Geen Internettoegang, wel netwerk na installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

trisie94

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een nieuwe computer in elkaar gezet, en alles gaat prima, behalve internet. Ik heb namelijk geen internettoegang, terwijl ik de driver wel geinstalleerd heb. Bij apparaatbeheer staat ook dat het apparaat correct werkt. Ik kan wel in het thuisnetwerk zeg maar, dus wel in gedeelde mappen op andere computers in het netwerk. Alle overige computers hebben wel gewoon internet, dus daar ligt het niet aan. Ik heb echt geen idee meer..

Tristan

Bekabeld of draadloos?

Draadloos? Misschien macadress beveiliging ook ingevoerd?

Start de r outer eens opnieuw op.

Start de router eerst eens opnieuw en zet dan je pc nog eens aan.

Firewall toestemming?
Standaardbrowser ingesteld?

Update netwerkdrive eens.

Laatst bewerkt:
Als lokale toegang tot andere computers wel werkt, maar Internet niet, dan kunnen er 3 dingen aan de hand zijn (combinaties zijn mogelijk):
a. Bij [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig staat niet een Standaardgateway bij TCP/IP / IPv4 instellingen óf het is niet het ip-adres van je router.
b. Bij [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all staat niet een DNS-server of een DNS-server die niet klopt. Stel eens in als 'vaste' DNS-servers:
8.8.8.8
en
8.8.4.4
c. Er is een proxy ingesteld. Dat kan malware zijn. Begin met het checken van het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl -> tabblad Verbindingen -> knop "LAN instellingen" -> Vink alles uit wat eventueel een vinkje heeft.

Succes,

Tijs.

Ik heb even 2 screentjes gemaakt, kan jij daar nog wat uit halen?

Bijlagen

• 1.jpeg
    1.jpeg
    81,1 KB · Weergaven: 280
  • 2.jpg
    2.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 256
Op bijlage 2 zie ik een (door de computer 'zelfbedacht' en toegekend) ip-adres staan (=169.254.x.x ip-adres) en op de eerste afdruk staat een 192.168.178.x ip-adres.

Met het 169.254.x.x ip-adres is het niet mogelijk om met andere computers in je netwerk te communiceren, want die hebben (als het goed is) zo'n 192.168.178.x ip-adres.

Ik zie op bijlage 1 dat de standaardgateway (en dat zou ook moeten gelden voor de computers die nu wel Internet hebben) 192.168.178.99 zou hebben? Oftewel dat je router dat 192.168.178.99 ip-adres heeft? Dat lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk.
Als je een Fritzbox Internet router hebt, dan heeft de Fritzbox router normaal gesproken als ip-adres 192.168.178.1 of 192.168.1.254

Kijk op de andere computers na wat díe hebben staan. Hebben die ook 192.168.178.99 als ip-adres voor de Standaardgateway? Indien ja, dan moet je ervoor zorgen dat je niet zo'n 169.254.x.x ip-adres krijgt (hopelijk is een herstart van je pc genoeg, mocht je nu zo'n 169.254.x.x adres hebben). Kijk of er dan Internet is (zie ook mijn verhaal over een mogelijke proxy in mijn vorige posting!), en anders zet je in de IPv4 instellingen die 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ip-adressen als primaire en secundaire DNS-server.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie, maar op mystrieuze wijze doet hij het weer :D Bedankt voor jullie hulp!

Dat is goed nieuws! :thumb:

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Dat is goed nieuws! :thumb:

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Helaas, hij vertoont het oude probleem weer. Zou je je oplossing even iets uitgebreider kunnen uitleggen? Een herstart heeft overigens geen effect ;)

Er bestaat geen 'oude probleem' want je hebt 2 verschillende schermafdrukken laten zien eerder met verschillende ip-instellingen. Dus
a. wat is nu de situatie m.b.t. ip-adressen, standaardgateway en dns-server op de 'probleem-computer'? Noem die ip-adres, standaardgateway en dns-server instelling in je volgende posting.
b. wat is nu de situatie op computers m.b.t. ip-adressen, standaardgateway en dns-server op de pc's die die wél werkend Internet hebben op je thuisnetwerk? Noem die ip-adressen, standaardgateway en dns-server instellingen in je volgende posting.
c. Welke bedrade netwerkkaart gaat het over? Zie Apparaatbeheer. Dit evt. voor een nieuwere driver.

Ik vermoed dat we uiteindelijk gaan proberen vaste ip-instellingen te doen ipv. die te laten toewijzen door de router, maar het hangt ervan af van de antwoorden op a. en b.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ga vannacht op vakantie dus heb vanavond geen tijd gehad om te kijken, zodra ik weer terug ben zal ik kijken wat de antwoorden op je vragen zijn, zodat we tot een oplossing kunnen komen :)

Tristan

a. wat is nu de situatie m.b.t. ip-adressen, standaardgateway en dns-server op de 'probleem-computer'?
IP: 192.168.178.20
Standaardgateway: 192.168.178.99
DNS-Servers: 212.54.35.25
212.54.40.25
b. wat is nu de situatie op computers m.b.t. ip-adressen, standaardgateway en dns-server op de pc's die die wél werkend Internet hebben op je thuisnetwerk?
IP: 192.168.178.12
Standaardgateway: 192.168.178.1
212.54.40.25
c. Welke bedrade netwerkkaart gaat het over? Zie Apparaatbeheer. Dit evt. voor een nieuwere driver.
Nvidia nForce Network Controller

IP: 192.168.178.20
Standaardgateway: 192.168.178.99
212.54.40.25

IP: 192.168.178.12
Standaardgateway: 192.168.178.1
212.54.40.25

Nvidia nForce Network Controller

Precies wat ik al dacht: Het standaardgateway ip-adres klopt niet, de rest klopt wel. [Zie mijn verhaal over Fritzbox, die óf 192.168.178.1 of 192.168.1.254 heeft.]
Kijk in de IPv4 instellingen [Vista/Windows7] of in de Internetprotocol (TCP/IP) instellingen [XP] van de bedrade netwerkverbinding na of het ip-adres, subnetmasker en standaardgateway 'hard' staan ingesteld op datgene wat je geciteerd hebt. Indien ja, dan omzetten naar "Automatisch toekennen".
Indien niet, dan de volgende instellingen 'hard' instellen:
ip-adres: 192.168.178.253
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.178.1
DNS-servers:
212.54.35.25
212.54.40.25

Tijs.

Heb je het opgelost door alles op "Automatisch verkrijgen" te zetten of door 'vaste ip-instellingen' te doen?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan