• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter op ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Beste mensen,

Ik zou graag data willen filteren uit een (invoer)lijst op een ander tabblad.
B.v. ik vul in op tabblad Invoer wat de bedragen zijn met omschrijving, allemaal onder elkaar. Maar ik wil op een ander tabblad de data gefilterd hebben, een overzicht van b.v. alle hypotheken met de data dat ze zijn betaald.

Hoe kan ik dat het beste doen?

Bekijk bijlage yolandal2.xls

Hi Kees,

Nee, dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ik ben wel aan het spelen met draaitabellen maar eigenlijk is dat veel te ingewikkeld voor wat ik - naar mijn idee - in dit geval simpel wil.
En ik het overzicht wat je hebt gemaakt staat de hypotheek en de data hiervan niet in één kolom en dat zou ik wel graag willen. Daarbij hoef ik niet de bedragen te hebben in dit filteroverzicht.

Een autofilter zou eigenlijk genoeg zijn, alleen dan op een ander tabblad.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg overbreng........

Heb een voorstel met vert.zoeken, maar moest wel een kolom toevoegen. Dit geeft je ook de mogelijkheid het bedrag toe te voegen.

Bijlagen

Heb een voorstel met vert.zoeken, maar moest wel een kolom toevoegen. Dit geeft je ook de mogelijkheid het bedrag toe te voegen.

Hm, op zich is het resultaat prima, alleen die extra kolom zit ik mee in mn maag. Eigenlijk moet er in de invoerlijst ook een 2e kolom bij (de Hoofdcategorie), maar die heb ik voor het gemak weggelaten.

Op zich zou ik die extra kolom kunnen verbergen of met wit-op-wit kunnen oplossen, toch?

Uiteraard, maar voor de zichtbaarheid in deze fase doe ik dat niet.

Ja, dat snap ik inderdaad.

Ik heb inmiddels jouw formule gekopieerd naar mijn datasheet, en dit gaat niet goed. Helaas kan ik niet steeds mijn originele bestand plaatsen (gezien de privacy). Maar ik kopieer het steeds naar een andere sheet, wat dus niet helemaal lekker gaat.

Hierbij mijn bestand, en zie bij het tabblad Data; daar gaat het niet goed... wat gaat er mis, weet jij het?
Bekijk bijlage Yolandal3.xls

... wat gaat er mis, weet jij het?
Het bereik van vert.zoeken was te klein en de kolom was onjuist. Heb hem aangepast:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A$1&RIJ()-1;Invoer!$A$1:[B][COLOR="red"]$E$100[/COLOR][/B];[COLOR="red"]3[/COLOR];0));"";VERT.ZOEKEN(A$1&RIJ()-1;Invoer!$A$1:[COLOR="red"]$E$100[/COLOR];[COLOR="red"]3[/COLOR];0))
Zie rode tekst. Honderd is ook maar een aanname.

Wijzig de hulpkolom even in:
Code:
=[COLOR="red"]ALS(ISLEEG(E2);"";[/COLOR]E2&AANTAL.ALS($E$2:$E2;E2)[COLOR="red"])[/COLOR]

Laatst bewerkt:
als je met macros wilt werken, dan is dit een geval met uitgebreid filteren.

nog wel even de celeigenschappen in rij 2 op datum zetten.

nu komt er een datuim uit 1901.

waarom moeten de gegevens van de filter op een ander werkblad komen?

hier een voorbeeld met een filter van de gewenste gegevens op het invoerblad.

Bijlagen

nog wel even de celeigenschappen in rij 2 op datum zetten.

nu komt er een datuim uit 1901.

waarom moeten de gegevens van de filter op een ander werkblad komen?

hier een voorbeeld met een filter van de gewenste gegevens op het invoerblad.

Ik wil een aparte lijst voor invoer, en een aparte lijst voor de posten en data (dit zijn er namelijk veel). Autofilter is geen optie omdat ik dan iedere keer moet selecteren en ik wil het in één oogopslag hebben.

De datumvelden heb ik gewijzigd, maar het jaartal blijft 01...?

Yolandal,

je vraagt voor een autofilter om deze gegevens te gegevens te verzamelen.

als je deze gegevens wilt verzamelen zou ik toch gaan voor:

1) draaitabel (maar daarvan geef je aan dat je dat niet wilt)

2) somproductoplossing

3) VBA
maar als je dit voor alle criteria wilt hebben, kom je (lijkt mij) toch uit bij een oplossing met VBA. (daar kan ik je niet mee helpen).

Yolandal,

je vraagt voor een autofilter om deze gegevens te gegevens te verzamelen.

als je deze gegevens wilt verzamelen zou ik toch gaan voor:

1) draaitabel (maar daarvan geef je aan dat je dat niet wilt)

2) somproductoplossing

3) VBA
maar als je dit voor alle criteria wilt hebben, kom je (lijkt mij) toch uit bij een oplossing met VBA. (daar kan ik je niet mee helpen).

Ik wil wel met draaitabellen werken, maar krijg het niet voor elkaar zoals ik wil.
Ook hier geldt dat de voorbeelden die ik vind heel anders zijn dan mijn document.

Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om een autofilter op een ander tabblad te laten generen maar dit kan dus niet. Nu ik erover nadenk wel logisch, alleen hoopte ik op een ander soort oplossing met de opzet die ik schetste.

VBA heb ik helaas de kennis niet voor.

SomProduct is ook nog een optie, weet alleen niet hoe ik dit moet doen. En daarbij gaat het om een datum en volgens mij kan dat niet met een som formule?

Het bereik van vert.zoeken was te klein en de kolom was onjuist. Heb hem aangepast:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A$1&RIJ()-1;Invoer!$A$1:[B][COLOR="red"]$E$100[/COLOR][/B];[COLOR="red"]3[/COLOR];0));"";VERT.ZOEKEN(A$1&RIJ()-1;Invoer!$A$1:[COLOR="red"]$E$100[/COLOR];[COLOR="red"]3[/COLOR];0))
Zie rode tekst. Honderd is ook maar een aanname.

Wijzig de hulpkolom even in:
Code:
=[COLOR="red"]ALS(ISLEEG(E2);"";[/COLOR]E2&AANTAL.ALS($E$2:$E2;E2)[COLOR="red"])[/COLOR]

Ik heb de codes gekopieerd naar het werkblad waar het uiteindelijk komt, maar de verwijzingen zijn niet goed. Gezien de privacygegevens kan ik geen schaduwbestand meer maken want er staat er veel in (o.a. de lijsten).

Als ik dit voor elkaar heb, ben ik 100% blij! Om het zo duidelijk mogelijk te maken kan je het bestand wat jezelf hebt geupload als basis gebruiken, echter nu:

Op tabblad INVOER heb ik een extra kolom (A) toegevoegd die ik later zal verbergen.
Hierdoor schuift alles op (A-B-C-D-E):

1 Verbergen Nr Datum Hoofdcat Subcat
2 Vakgeld J1 372 4-jan-10 Inkomsten Vakgeld J

Het werkblad waar ik de data wil verzamelen is: (A-B-C-D-E-F-G-H)

1 VASTE LASTEN -- breed
2 Hypoth Krediet Gas PWN Elec Ziggo Mobiel Web
3 datum datum datum

Ik hoop dat dit duidelijk is?
Ik heb je formule gekopieerd en de kolommen geprobeerd te wijzigen, maar ik krijg het niet voor elkaar......... ik weet nl. niet wat wat is............ (Als je me dit kunt zeggen kan ik het misschien zelf doen?)

autofilter met een macro

Dank je! Op zich is dit ook een optie, alleen als ik vanuit het tabblad data weer terugkom op de Invoer lijst, staan de cellen C12 en C33 omcirkelt alszijnde gekopieerd...?
Als ik dan op enter druk kopieert ie de cellen op de plek waar ik sta?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan