Windows Verkenner werkt niet meer??!! HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wadie

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Hallo iedereen!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Al enige tijd krijg ik de melding windows verkenner werkt niet meer!
Maar alleen bij enkele bestanden (bijvoorbeeld .mov die met de camera gemaakt zijn)
Sinds vandaag erachter gekomen dat het niet alleen met het overzetten zo is maar ook bij de filmpjes die er al opstaan.
Systeemherstel doe ik liever niet, aangezien ik pas nog nieuwe programma's geinstalleerd heb.... Is er nog een andere oplossing? (probleem had ik daarvoor al) En ik heb geen idee hoelang ik het probleem al heb, minimaal paar maanden.
Hopelijk kan iemand mij helpen, mijn dank is groot! :thumb:

Greetzzz, Rianne

zit er nog een foutcode bij of zoiets? En welkom op Helpmij.nl!!

Nope, verder niks, alleen gelijk opnieuw opstarten (de map) ... en Bedankt! :D

Maak eens een snelkoppeling op je bureaublad middels rechtsklikken->nieuw->snelkoppeling en type : explorer.exe.
Voltooien.
Als dit niet zou werken heb je een ander probleem:o

je bedoelt van zo'n bestandje.... durf ik eerlijk gezegd niet op me bureaublad te doen.... als hij dan ook weer die foutmelding geeft, kan ik niks meer openen en niks doen met de pc, omdat hij constant die melding weer geeft.... ( heb het bestand zelf al eens daar geplaatst ;) haha )
of bedoel je wat anders?? :$

aangezien ik pas nog nieuwe programma's geinstalleerd heb (probleem had ik daarvoor al) En ik heb geen idee hoelang ik het probleem al heb, minimaal paar maanden

Die nieuwe proamma's heb je zo weer opnieuw geïnstalleerd, of wil je constant met deze problemen verder emmeren ?
Maak een backup (is sowieso handig om dat van tijd tot tijd te doen) installeer de boel opnieuw (je zult versteld staan van de snelheid die je daarmee wint ) en al je problemen behoren tot het verleden:)

Sorry voor mijn late reactie!
Ik denk dan moet ik toch maar gebruik maken van systeemherstel....MAAR...
ik heb er maar 1 herstelpunt in staan van vandaag :| Hoe is dat mogelijk? :(
Wat moet ik nu?

Als je in dat menu bent, kun je meerdere herstelpunten weergeven.
Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je met Windows 7 aan de gang bent.
Sorry maar mijn glazen bol ligt in de glasbak:confused:
In windows XP kun je alle dikgedrukte herstelpunten gebruiken, en linksboven teruggaan per maand.

Ik heb geen menu om meerdere herstelpunten aan te geven, kan niks vinden om er meer te zien..:(
Ik maak trouwens gebruik van windows vista ... ondertusse al een nieuwe glazen bol? ;P

Mijn glazen bol laat ik maar voor het was, werkte toch niet goed:confused:.
Ontopic.
Als je op start klikt, type je "systeemherstel".
Je ziet bovenin je startmenu ergens staan systeemherstel.
Klik daarop en kijk eens of je daarmee verder komt.

Windows verkenner werkt niet meer

Je schrijf:
Maak eens een snelkoppeling op je bureaublad middels rechtsklikken->nieuw->snelkoppeling en type : explorer.exe.
Voltooien.
Als dit niet zou werken etc.
Als ik dit doe en dubbelklick op explorer.exe gaat ik naar bibliotheken.

Als ik op het bureau blad op een snelkoppeling met de rechter muisknop klick of in windows verkenner op een document met de rechter muisknop klick krijg ik: Windows verkenner werkt niet meer en wordt ik er uit gegooid. Wat is de oorzaak en hoe is dit op te lossen (Windows7)?

Je ziet bovenin je startmenu ergens staan systeemherstel.
Klik daarop en kijk eens of je daarmee verder komt.

zo heb ik het ook gedaan..:P ghehe..
nog andere ideeën? :(

Ik heb dit ook ooit gehad en geef niet snel op maar na een paar dagen toch opnieuw windows erop gezet.

Windows verkenner werkt niet meer

systeem herstel al geprobeerd. Werkt niet. Sommige documenten kunnen zelfs niet meer geopend worden. Graag andere oplossing (zonder alles te moeten verwijderen en opnieuw installeren)

dus echt geen andere oplossingen, behalve windows opnieuw installeren?:shocked:

Als je je installatie cd erbij pakt, start je hem daarmee op.
In het eerste scherm vraagt hij of je Vista wilt installeren.
Ja dus. Bij het 2de of 3de scherm krijg je de optie om de installatie te repareren.
2de regel onderin.
Ja dus. De rest wijst zich vanzelf.
Dit gaat dus alleen met de dvd/cd van Vista zelf en niet de recocer dvd.

@diver1995 Welkom bij Helpmij.nl
je breekt nu in bij iemand anders.
Maak voor jouw probleem een eigen vraag.
"inbreken "is niet toegestaan bij Helpmij.nl
Lees de regels nogmaals door.

@coenraad...is dat antwoord voor mij of voor diver? :$
@puppy THANX!

We kunnen analyseren waarom explorer.exe waaronder de Windows Verkenner steeds crasht. Het probleem zie je vaak bij Windows Vista.

Welk besturingssysteem heb je?

Download Shellexviewer

ShellExView.JPG

Laatst bewerkt:
6.0 service pack 2

heb het gedownload en alleen de 3e aangevinkt....en dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan