wel iemand voor die dat voor mij kan doen. Of kunnen jullie aan mij uitleggen hoe ik de harde schijf er veilig uit kan halen, of weten jullie daar een tutorial voor?

EDIT: Type is: Packard Bell iStart J9200 AIO. Geen idee wat voor videokaart erin zit.

Laatst bewerkt:
Denk dat je het verhaal van de hdd wel kan overslaan.

Dit riekt toch echt naar een overleden videokaart.

Er zou een nVidia GeForce 7500LE in moeten zitten, maar durf even niet te zeggen of dit onboard is.

Je zal moeten testen of het probleem met een andere kaart verholpen is, maar dan moet je voeding die ook trekken, dus ook daar moet je nog even naar kijken. Je hebt een pci-e slot.

Laatst bewerkt:
Dus nieuwe videokaart kopen en erin zetten zou het gewoon oplossen? En dan zou ik windows neit opnieuw hoeven installeren en zijn mijn bestand er gewoon nog?

Ik snap het neit echt van die voeding, hoe kom ik daarachter? En hoe kom ik erachter wat voor video kaart het is en onboard?

Voor je voeding moet je de kast open maken en kijken welk merk en wattage de voeding heeft. Staat op de sticker.

Is de pc verder origineel?

Als je inderdaad een losse kaart hebt, zie je deze op het mobo zitten.

Maar als je niet zeker weet of het handig gaat zijn dit alles zelf te doen, pak dan de pc onder de arm en ga ermee naar de lokale pc boer.

Ik heb even aan de binnenkant van mijn pc gekeken.
Op het etiket staat:
Model no: FSP250-60HEN

AC input: 220 - 230 V~ 2A, 50Hz
DC output: *hier staat nog een hoop*
(+3.3V & +5V = 115W Max) Total output continious shall not exceed 250 Watts.

En dan de videokaart, het is een nvidia, hij zat er standaard al in en ik heb even een foto gemaakt van de binnenkant van mn pc, hoe de videokaart erin zit:
http://img35.imageshack.us/img35/919/img5575l.jpg

Tja, van de zijkant is natuurlijk nooit te zien om welke kaart het gaat...

Maar goed, ik ga nog steeds uit van de kaart die ik noemde.

Hoeveel geld ben je bereid uit te geven voor deze toch al redelijk gedateerde pc?

En waar gebruik je deze voor? Want aan de voeding te zien, is de kans zeker aanwezig dat ook daar een neiuwe voor moet komen.

Nou, mijn huidige videokaart is prima voor wat ik doe... Alleen, waarom moet ik een nieuwe voeding? Als ik gewoon een gelijkwaardige nieuwe videokaart koop, moet dat toch gaan.

En is het trouwens wel zeker dat het om de videokaart gaat? voordat ik een nieuwe koop.... :)

Nee, dat is het niet. De pb website geeft niet echt veel info.

Maar het is al een wat oudere kaart en of je die nog kan krijgen is de vraag. Vandaar de opmerking over de voeding.

Aha.. Dan denk ik dat ik ga proberen de harde schijf in een andere pc te doen (kan iemand me uitleggen hoe) en bestanden te backuppen, en dan met een windows dvd helemaal opnieuw installeren.

En als het dan nog steeds is... dan denk ik dat het aan de videokaart ligt?

Hallo

Bekijk zelf eens goed uw foto , of nog beter het inwendige van uw p.c.

C.p.u. cooler zit vol met stof.

De g.p.u. met zijn cooler is niet veel beter.

Maak alles eens stofvrij d.m.v. compressor (ventilatoren blokkeren).

Ventilatoren controleren op hun soepele werking is geen overbodige luxe. (desnoods een druppeltje olie)

Peter

Laatst bewerkt:
Harde schijf in een andere computer doe ik nog maar even niet... Ik heb iemand anders gesproken die ook zei dat het aan de videokaart lag, dus ik ga maar een nieuwe videokaart kopen. Daarvoor heb ik dus waarschijnlijk ook een nieuwe voeding nodig aangezien die van mij maar 115W (!?) is..

Nu weet ik dus niet goed wat ik moet hebben. de videokaart hoeft van mij niet super te zijn, de videokaart die ik nu heb, daar staat op 64mb! Als ik nou een nieuwe koop zou ik aan 256mb wel genoeg hebben misschien 512mb. Dat ligt nog even aan de prijs, ik wil er naturlijk het liefst niet te veel aan uitgeven. Wat voor voeding voor zo'n videokaart zou ik nodig hebben? En, kan iedere videokaart op mijn computer?

Laatst bewerkt:
Deze passen er allemaal in

Een 115 W voeding is wel erg klein. Weet je zeker dat je niet nog ergens 250 W hebt staan op de stickers. Anders heb je hier een overzicht van mogelijke voedingen.

Ron

Ja nu je het zegt:
(+3.3V & +5V = 115W Max) Total output continious shall not exceed 250 Watts.

Dan zal het wel 250 zijn. Trouwens op het stickertje van de videokaart staat dat het een 7500le of 7600le of iets in de richting is.. van 64mb.

Laatst bewerkt:
Dat melde ik inderdaad een aantal posts geleden al.

Maar houdt rekening met het feit dat je met een nieuwe videokaart vrijwel zeker een nieuwe voeding nodig gaat hebben.

Ok dat is geen probleem, voeding kost toch maar iets van 30 euro. 450 watt is wel aardig toch? aangezien ik geen super videokaart hoef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan