geluid doet het niet na opnieuw windows instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaim123

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
hallo, ik ben geen expert op computers(leg het niet al te moeilijk uit)
mijn geluid doet het niet nadat ik windows opnieuw heb geinstaleerd, ik heb al gekeken naar
verschillende drivers, maar helaas werkte dat niet weet iemand van jullie waar je ze kan downloaden.
hier zijn de specs van mijn pc alvast bedankt
Compaq presario 061
het is wel een gedownloade versie van windows

o ja als ik een driver probeer te instaleren krijg ik dit RUNDLL error loading streamci.dll the specified procedure could
not be found en als ik dan op OK druk krijg ik dit RUNDLL32.exe the procedure entry point _axcept_handler4_common could
not be located in the dynamic link library msvcrt.dll. ik heb het proberen te verhelpen door in windows 32 (een map)
een DLL file te plakken (die ik van het internet had gedownload)

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ben je al op de website van Compaq geweest? Daar staan namelijk de originele drivers voor geluid. Klik hier om het te downloaden.

o ja als ik een driver probeer te instaleren krijg ik dit RUNDLL error loading streamci.dll the specified procedure could
not be found en als ik dan op OK druk krijg ik dit RUNDLL32.exe the procedure entry point _axcept_handler4_common could
not be located in the dynamic link library msvcrt.dll. ik heb het proberen te verhelpen door in windows 32 (een map)

Je moet altijd de goede driver's downloaden. Als je de verkeerde download kunnen er problemen voorkomen met je PC ;)

ik zal even kijken, maar wil je me even uitleggen hoe ik het moet instaleren.
gwn op de setup knop drukken of eerst iso file maken branden/mounten en dan met gevonde hardware setup instaleren?

nieuw probleem het zegt nou dat ik eerst audio bus moet instaleren enig idee waar?

Als je meer informatie wilt over de PC en de Drivers, hier is een link naar de Compaq website.

EDIT:

Klopt, je hebt "Microsoft Universal Audio Architecture High Definition Audio bus driver" nodig om het te gebruiken. Die kun je hier vinden op de pagina van Microsoft.

Laatst bewerkt door een moderator:
@frankwannet Had jij mijn post net verwijderd? Want de audiobus moet je toch installeren vanaf de Microsoft website?

Groet,

wat moet ik nou doen eerst moederbord driver upgrade of die audio bus driver instaleren?

@pitty123:Ja die had ik verwijderd. Daar stond alleen het volgende in op moment ik het nog zag:
Ogenblikje, even kijken op de website van Compaq

Niet nodig om dat medetedelen en dan wederom een bericht plaatsen. Je kunt ook bericht plaatsen als je gekeken hebt:P
Maar je had er een edit in gezet die bij mij nog niet doorgekomen was. Die heb ik nu in je andere bericht bijgezet.
;)

@chaim123: De volgorde is altijd: eerst je chipset driver en na een herstart al je andere drivers.

volgens mij heeft de chipset de nieuwste driver want met update my driver staat alleen audio driver maar
geen chipset driver die een update nog heeft

Dan moet je eerst even de Audio Bus installeren, daarna de geluid drivers.

hallo, ik ben geen expert op computers(leg het niet al te moeilijk uit)
mijn geluid doet het niet nadat ik windows opnieuw heb geinstaleerd, ik heb al gekeken naar
verschillende drivers, maar helaas werkte dat niet weet iemand van jullie waar je ze kan downloaden.
ik heb het proberen te verhelpen door in windows 32 (een map)

Als je nou het rood gekleurde even in je achterhoofd neemt en aanneemt van ons dat de orginele drivers op de door mij/ons genoemde site te halen zijn en vervolgens de standaard procedure aanhoudt, waarom probeer je dat niet eerst even???

Misschien een tip voor de volgende keer: Eerst alle drivers backuppen, daarna pas Windows opnieuw installeren ;)

dat was geen optie micrososft deed het nauwelijks misschien eerder moetn doen

ik begrijp helemaal niks van de instructies kunnen jullie me ze in normaal nederlands uitleggen

These instructions assume that you preinstall the relevant Windows OS over
a network, by using Windows PE.

1. Copy the relevant (OS/Language) install package to a subdirectory on your
technician computer.

For example, create a folder under the OPKTools directory called
Updates. Place the relevan package install file (KB888111xpsp2 for instance) in the
Updates folder.

2. In Setup Manager create or modify an existing Windows
configuration set.

3. Add the following command-line information to the Preinstalled
Applications page in Setup Manager:

Executable: \\server\OpkTools\Updates\KB888111xpsp2.exe (or any of the other KB888111packages)

Parameters: -q -n -z

4. Save the configuration set.

5. Start the destination computer by using Windows PE and preinstall
the relevant Windows OS by using the command factory -winpe.

The UAA HD Audio OOB package is installed immediately after the Windows OS is
installed, and it will be enabled on the next reboot of the computer.

Note: The syntax of the Out Of Band (OOB) installation
program is (example):

KB888111xpsp2.exe [/help] [/quiet] [/passive] [/uninstall] [/norestart] [/integrate] [/forcerestart][/f] [/l] [/n] [/o]

Substitute the file name in the above example with the right package for the operating system you are installing on.

Ehm... Ik gaf je een link naar de download pagina van Microsoft. Toch? Ik heb dit namelijk nergens gezien. Alles was bij mij in het NL.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan