Nieuwe videokaart nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldentroll

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Gegroet, mijn eerste thread op deze site :D

Ik heb een nieuwe videokaart nodig voor een iXtreme desktop van Packard Bell. Sinds ik alleen weet hoe ik hardware in en uit elkaar zet ben ik hier om hulp te vragen om een nieuwe videokaart te zoeken, eentje die cod 4 aankan (het liefst zo goedkoop mogelijk omdat ik zit te sparen voor een nieuwe telefoon)

Er is (voor zover ik weet) geen andere inwendige hardware erin geplaatst dus het is een "schone" PC dus. En als er eentje is gevonden, zou ik de oude videokaart dan ook nog kunnen gebruiken om betere games te spelen? Ik hoor het nog wel, alvast bedankt.

Goldentroll

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Met een goedkoper (ca. 55 euro) videokaart een EVGA GT 520 moet je makkelijk COD 4 kunnen spelen, (ik lees dat hiervoor een 7800 word aangeraden.. welke al lang niet meer te bestellen zijn)
bijvoorbeeld deze: http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GT

Ik snap niet wat je bedoelt met:
En als er eentje is gevonden, zou ik de oude videokaart dan ook nog kunnen gebruiken om betere games te spelen?

ik neem aan dat de videokaart die ik hierboven heb genoemd een betere is dan die je nu hebt.. dus hoezo wil je met een oudere videokaart betere games spelen dan met deze zware kaart??

Je kunt deze kaart zo in je PCIe x16 slot steken, drivers installeren, en gamen maar!

Ik hoop dat je hier wat mee kunt,

gr Remco

Welkom op Helpmij...

Denk dat eerst verstandig is om te melden om welke Ixtreme het gaat. De serie ixtreme draait al een tijdje mee,zelfs vanuit het p4 tijdperk,met nog agp sloten.(bijv de ixtreme 9600)

Laatst bewerkt:
als dat het geval is heb je aan 128 mb ram ook niet genoeg xD
en een dikke single 1,4 Ghz processor :P

die 55 euro kun je dan beter besteden aan een HD6570 die is sterker dan een GT520 en kost evenveel klikerdeklik
verder is de HD5670 ook nog een optie die kost iets meer maar een heel stuk sterker klikerdeklik

Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Met een goedkoper (ca. 55 euro) videokaart een EVGA GT 520 moet je makkelijk COD 4 kunnen spelen, (ik lees dat hiervoor een 7800 word aangeraden.. welke al lang niet meer te bestellen zijn)
bijvoorbeeld deze: http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GT

Ik snap niet wat je bedoelt met:

ik neem aan dat de videokaart die ik hierboven heb genoemd een betere is dan die je nu hebt.. dus hoezo wil je met een oudere videokaart betere games spelen dan met deze zware kaart??

Je kunt deze kaart zo in je PCIe x16 slot steken, drivers installeren, en gamen maar!

Ik hoop dat je hier wat mee kunt,

gr Remco
Nou ja ik bedoelde er eigenlijk mee dat ik ze allebei zou kunnen gebruiken om betere kwaliteit eruit te kunnen halen.

Welkom op Helpmij...

Denk dat eerst verstandig is om te melden om welke Ixtreme het gaat. De serie ixtreme draait al een tijdje mee,zelfs vanuit het p4 tijdperk,met nog agp sloten.(bijv de ixtreme 9600)

Packard Bell iXtreme LIGHT 5630

Nee je kunt niet de onboard videokaart en de nieuwe samen gebruiken...
In het geval dat het geen onboard maar ern insteek videokaart is, gebruikt hij het laagste maximum vermogen
Van je slechtste videokaart dus... De goede videokaart word zo dus enorm gelimiteerd.. Zonde!

Ik hoop dat je er wat mee kan, en het is aan jou de keuze of je voor een GT(X) (Nvidia) of ATI gaat :)

Succes,

In dat geval zou ik eens overwegen naar een geheel nieuw systeem te kijken,
Ik schreef mijn bericht vanaf dr iphone vandaar dat ik niet helemaal heb uitgezocht welk systerm het betreft :$

Na nog beetje verder onderzoek vermoed ik dat er ook systemen uit deze serie uitgebracht zijn zonder AGP en alleen pci.
Adviseer de ts'r om kast los te maken en eens daadwerkelijk te kijken welke sloten er zitten.Desnoods schiet er een foto van en plaats die hier.

pc_slots.gif

Als goed zie heb je dus ook die agp(beter als pci)
Denk dat ik die 9200 kaart zie namelijk.

Er zijn wel betere kaarten als die 9200 ja. Je noemt er zelf al 2 en ook DoRcO noemt er 1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan