Game Pc ( Budget 2500,- Euro )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hurricane2k

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo Mensen !

Ik ben van plan om eind oktober een nieuwe game pc te kopen & Scherm , mijn budget zal ongeveer rond de 2500 euro zijn !

Verder heb ik zelf niet super veel verstand van pc's ik game er wel op maar om zelf een in elkaar te zetten dat zal niks worden , dus ben ik een site/winkel aan het zoeken die er een voor mij in elkaar kan zetten zodat ik als de pc geleverd wordt meteen aan de slag kan !

Zelf al een beetje liggen zoeken en dit is wat ik tot nu toe heb gevonden ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of dit wat is !

Site: http://gamepc.nl/

• Cooler Master HAF X
• Asus 1366 Rampage III Extreme
• Nvidia GTX 590 3GB (Asus)
• Intel Core i7 950 3,03 Ghz
• 2000 GB SataIII Hardeschijf
• 2000 GB SataIII Hardeschijf
• 24576MB DDR3 Werkgeheugen Kingston (HyperX)
• 850 Watt fluister stille voeding
• DVD Brander Samsung Optical Disc Drive
• 1Gbit netwerkkaart
• 51-in-1 Cardreader
• Windows 7 Home Premium 64Bit
• 2 jaar carry-in (gratis service)

• ASUS 22" VE228d LED Full-HD (Scherm)
• Razer bundel (Muis,Toetsenbord,Headset)

Is dit wat voor deze prijs of kan ik ergens anders veel beter krijgen voor dit bedrag?
Verder had ik wel nog een vraag mocht ik dit systeem kopen kan ik dan wel denken jullie battlefield 3 , skyrim , Rage , Crysis 2 enz gewoon op max spelen ?

Als er andere site's zijn die beter zijn hoor ik graag van jullie !

Alvast bedankt !

Mvg Hurricane ! :thumb:

je zou kunnen wachten tot maart/april 2012 tot de ivy serie van intel uitkomt. verder denk ik dat je gerust voor een sterkere voeding mag gaan, en wellicht kan je dmv crossfire nog een extra videokaart aansluiten, dus 2 iets mindere ipv 1 590.

@Example5 bedankt voor je reactie , wil de pc toch echter eind oktober gaan halen heb wel nog een vraagje stel ik pak 2x Nvidia GTX580 1536 MB GDDR5 zou dit veel beter zijn dan gewoon 1x Nvidia GTX 590 3GB ?

@Woutertjuh88 ook bedankt voor je reactie , de 24gb geheugen is mischien idd wel een beetje te veel maar ik dacht waarom niet het kan eigelijk geen kwaad of wel ?

Als je 24 gb besteld moet je een ander OS kiezen. Windows 7 home premium ondersteunt max 16 gb. (ik weet niet of het videogeheugen hier ook bij zit)
Ik zou dan voor windows 7 professional gaan.

Ook zou ik 12 of 16GB ram nemen, 24GB is vrij nutteloos.

Laatst bewerkt:
Okay bedankt voor je reactie , dit wist ik niet dan ga ik gewoon voor de 16gb !
Is het systeem verder wel in orde of moet ik toch voor een andere site/winkel gaan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, je hebt 2 harde schijven van 2 TB. Ik zou een van deze schijven vervangen door een ssd. Is een stuk sneller dan de reguliere harde schijven.
Verder is het wel een aardige configuratie. Ook is de gigabit netwerk kaart niet echt nodig, er zit al een gigabit netwerk aansluiting op het moederbord.

Tja ik wordt niet niet echt warm van deze "ultimate" configuratie. Geen SSD, een relatief langzame processor voor veel te veel geld, Standaard koeling. Kijk het is een prima PC en spelletjes zullen er zeker snel op draaien, maar het is zeker niet "Ultimate".

Een "cookie cutter" I5-2500k met 4 gig geheugen en de gtx 590 videokaart gaat dit systeem op zijn sloffen verslaan voor ruim 100 euro minder geld.

Bedankt voor je reactie , Veel mensen zeggen me idd dat er echt een ssd in moet ik weet zelf eerlijk gezegt niet eens wat dit is ?

Daarom ben ik ook hier en daar wat rond aan het vragen want ik wil wel een goed systeem voor 2500 euro want kan het geld maar 1x uitgeven .

vandaar dat ik hier ook vraag wat mensen ervan denken en of ik mischien beter ergens anders kan gaan ! andere site/winkel waar kan ik het beste gaan?

En dan nog een vraag is Alienware iets? veel mensen zeggen dat het te duur is en andere zeggen dat het wel mee valt en dat het wel goed spul enz is ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Een SSD is een harddisk gemaakt van geheugenmodules in plaats van magnetische schijven. Een supersnelle USB-stick om het even kort door de bocht te nemen. Snel booten van je systeem en eventueel wat spelletjes als je een groter model neemt.

Er zijn zeer veel sites die ook voor je bouwen en ben je helemaal vrij om de computer samen te stellen.

1) je hebt een groot budget, zoveel heb je zeker niet nodig, tenzij je echt helemaal gek gaat, kun je bijna niet meer dan 1600 euro uitgeven aan een systeem dat zo'n beetje alles wat nu beschikbaar is helemaal op volle resolutie en maximum settings gaat draaien.

2) een aantal onderdelen: De voeding, de monitor en de kast kunnen vaak 5+ jaar mee. als je nu een groot budget hebt, neem dan voor deze onderdelen hoge qualiteit. Mocht je aan waterkoeling denken, geld hier hetzelfde.

3) lees dit eens rustig door, het geeft goede uitleg over bepaalde keuzes en beschrijft ook mogelijke randapparatuur. http://tweakers.net/reviews/2263/4/...ditie-september-2011-high-endgamesysteem.html

4) alienware is duur. Het is goed spul, maar vaak wat conservatief. Ik ben er zelf geen fan van, maar garantie op het gehele systeem kan wel leuk zijn. Het is natuurlijk gewoon onderdeel van DELL, met zowel de voordelen als nadelen van die vendor.

het is inmiddels allemaal al gezegd, dus nog even een korte opsomming:

- wacht eens af wat de ivy serie van intel je brengt, deze zouden grafisch gezien een grote verandering moeten brengen. tevens is de processor die je nu hebt erg duur voor wat hij kan.
- 24 gb is te veel, dit ga je sowieso niet gebruiken, beperk dit tot maximaal 16gb
- neem een ssd (het liefst 200+GB) om je os en programma's op te installeren en neem er nog een schijf naast voor je data.
- alienware is niet verkeerd, maar wel veel te duur voor wat het biedt. stel je pc gewoon samen op een site als alternate (of waar dan ook) en zet hem in elkaar.

Hey mensen ,

Heb de laatste paar dagen toch eens bij Alienware liggen kijken wat vinden jullie van dit systeem?

Site : http://www.dell.com/nl/p/alienware-desktops?~ck=bt

KLEUR KEUZE Alienware Aurora ALX - zwart chassis bewerken

PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 960(3.20GHz,4.8GT/s,8MB)

BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Professional, 64-bits

GRAFISCHE KAART 1.5GB NVIDIA® GeForce® GTX 580

GEHEUGEN 6144MB (3x2GB) 1866MHz DDR3 Tri Channel

HARDE SCHIJF 2 TB, dubbele harde schijf, RAID 0 "Stripe" (2 x 1 TB - 7.200 rpm)

OPTISCH(E) STATION(S) 24x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)

GELUIDSKAARTEN Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio

SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen

Accessoires

MONITOR Alienware OptX™ AW2310 23” 120Hz 3D Capable Full HD Widescreen Monitor

MOUSE Alienware Tactx Mouse

TOETSENBORD Alienware Multimedia Keyboard - US Euro (QWERTY)

HEADSETS Alienware TactX Headset

Mediakit voor Dell-systeem Alienware Aurora Resource DVD

Verzenddocumenten Dutch - Documentation with European Power cord

Standard Warranty 1 year Next Business Day Hardware Support included with your PC

hoor graag jullie mening !

Gr Hurricane

Laatst bewerkt:
Mijn mening? Gezien dat de eerste PC die je had dit systeem verslaat in zo'n beetje elk spel, Veel, veel, veel te duur.

Even zelf wat geprobeerd:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...386489]=1&product[402667]=1&product[394013]=1

€2060.

Meer geheugen, 30% meer graphics power, blueray brander, grote SSD, snellere processor, .... nog steeds 200 euro goedkoper. Goed, geen 3d capable scherm (kon ik zo snel niet vinden op de site) en moet nog muis, headset en toetsenbord bij, maar nee dan liever mijn eigen systeem ;)

Bedankt Wampier voor je reactie , Ziet er idd erg goed uit met dit systeem kan ik daar de nieuwe games zoals ( Rage , Battlefield 3 , Diablo 3 , Mass effect 3 , Crysis 2 ) gewoon alles op het hoogste zetten ?

Sorry voor de vragen maar ik ben altijd een console gamer geweest en heb nu eindelijk het licht gezien haha dus wil echt een goeie pc nu weet ik niet of ik voor 2500 euro dit voor elkaar kan krijgen hoop het wel !

Vaagje over die SSD maakt die echt zo veel verschil ?

Laatst bewerkt:
hij zal crysis 2 en battlefield 3 zeker op ultra draaien
ik heb een gtx 560 en die lukt dat ook :)
mooie pc

Zoals ik al eerder aangaf, puur een spelletjes systeem ben je met maximaal 1600 euro klaar. Zelfs met een budget van 1200-1300 euro kun je nagenoeg alle spelletjes op ultimate spelen bij full HD resolutie.

De rest is extra, omdat je het handig of leuk vind. Met je huidige budget zou ik zeggen, hou wat in reserve voor toekomstige upgrades. Kast, voeding, monitor, muis, toetsenbord kunnen jaren mee. Kaarten zoals de gtx590, hoewel nu onverslagen, zijn waarschijnlijk eind volgend jaar gezakt naar de hogere middenklasse. Ik zou dan eerder kiezen voor een gtx570 / gtx580 / ati 6970 nu en mogelijkheid tot een tweede kaart later. Deze kaarten zijn een stuk betaalbaarder en spelen ook 95% van de games op ultimate.

Ik zelf ga meer voor de continue update dan de grote uitgaven in 1 keer. Mijn hoofdmonitor en voeding gaan al 6 jaar mee. Mijn originele G15 toestsenbord is ook al bijna tot de verf afgesleten, maar speelt nog steeds prima. Zelfde geldt voor de G3 muis. Ondertussen al 2 processoren gehad, 3 videokaarten (allemaal betere middenklasse). In totaal minder uitgegeven dan ineens de ultimate versies van alles kopen. Maar ik vind het dan ook leuk om te knutselen en de beste deals te vinden qua waarde.

het is precies wat allemaal al eerder is aangegeven, je systeem is simpelweg te goed voor de software die er op dit moment is. wampier heeft een mooi systeem samengesteld dat nog steeds erg toekomstgericht is. dit is prima, maar een videokaart van 600 euro is simpelweg niet nodig... pak de 580 en je heb al meer en meer dan voldoende.

daarnaast snap ik niet dat jullie zo blijven hameren op die i5, pak een iets goedkopere videokaart en knal er gewoon een 1366 socket i7 in.. ook al is deze i5 prima, de 1366 socket is gewoon nog net even wat beter.

of, zoals ik al eerder zei, wacht tot de ivy bridge uitkomt... heeft veel betere gpu instellingen.

Indien de computer voor games is, is een hexa core i7 niet beter. Simpelweg omdat games er geen gebruik van kunnen maken. Er is in tientallen benchmarks nauwelijks een spel dat beter presteerd met een hexacore dan deze die-shrink i5.

prestatie/prijs doen oude i7's gewoon niet meer mee voor games met de i5-2500.

Laatst bewerkt:
ik vind het nogal jammer dat er zoveel geld word gestopt in de kast zelf

ik zelf zou zeggen hou het op 1500 euro en koop voor 500 euro extra randapparatuur zoals 3 schermen bijvoorbeeld
of koop een 3d scherm met brilletje en een surround sound set
en kijk ook eens naar game toetsenborden en een lasermuis

@example de I5-2500 is goedkoper dan de meeste I7 processors en is net zo sterk in gaming als een i7 980
een i7 980 kost 600 euro en de i5-2500 200

sandy bridge is veel beter voor gamers

verder is het wachten op Yvi bridge ook geen optie imho dan wacht je een jaar en dan komen er volgend jaar weer nieuwe cpu's uit dus nee koop wat er op de markt is
en upgrade met de tijd mee

Laatst bewerkt:
Behuizing : Cooler Master HAF X Geen Voeding, Zwart

Voeding : Cooler Master Silent Pro Gold 800 Watt, 20+24 Pins

Processor : Intel Core I7 2600K 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core

Processor Koeler : Scythe Mugen 2 Rev.B

Moederbord : Asus P8Z68 DELUXE / Asus Maximus IV Extreme-Z (welke kan ik beter pakken ?)

RAM-geheugen : Corsair Vengeance 16 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 4

Videokaart : Asus GeForce GTX 590 3072 MB

Harde schijf : Seagate Barracuda XT 2 TB, 7200 Rpm, 64 MB, Bulk

Harde schijf 2 : Seagate Barracuda XT 3 TB, 7200 Rpm, 64 MB, Bulk

Rewriter : LG BH10LS30 Super Multi Blue 10 X, 10 X, SATA, Bulk, Zwart

Antivirus : Symantec Norton Internet Security 2011, 3 User(s), NL

Besturingssysteem : Microsoft Windows 7 SP1 NL, Ultimate, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit

Assemblage : Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows

Wat vinden jullie van dit systeem ? zit geen ssd in maar die kan er nog in komen hoor graag jullie mening !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan