Mijn nieuwe computer... Iemand suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouty

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Beste Helpmij'ers, :love:

Ik heb met hulp van een vriend van mij en een computerzaak in de buurt de volgende onderdelen op een rijtje gezet: http://tweakers.net/gallery/383251?wish_id=111558#tab:wenslijst

Nou heb ik een paar vraagjes:
1. Als ik nou hardcore games ga spelen op de hoogste graphics, is dit dan een goede videokaart voor mij, of raad je een andere aan?
2. Passen al deze onderdelen goed bij elkaar, of is een bepaald onderdeel niet compatible met andere onderdelen?
3. Heb ik nu ook de mogelijkheid om CD's te branden, of alleen DVD's?
4. Heb ik genoeg voeding voor dit systeem?
5. Heb ik genoeg voeding als ik mijn systeem uitbreid (met oa meer geheugen, betere videokaart, betere processor, etc.)
6. Klopt het dat een i7 een Quad Core is, maar er vier bij simuleert, waardoor je in de praktijk 8 cores hebt?
7. Heb je nog opmerkingen of suggesties? Ik hoor 't graag!

Bedankt! :d

Laatst bewerkt:
Mod edit

Topic verplaatst naar Hardware--->Aankoop nieuw systeem / Upgraden.

Succes met je vraag.

Hoi,
Kan het mis hebben maar de processor heeft een 1155 socket en die ga je op een 1156 socket moederbord zetten dat gaat niet volgens mij:o

Laatst bewerkt:
Modag heeft gelijk, beetje vreemd :confused:

en

je brander kan alle soorten DVD's en CD'S branden :rolleyes:

Laatst bewerkt:
dat gaat idd niet werken je moet socket 1155 moederbord gebruiken voor socket 1155 cpu's
dus ander moederbord
verder is de HD5870 net zo duur als de gtx470 alleen een heel stuk beter dus meschien daar eens naar kijken?

Dat de 5870 beter presteert dan de GTX470 kunnen we het snel eens over zijn. Dat íe net zo duur is niet. Ik kom bij een GTX470 op ongeveer € 250,-- uit en bij een 5870 al gauw € 100,-- meer.

waar haal jij dat vandaan?
de HD5870 kost nu rond de 230/250 euro zeker geen 300 euro

klik

pricewatch!

@ gast0225,

Niet allemaal kijk maar eens hier
@ firestorm,
niet helemaal kijk hier

Laatst bewerkt:
hier nog goedkoper
klik 230 euro... de prijzen voor deze kaarten zijn enorm gezakt sinds die HD6xxx serie kaarten zijn uitgekomen

lol maar dan moet je ook niet gaan voor een eyefinity 6 edition die zijn 2 keer zo duur xD

Laatst bewerkt:
Verklaar het maar.............. (een beetje extra koeling kan m.i. de prijs nooit zo opdrijven)
(Alternate)

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    37,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
tjah
het kan ook zo zijn dat ze nog de oude inkoop prijzen hebben aangehouden omdat ze anders verlies leiden tjah de prijzen verschillen enorm

Prima behalve dat moederbord dat is socket 1156 dat kan dus niet in combinatie met een sandy bridge, en die videokaart is goed hoor, je kan hem nog verwisselen met een 6950 (266 euro) en anders al wil je nog hoger gaan misschien een gtx 570?

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor alle behulpzame en snelle reacties! :love:

Hoi,

Geen dank en succes maar zou de winkel in de gaten houden die had dit toch moeten weten;)

Ik heb absoluut geen verstand van hardware... Dus ik probeer alles te snappen... :rolleyes:

Maar uhmm... Kan iemand mij een socket 1155 moederbord aanraden, of een socket 1156 i7? Thx!

Hoi,

Hier staan er genoeg weet niet wat je budget is maar Asus en Gigabyte en Msi zijn wel de betere merken.

Asus P8H67-M Pro is lekker goedkoop, 1155, en blijkbaar een goed merk :D
Goeie?

Hoi,

Prima merk maar een micro bord zou gewoon een atx bord nemen. misschien deze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan