Code voor Text Editor gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedere keer als ik dan internet startte dan kwam hij met debuggers en als ik dan op Yes of No klikte sloeg hij af...

Iedere keer als ik dan internet startte dan kwam hij met debuggers en als ik dan op Yes of No klikte sloeg hij af...

Dat ligt dan aan je browser, niet aan VS.

CodeWinContextMenu? Nooit van gehoord. Wat is dat?

Daar bedoelt hij waarschijnlijk mee wat ik voor hem heb gevonden, een project dat zo heet.

Download dit eens: http://www.microsoft.com/downloads/...15-30E5-430E-95B3-621DCCD25150&displaylang=en

Je moet 'CodeWinContextMenu.exe' hebben. 'k Heb niet helemaal gekeken wat het is, maar ik denk dat je hier wel iets mee kan.

Ik dacht dat het voor zich sprak, niet dus :o. Ik zal vanavond ff kijken of ik snap hoe het toegepast moet worden, ALS het al bruikbaar is (wat ik vermoedde toen ik het doorkeek).

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar bedoelt hij waarschijnlijk mee wat ik voor hem heb gevonden, een project dat zo heet.

Ik dacht dat het voor zich sprak, niet dus :o. Ik zal vanavond ff kijken of ik snap hoe het toegepast moet worden, ALS het al bruikbaar is (wat ik vermoedde toen ik het doorkeek).

Sorry, ik heb nog geen tijd gehad om het goed door te kijken :o, wordt morgen :p

Ik heb het al gezien. Het is een Class Library Project (met als output een DLL). Dus je moet hem importeren in een ander project. (Ik neem aan dat je weet hoe dat moet).

Wat je moet aanpassen aan het project staat in de Readme, ik zou zeggen: even de Readme doorlezen, dan moet het wel lukken.

Sorry maar ik snap het nog niet...:o

Met het icoontje voor de bestanden is gelukt, ik weet alleen niet hoe.

Ik snap het nog steeds niet met het icoontje en met het openen van de bestanden.

er is genoeg hierover te vinden op internet, zo bespaar je zelf tijd, dan hier een aantal dagen te wachten.

(in 2 minuten...)
voor saven
Code:
Dim SaveFile As New SaveFileDialog
SaveFile.FileName = ""
SaveFile.Filter = "Text Files (*.txt)|*.txt"
SaveFile.Title = "Save"
SaveFile.ShowDialog()
Try
Dim Write As New System.IO.StreamWriter(SaveFile.FileName)
Write.Write(RichTextBox1.Text)
Write.Close()
Catch ex As Exception

End Try

voor openen:
Code:
Dim OpenFile As New OpenFileDialog
OpenFile.FileName = ""
OpenFile.Filter = "Text Files (*.txt)|*.txt"
OpenFile.Title = "Open"
OpenFile.ShowDialog()
Try
Dim Read As New System.IO.StreamReader(OpenFile.FileName)
RichTextBox1.Text = Read.ReadToEnd
Read.Close()
Catch ex As Exception

End Try
Dit werkt heel simpel, misschien moet je een aantal aanpassingen maken, en dan toepassen in je programma.
ik heb het niet getest maar ik denk dat het wel werkt.

groeten,
Nick

Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat als iemand een bestand opent vanaf zijn harde schijf dat de tekstverwerker dat dan automatisch inleest.

met de code die ik je gaf kan je programma een .txt bestand lezen (en dus openen).
met een paar aanpassingen kan jou programma ook de .mtepf lezen...

Volgens mij moet het zo wel werken:
Code:
SaveFile.Filter = "Text Files (*.txt)|*.txt|*.mtepf"

doe dit hetzelfde bij de openfile.filter en dan moet het werken hoor:D

EDIT:
zet helemaal boven aan je code: imports system.IO
ik weet niet of ik het goed heb, misschien kan iemand anders je dan helpen...

maar 1 tip: zoek op google, daar moet je het wel vinden:D

Laatst bewerkt:
Ik bedoel dus dat als je bijv. op je bureaublad een bestand hebt staan en dat meteen wilt openen dat de tekstverwerker dat dan inleest.

De tekst-bewerker:
mb10U.png

Download het project hier: http://www.mediafire.com/?egd1g6dbwgn31lt

Veel succes en plezier ermee :)

Sorry! Maar het is niet wat ik zoek.

Ik bedoel dus dat als je bijv. op je bureaublad een bestand hebt staan en dat meteen wilt openen dat de tekstverwerker dat dan inleest.

volgens mij doet je progje dat automatisch, maar in iedergeval snap ik nu wel wat je bedoeld

Het zal erg lastig zijn (naar mijn mening), als je het aandurft zou ik hier even kijken :P

http://www.howtogeek.com/howto/prog...ine-arguments-in-a-windows-forms-application/

Je zal windows moeten instellen om het txt bestandje met jou programma te openen, een parameter meegeven van het huidige pad naar het txt bestand, en het programma dat het txt bestandje zal openen de argumenten uit laten lezen.

Of, je kan het zo proberen, zie deze video:

BxB2R.gif

Code in C#:

PHP:
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
            foreach (string s in Environment.GetCommandLineArgs()) if (s.EndsWith(".txt")) richTextBox1.Text = System.IO.File.ReadAllText(s);
        }

''public Form1()'' zou dan de Form_Load zijn in VB.NET.

Laatst bewerkt:
Volgens mij weet ik wel iets:
Maak een .txt bestandje en sla het op
Ga naar het .txt bestandje en druk op rechtermuisknop
Klik op "openen met" en dan op de knop ongeveer als programma selecteren ofso
Kies jou .exe prog en als het goed is, opend windows nu .txt files via jou progje

Ik heb het getypt via me iPod dus sorry als er foutjes in voorkomen

Groeten,
Nick:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan