Nieuwe processor kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeney12

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe processor aan te schaffen, maar ik ben op dit gebied nog niet zo bekend.
Nu heb ik veel dingen gehoord/gelezen over dual vs quad en dat soort dingen maar dat was vaak uit 2007 (beetje verouderd dus).
Ik wil een nieuwe processor om spellen op hoge(re) settings te spelen en recorden (denk aan CoD en recorden met Fraps)

Mijn vragen zijn nu:
- Is het beter om een Quad te kopen of een Dual met meer GHz?
- Ik heb gekeken voor een AMD Phenom II X4 955 3.2GHz (deze heeft socket AM3), maar kan mijn mobo (Asus M2N68-AM) deze 'aan'?

Andere suggesties zijn natuurlijk welkom :D (budget: < 200)

een paar system specs:

AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 GHz (socket AM2)
4GB intern geheugen (2 x 2GB)
nVidia 9500GT 1024 MB
MAXTOR 320 GB interne hd
WD 1TB externe hd
X-Gear 450 Watt
Windows 7

Laatst bewerkt:
Je bent beter af met een andere videokaart als het om games gaat!

Ja daar zat ik ook nog aan te denken, maar ik wil zeg maar meer snelheid, want ik haal max ong 80 fps, en als ik dan ga recorden zakt de snelheid meteen naar +- 30.
Maar als dat met mn videokaart te maken heeft zal ik daarvoor gaan kijken ;)
(enige suggesties?)

als je dan toch gaat upgraden wacht even op de bulldozers van amd, de AM3+ borden staan al op webshops ;)

Laatst bewerkt:
als je dan toch gaat upgraden wacht even op de bulldozers van amd, de AM3+ borden staan al op webshops ;)

We hebben het hier over de aanschaf van een videokaart.....

@TS: welk budget heb je en wat voor voeding zit er in je pc (type en aantal Watt)

blijft dat binnen mn budget? :$
want dan moet er toch ook nog een CPU op?

Mijn budget ligt onder de 200 euro (had ik al aangegeven als het goed is :))
En voor mijn voeding moet ik nog even kijken ;)

hier gaat de phenom II x4 955 gewoon op werken ja met een bios flash
maar je bent idd beter uit als je een nieuwe gpu gaat kopen de 9500gt is geen game kaart

Hebben jullie misschien nog suggesties? ik denk dat ik voor een videokaart trouwens niet veel meer dan 100 uit wil geven.. (behalve als er ECHT een duidelijk verschil is in prestaties)

Laatst bewerkt:
nou het probleem is dat je ook rekening moet houden met je voeding
als deze niet genoeg watts levert heb je ook een nieuwe voeding nodig

dit kun je alleen checken door in je pc te kijken en op de sticker van de voeding te kijken hierop staat hoeveel watts deze kan leveren

maar de kans is redenlijk groot dat je die ook nodig hebt

Ik heb gekeken en ik heb een 450 Watt voeding (merk maakt volgens mij niet veel uit maar is een X-Gear)

Merk van de voeding maakt juist WEL heel veel uit.

X-Gear is zo ongeveer het slechtste wat er is, dus je hebt ook een andere voeding nodig wil je gaan upgraden.

hmm.. hoeveel watt raden jullie aan? en welk merk heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding voor mijn budget?

Ik hoef namelijk ook weer geen super mega game pc..
Waar het mij nu meer om gaat is het recorden van mijn games, en toch een beetje mooie kwaliteit hebben.
Want nogmaals, ik kan wel gewoon op een mooie kwaliteit gamen, maar zodra ik begin met recorden krijg ik een erge hapering. (misschien dat ik het eerst niet zo goed uitgelegd had)

Laatst bewerkt:
Corsair builder series 500watts die is op het moment redenlijk goedkoop en tog een a merk

ok en 500 watt is ook genoeg voor een beetje een redelijke videokaart? zeg maar een iets betere dan de 9500GT

die voeding kost ongeveer 55 euro dus en dan nog 100 euro voor die phenom x4 II 955

hou je nog 45 euro voor een videokaart over je zult 2 de hands moeten zoeken maar zelfs 2 de hands is dit wel erg weinig
klikederklik
tis wel een geval maar wel een stukje beter dan die 9500GT

maar je kan beter gewoon 20 euro meer sparen en dan kun je een HD5670 nieuw kopen

of als je gewoon een goede videokaart wilt hebben
HD6850 of GTX460

Laatst bewerkt:
Ok in ieder geval erg bedankt voor je hulp zover ;)

Nu heb ik ook nog even zitten kijken in het overclocken van cpu/gpu.
Mijn AMD Athlon 64 x2 loopt nu ong 3.1 Ghz ipv 2.6 Ghz en tot nog toe stabiel.
(240 MHz, 13x, 1,44 V)

Nu dacht ik er dus ook aan om mn gpu te overclocken, maar ik wilde graag weten tot hoever ik dit ongeveer kan doen (hoeft ook weer niet tot het uiterste) en of ik dan het verschil zal merken. Ik ben namelijk nieuw in het GPU overclocken.

of moet dit in een nieuw topic geplaatst worden?

Ik heb nog even zitten zoeken, maar ik zou graag wat meningen over het volgende setje willen horen:

MSI 880GM-E41 (AMD 880G) € 59,90

Corsair CMPSU-500CX (500 Watt) € 49,49

Athlon II X3 455 (3x 3300 MHz) € 69,90

Totaal (incl. verzend): € 186,24
(www.alternate.nl)

Dit zou dan inderdaad nog zonder videokaart zijn, aangezien ik die dan waarschijnlijk later deze zomer aan zal schaffen.

Dus zeg aub even wat je over deze hardware denkt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan