Desktop Pc - Te heet / maar ook koel? O_O

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClownFrag

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Hallo,
ik heb een desktop gamers pc, 4 ventilators erin. maar het probleem is dat hij heel heet word! Vroeger had ik er geen problemen mee, ik heb mijn desktop computer overclockt naar (2,95 GHZ) - maar nu al terug naar de originele (2,33 GHZ)

mijn video kaart is een (Nvidia GeForce 8600 GT) ik had een kijkje genomen en de mini ventilatortje, werkt niet! hij is aan de videokaart geplugd maar, hij draait niet.:( dit zijn mijn volgende tempraturen

CPU.JPG

Ik had mijn pc geopend en alle kabels netjes gezet zodat genoeg lucht op mijn moederbord kwam, maar het blijft nog steeds een hoog temperatuur, al mijn ventilators op 100% gezet, en via het BIOS menu , naar optimal setting zodat hij sneller gaat, vroeger deed ik hem op silence mode, en was er geen probleem, in spellen word hij wel 120C en gaat het FPS (Frames Per Second) Heel erg dalen naar 9. maar dan na 1 minuut word hij weer op de 170 ongeveer (Niet bij alle spellen)

Graag wou ik hulp voor het ernstige probleem :confused:

Vriendelijke Groeten
ClownFrag,

Edit, plaatje genaamd cpu moest GPU te zijn ;)
Edit, mijn kamer is op zolder en het is nu winter, dus de zolder is vreselijk koud, als ik wakker word en mijn pc aanzet zijn de core1, CPU , System wel onder de -5C

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Dat niet draaiende ventilator lijkt mij dus het probleem zou er niet te lang mee draaien mogelijkheid om op een andere manier aan te sluiten?
En kijk eens met pc wizard naar de temp want speedfan vertrouw ik niet zo

Ps. Welkom oP Helpmij

Laatst bewerkt:
Een optie kan zijn een andere koler op je kaart plaatsen.
Maar aangezien het een oud beestje is, kun je misschien ook een 2de hand 8800GT pakken. 2de hands heb je ze voor 30-40 euro.

Dan kom je betreft gamen ook sneller uit.

Of een losse systeem ventilator op de kaart beunen :)

Goedemiddag,

Dat niet draaiende ventilator lijkt mij dus het probleem zou er niet te lang mee draaien mogelijkheid om op een andere manier aan te sluiten?
En kijk eens met pc wizard naar de temp want speedfan vertrouw ik niet zo

Ps. Welkom oP Helpmij

Bedankt,

Ok ik zal op Pc wizzard eventjes een kijkje nemen

Een optie kan zijn een andere koler op je kaart plaatsen.
Maar aangezien het een oud beestje is, kun je misschien ook een 2de hand 8800GT pakken. 2de hands heb je ze voor 30-40 euro.

Dan kom je betreft gamen ook sneller uit.

Of een losse systeem ventilator op de kaart beunen :)

Tjah videokaart is best oud maar het is een zelfgebouwd pc, wat er allemaal inzit is splinter nieuw, alleen het videokaart moet ik wel een keer vervangen, want de aankomende games worden steeds hoger en hoger,

P.S - nieuwe videokaart is het dan ook hoger frames per seconden?

Hallo, volgens mij heb ik het kleine probleempje wel gevonden :D

alleen nu nog zien te fixen

PC - Wizzard.JPG

Hoi,

Volgens mij heb je een voeding nodig kijk eens naar je 12 v lijn

Ik ga kijken, en mijn voeding was kapot gegaan, dus ik had een nieuwe gekocht, en erop gezet precies het zelfde ik kijk wel even bij wizzard

8,64 volt wat kan er mis zijn?

kan het niet de drivers zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Of je hebt ergens kortsluiting of je voeding is defect denk dat het laatste het geval is welk merk en type voeding heb je?

Zo te zien is de CPU sensor ook niet goed, lijkt me stug dat de CPU 12ºC is.:rolleyes:

Hoi,

Of je hebt ergens kortsluiting of je voeding is defect denk dat het laatste het geval is welk merk en type voeding heb je?

Ik heb een chieftec , als je type echt moet weten dan moet ik even de voeding half eruit halen

Zo te zien is de CPU sensor ook niet goed, lijkt me stug dat de CPU 12ºC is.:rolleyes:

Pc wizzard zegt ook 13c ik geloof het wel want mijn ventilator geeft een eenorme koeling alleen mijn videokaart koeling werkt niet

Edit : 1 van de 4 ventilators is al 4441 Rpm

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik begin er hard aan te denken dat er met het overklokken toch wat meer mis is gegaan als we denken dat idee heb ik tenminste. al koel je nog zo hard 13 graden kan niet kloppen

Terwijl mijn pc aanstaat (en half open) voelde ik even aan het video kaart ventilatortje die tog draait, maar 30%

Edit, bij het overclocken , ik had dat via BIOS gedaan

Sensortjes gaan vrij vaak kappot/afwijken.

Maar afwijkende sensoren zijn niet het probleem in dit topic :)
Ventilatortje wat niet draait is het probleem.

De 8600GT heeft geen eigenvoeding nodig, deze neemt hij uit het pci slot

Edit:
Koelblok al gechecked op stof??

Laatst bewerkt:
Met het koelblok , bedoel je ook dus die grote in het midden van 4441 rmp

want als ik ff met mijn vingers aan de metalen platen voel, komt daar geen lucht uit (bijna geen)

Het koelblokje op de kaart zelf.
Maar het kan geen kwaad om gelijk alles te checken.

Alles goed schoonblazen / zuigen en dan nog een keer kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan