draadloos internet ziggo ubee evw3200 alleen lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnyscotch

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Goedemorgen,

Hier een vraagstuk waar ik al een mooie poos over aan het struikelen ben.
Ik heb bij mijn ouders het nieuwe ubee evw3200 modem met ingebouwde router aangesloten.
Ik krijg op hun computer een Acer Aspire 7520G met Atheros AR5007EG netwerkadapter alleen toegang tot lokaal internet. de verbinding met de router maakt hij wel alleen met internet niet. Bekabeld is er geen probleem en op mijn eigen laptop HP Pavilion en Iphone heb ik gewoon draadloos netwerk.
Ik heb al verschillende forums doorgeplozen en verschillende stappen ondernomen, maar krijg het niet voor elkaar!

Heeft iemand de gouden tip?

Dank!

Probeer eens de firewall en/of virusscanner uit te schakelen.

Groeten Marcel

Is waarschijnlijk weer de beroemde instelling in het netwerkcentrum. Je netwerk staat vast nog op 'onbekend' . Zeer irritante feature van Vista en 7.

Firewall en/virusscanner uit heb ik al geprobeerd geen effect. het netwerk staat idd nog op onbekend! Kan ik hier iets mee dan?

In het netwerkcentrum kun je dit wijzigen in 'thuis' of 'kantoor'. Daarna heb je gewoon verbinding.

@RogerS het zal wel aan mij liggen, maar hoe kan je dit precies wijzigen in het netwerkcentrum kan ik de wijziging niet vinden wel particulier of openbaar....
Verder is het vreemd dat wanneer ik de oude router ertussen zet er wel gewoon verbinding kan worden gemaakt. Ik krijg meteen het huis icoontje en verbinding, terwijl wanneer ik terug wil naar de ziggo verbinding er weer steeds identificeren wordt aangegeven...
Nu snap ik wel dat er gedacht wordt dat het met andere router wel werkt het prima is, maar ik wil graag dat het werkt met het modem/router zoals het is geleverd door Ziggo....

Laatst bewerkt:
Sorry voor de verwarring. Ik gebruik zelf alleen maar engelse versies en per Windows versie verschillen de uitdrukkingen ook nogal eens. In jouw geval mag je kiezen voor 'particulier' .

Windows doet dit iedere keer als hij een 'ander' netwerk ziet. Wat precies een 'ander' netwerk is voor Windows kan ik je ook niet precies vertellen.

Zolang in ieder geval het netwerk op onbekend staat kun je helemaal niks op het netwerk. Zelfs geen lokale dingen op je eigen netwerk. Dit terwijl alles goed lijkt ingesteld.

Ik heb hem ingesteld op particulier, maar dit maakt geen verschil. Ik loop dus vast...
In ieder geval dank voor je hulp! Ik krijg ook steeds meer het vermoeden dat het wellicht een coflict is tussen de netwerkadapter en de router van het ubee modem. Maar misschien zijn er meer mensen met een zelfde soort probleem.

Heeft je PC een vast IP adres en zo nee, van welke DHCP server krijgt hij het IP adres.
Van je Ziggo router of van je andere router ?

Groeten Marcel

Hier de netwerkgegevens

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel:
Beschrijving: Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
Fysiek adres: 00-1F-3A-4A-C3-44
DHCP ingeschakeld: Ja
IPv4 IP-adres: 192.168.1.100
IPv4 Subnetmasker: 255.255.255.0
Lease verkregen: donderdag 9 juni 2011 10:17:19
Lease verloopt: vrijdag 10 juni 2011 10:17:19
IPv4 Standaardgateway: 192.168.1.1
IPv4 DHCP-server: 192.168.1.1
IPv4 DNS-servers: 212.54.35.25, 212.54.40.25
IPv4 WINS-server:
NetBIOS via TCPIP ingeschakeld: Ja
Link-local IPv6-adres: fe80::9136:a926:a1db:bdf8%14
IPv6 Standaardgateway:
IPv6 DNS-server:

Kun je hier iets mee?

@RogerS misschien nog iets vreemds, ik heb eerder "particulier netwerk" aangevinkt en toen gebeurde er niks, bij de andere router staat hij hier automatisch op. Wanneer ik weer opnieuw verbinding probeer te maken met het ziggo modem staat het weer op "openbaar netwerk" als ik dit verander naar particulier springt het dus weer terug, wordt niet onthouden....

Die instelling zou wel onthouden moeten worden. Ben je wel beheerder/administrator op de computer?

Het kan trouwens wel even duren voordat je fatsoenlijk verbinding hebt, nadat je de instelling hebt gewijzigd. Neem gerust een kop koffie tussendoor.

Hallo,

hier precies hetzelfde probleem ipod, telefoon, doet het maar mijn laptop wil niet ik heb een compaq met Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter.
Ik hou deze topic in de gaten wie weet komt er een oplossing.

groetjes mirtje

Laatst bewerkt door een moderator:
Inbreken op een topic is niet netjes, zeker niet als het met vette letters is.

Lees mijn tips hiervoor nog maar eens door. Dit lost de meeste netwerkproblemen in Vista en Windows 7 op.

Neem me niet kwalijk hoor wist niet dat het inbreken was ben op deze topic gekomen via google en er word toch gevraagd of er mischien nog meer mensen last van hebben.
Dus als ik het goed begrijp moet ik een eigen topic maken met het zelfde onderwerp om het overzichtelijk te houden.
Alles hebben we al geprobeerd anders had ik dit hier niet neergezet.

Jammer

Mischien word ik wel weer brutaal gevonden maar ik breek toch nog even in want ik hoop dat ik johnnyscots hier mee kan helpen.
heb ondertussen de oplossing gevonden niet slecht voor een huisvrouwtje die hier zo maar even inbreuk komt maken op een topic.

Als je nu even naar configuratiescherm gaat en dan naar aparaatbeheer.
Dan zie je in het rijtje staan netwerkadapters dubbelklik daar even op en je ziet jou wifi staan de atheros.
Klik er even op met je rechtermuisknop en kies voor stuurprogramma's bijwerken dan gaat hij op internet zoeken naar update's kan even duren hij installeerd het daarna en daarna doet hij het.

groetjes en succes

Nu maar hopen dat dit ook de oplossing voor de TS is.

Groeten Marcel

Gouden tip??

Het modem ondersteunt niet de BROADCAST methode.

Support.microsoft.com geeft een oplossing, die nogal tijdrovend is.

--------------------------------------------------------------------------------
Windows Vista kan geen IP-adres ophalen van bepaalde routers of niet-Microsoft
DHCP-servers.
Bekijk de producten waarop dit artikel van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------
Artikel ID : 928233 (http://support.microsoft.com/kb/928233/)
Laatste beoordeling : woensdag 26 september 2007
Wijziging : 2.0

De informatie in dit artikel is van toepassing op:

• Windows Vista Business
• Windows Vista Enterprise
• Windows Vista Home Basic
• Windows Vista Home Premium
• Windows Vista Ultimate
• Windows Vista Enterprise 64-bit edition
• Windows Vista Home Basic 64-bit edition
• Windows Vista Home Premium 64-bit edition
• Windows Vista Ultimate 64-bit edition
• Windows Vista Starter

Aanvulling op Gouden tip ?? van trip555
In dat geval kun je je clients misschien een vast IP adres geven, maar dat zal wek te simpel gedacht zijn.

Groeten Marcel

Ik had het ook al in een ander topic gepost, maar wil het hier ook even plaatsen.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, en het updaten van de drivers van de draadloze netwerkkaart was voor mij de oplossing. Ik heb een Acer laptop met een Atheros 5505g netwerkkaart.

Ik heb als eerste even alle draadloze netwerken/instellingen verwijderd, daarna de nieuwste drivers gedownload van www.atheros.cz en geinstalleerd. Vervolgens heb ik mijn laptop opnieuw opgestart, opnieuw verbinding gemaakt met het draadloze netwerk en het werkte direct.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan