Hoeveel geld waard is deze pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
de 9600GSO is in feite een revised 8800GS ga jij daar maar lekker mee gamen
ja je kan er mee gamen nee die computer is niet 800 euro waard

ik heb je al laten zien wat een pc van 800 euro waard is en die is VELE malen sterker dan wat jij nu loopt te verkopen

en nu loop jij de benchmarks af te kraken die door gespecializeerde mensen zijn gemaakt!
verder komen die benchmarks uit 2008, dat is 3 jaar verschil!
ik qoute dit ook nog even vanaf wikipedia
After clearing the old 8800 GS stock, Nvidia revised the specification with a new core, and 512 MB of memory clocked at 900 MHz on a 256-bit bus.[9] For these cards the number of stream processors is halved to 48, with the core frequency increased to 650 MHz and the shader frequency increased to 1625 MHz. Some of these cards have 1024 megabytes of memory while still being a 512 model. The revised version is considered inferior in performance to the old version.

de 9600gso is dus zwakker dan een 8800GS
de 9600GSO destijds was dus al een wat zwakkere game kaart!
de nieuwste game's zoals crysis en BF3 ga jij hier net/niet mee spelen

hier heb je nog een was lijst van kaarten die beter presteren

9600GSO < 8800GS < 8800GT < 9800GT< 8800GTX < 9800GTX < 9800GTX+ < GTS250 < GTX260 < GTS450 < GTX550 < GTX460 < GTX275 < GTX285 < GTX470 < GTX560 <GTX570 < GTX480 < GTX580 < GTX590

de GTS450 kost 100 euro de GTX570 260 euro en de GTX580 400
en zelfs dan nog mis ik een helehoop kaarten...
nieuw kan je de 9600GSO niet eens meer krijgen
de 1GB versie is net zo zwak
een kaart met veel ram maakt de kaart er niet beter op, dit betekent alleen dat hij hogere resoluties aan kan meer niet
als de engine van een game meer vraagt van een videokaart dan heb je een goede gpu CHIP nodig en dat heeft de 9600GSO NIET!

Laatst bewerkt door een moderator:
@firest0rm: goed dat je veel bewijzen laat zien.

een leek zal het verschil tussen goed en slecht in de computer wereld niet zien totdat de computer het niet meer aan kan
volgend jaar zul je merken dat hij de nieuwste games op low of niet kan spelen

tenzij hij een videokaart upgrade uitvoert

ben het met fire eens, dit kun je niet eens ''eens'' noemen omdat er geen ander antwoord bestaat.
je moet je er gewoon bij neerleggen dat de games van tegenwoordig niet speelbaar zullen zijn...
waarom stel je er niet zelf een samen? dan heb je 100% een betere pc en die ook nog nieuw is.

TS als jij zegt dat die videokaart zo goed is, bewijs het dan maar eens! Ik zou zeggen film(fraps) een game(bijv. crysis 2, maffia 2, dirt 2) met framerates aan op een full hd resolutie in DirectX 10 of 11.

ik hoop dat een modje er een slotje op wilt doen.

Deze moderator heeft geen slot gezet maar heeft topic opgeschoond.
Alle persoonlijke verwijzingen naar elkaar toe wat betreft kennis zijn verwijderd.Nu mag men elkaar weer overtuigen dmv feiten.

ik ben het ook helemaal eens met FireStorm!
ik heb zeluff ook nog een 9600 GSO gehad in een Quad Core PC en hij heeft al moeite om het spel Crysis Warhead op Mid te spelen !
Crysis 2 heb ik ook geprobeerd en die kan hij niet laden als er te veel mensen in zitten (In de online lobby) 0.o !

Dus als ik jou was, gewoon zelf een pc samenstellen, met deze pc kun je niks meer.
Als je budget €800.- is kan je een mooi Sandy bridge systeem bouwen.

het kan wel de zelfde grafische chip hebben maar dit is een speciale editie, en vertel mij maar eens dan waarom ik crysis 2 soepel op high draai? en borderlands en prototype, command and conquer 3 & 4 cod 6 blackops lost planet 2 draai ik net op high duuus verklaar mij maar eens hoe dit dan kan?

@defendos,

ja dat kat van de buurvrouw heeft een neef en daar de man van zijn broer...

kom nou gewoon met bewijs daar hebben we veel meer aan.

@defendos op high(geen ultra high?)? Welke resolutie? Hoeveel AA? Wat is dan de framerate?

Ik kan CoD4 of 6 ook wel op high spelen op mijn MacBook. Alleen dan onder een resolutie van 600x800 en tja.. dat ziet er niet uit als je op full screen speelt!

high is bij mij ultra high hoor xd, en ik run crysis easy en bf3 zoiezo dus ik weer niet wat hij bazelt met dat ik het niet kan spelen maar ik zie toch echt voor mij neus mijn videokaart die games soepel spelen net als prototype en ik durf 100% te wedde als prototype 2 uitkomt volgend jaar die hem simpel op high runt duuus.

en bij mij gaat het meestal niet om de fps of de AA maar als die soepel en op high draait is het voor mij al goed, ik wil niet perse aimen op een bepaalt fps rate das zinsloos je gaat toch geen 900 euro weggooien op net die ene fps hoger of lager te krijgen of wel, het gaat om de details en dat die lekker high draait.

als je kijkt naar vegelijkingen zie je dat een 8600gt 256mb ongeveer evengoed is en die heb ik zelf gehad en die kon crisis net op mid aan
dus echt goed is deze kaart niet meer

high is bij mij ultra high hoor xd, en ik run crysis easy en bf3 zoiezo dus ik weer niet wat hij bazelt met dat ik het niet kan spelen maar ik zie toch echt voor mij neus mijn videokaart die games soepel spelen net als prototype en ik durf 100% te wedde als prototype 2 uitkomt volgend jaar die hem simpel op high runt duuus.

Wel mooi om te zien dat je spellen aanhaalt die nog niet eens uit zijn, Battlefield 3 is nog niet eens uit en toch speel je al op ultra high, knap.

Maar goed, even wat feiten.

Ik neem even de 9600 GT (met 1024mb) als voorbeeld (De 9600 GSO is hier het manke broertje van).
Als we de Gaming Graphics Cards Charts uit 2009 van TomsHardware er bij pakken (tis al een ouder kaartje vandaar) zien we het volgende:

Far Cry 2 (1920x1200, 8AA, 16AF, Very High Quality): 20.30fps
Fallout 3 (1920x1200, 8AA, 15AF, Very High Quality): 32.30fps (de 512mb uitvoering haalde hier 31.80 fps)
H.A.W.X. (1920x1200, 4AA, 8AF, High Quality): 21.20fps (512mb uitvoering: 20.3 fps)

Het is duidelijk dat de 9600 aan het einde van zijn latijn zat in 2009.
Crysis 2 is speelbaar op de 9600GSO op alle high settings, echter zijn de gemiddelde framerates tussen de 10 en 20 fps.
Ook wordt de 9600GSO niet eens ondersteund door Cysis2, bij het opstarten wordt een waarschuwing gegeven dat de makers van het spel zelf de kaart te zwak vinden.

Waar het om gaat is dat de 9600 net als alle andere kaarten een sterk verouderde kaart is.

Het kan best zijn dat hij voor je voldoet en snel genoeg is voor je eigen spel beleving.
Echter kun je niet claimen dat de kaart nog snel genoeg is voor de nieuwste games, dit zou een leugen zijn.

Waar de ene speler het niet voor minder dan 200fps doet, neemt de ander al genoegen met 20 á 30fps.

als je kijkt naar vegelijkingen zie je dat een 8600gt 256mb ongeveer evengoed is en die heb ik zelf gehad en die kon crisis net op mid aan
dus echt goed is deze kaart niet meer

Voordat iemand hier zegt dat de 8600gt niet gelijk is aan de 9600GSO:

Graphics clock:
9600GSO: 550 MHz
8600GT: 540 MHZ

Shader clock:
9600GSO:1375 MHz
8600GT: 1180 MHz

Memory Clock:
9600GSO: 800 MHz
8600GT: 700 MHZ

Natuurlijk is de 9600GSO een "modernere" kaart, maar in de praktijk zal het snelheidsverschil minimaal zijn.

Laatst bewerkt:
Oorspronkelijke titel van dit topic:

Hoeveel geld waard is deze pc?

Daar gaat men zich nu mee bezig houden en anders gaat er een slot op.Dus waarde vermelden en niet meer en niet minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan