pc upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcoa

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2012
dag...

ik wil mijn bestaande computer een beetje sneller laten lopen en een derde beeldscherm er bij zetten. Ik heb nu 3 schermen die hdmi ondersteunen dus indien mogelijk en betaalbaar ook een kaart die dit kan. alle drie de schermen hebben een vga-poort, een dvi-d-poort en dus een hdmi-poort.

zou iemand mij advies kunnen geven wat er allemaal geupgrade kan worden en waar ik op moet letten.

ik ben niet echt een gamer maar wil af en toe wel eens een spelletje spelen (dus het moet wel mogelijk zijn) verder gebruik ik de computer als een soort media / stream server voor alle tv's in huis.

Moederbord : ECS H67H2-EM
Chipset : Intel H67
Processor : Intel Core i7 2600 @ 3400MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : AMD Radeon HD 6570
Harde Schijf : Hitachi HCS5C1010CLA382 (1000GB)
Harde Schijf : Hitachi HDT721010SLA360 (1000GB)
Harde Schijf : Samsung M3 Station 3 (2000GB)
DVD-Rom Station : Toshiba-Samsung CDDVDW SH-S223C
Monitor Type : CVTE TV - 46 inches
Monitor Type : Philips Philips 244E - 23 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9

*Edit* totaalbudget €400

bij voorbaat dank

remco

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.

Denk dat een videokaart je wel een eind op weg kan helpen en misschien dan nog 2 gig geheugen erbij. en dan zit ik aan een 7850 van amd te denken voor de videokaart. En wil je eht helemaal top hebben dan een ssd hd erin:D

eh er valt niet echt iets aan te upgraden
ik weet niet wat je budget is dit zul je wel moeten vermelden
als jij 3 schermen wilt gebruiken dan zul je van Eyefinity gebruik moeten maken
echter heb je dan wel een Native Displayport aansluiting in een van je monitoren nodig

of je moet voor een Nvidia videokaart gaan die Surround ondersteund echter kosten die kaarten ruim 300 euro

ik quote dit ook even vanaf hardware info
Net als de twee vorige generaties biedt de Radeon HD 7000 serie uiteraard ondersteuning voor EyeFinity, AMD's technologie om maximaal 6 schermen aan te sturen. De beperking dat maximaal twee schermen via VGA, DVI of HDMI kunnen worden aangesloten blijft: voor drie of meer schermen is DisplayPort dus vereist. De komst van zeer goedkope DisplayPort-naar-DVI converters heeft er echter voor gezorgd dat dat geen echte belemmering meer is.
het blijkt dat je dus ook een converter kan aanschaffen van displayport naar dvi deze kun je hier vinden

@modag 6GB geheugen in een Sandy bridge s1155 systeem werkt niet optimaal dit moet 2GB, 4GB, 8GB, 16GB etc. werkgeheugen zijn

Laatst bewerkt:
dat was snel :D

ik heb een budget van €400 en hier mee wil ik ook meer werkgeheugen kopen. ik heb ooit eens gelezen dat je ook een displayport to hdmi converter hebt... zou dit dan ook werken?

eh dat weet ik zo 1 2 3 niet
het enige verschil tussen HDMI en DVI is dat er geluids-overdracht bij zit, het is allebei gewoon HD digitaal en kwalitatief even goed
dus maakt het uit of het displayport naar dvi is? je zij net dat al je monitoren het ondersteunen!
Displayport kan trouwens geen geluid overdragen dus HDMI is een beetje nutteloos

ik kom er net achter dat je moederbord max 2 geheugen sticks aan kan.
dit betekent dat je het huidige geheugen niet kan gebruiken en 2 nieuwe sticks van 2 x 4GB moet aanschaffen

dan word het zoiets?
klikerdeklik
let er wel op dat je voeding 500watts moet leveren voor de videokaart

Laatst bewerkt:
En wil je eht helemaal top hebben dan een ssd hd erin:D

en wat houd dit dan precies in? wat gaat er dan sneller?

en is dit nog steeds mogelijk binnen mijn budget:

videokaart ?
werkgeheugen 8gb
ssd hd ?

totaal €400

Laatst bewerkt:
Snellere opstart en laad tijden dit scheelt heel wat in performance
je hebt er wel geld voor dus is zeker geen slechte keuze betekent trouwens wel dat je windows opnieuw moet installeren

ik kom er net achter dat je moederbord max 2 geheugen sticks aan kan.
dit betekent dat je het huidige geheugen niet kan gebruiken en 2 nieuwe sticks van 2 x 4GB moet aanschaffen

dan word het zoiets?
klikerdeklik
let er wel op dat je voeding 500watts moet leveren voor de videokaart

nu al ontzettend bedankt voor je hulp... ik ben nog nooit zo geholpen op een forum :p

zou je dan zoiets voor mij kunnen uitzoeken :o en mischien in dat zelfde lijstje kunnen zetten??

voor de voeding zul je de computer moeten openschroeven en op de sticker van de voeding moeten kijken
hier staat dan MAX output met het aantal watts dat hij kan leveren schrijf dat hier op

de voeding is het doosje waar de stroom stekker van de computer in gaat

winkelmandje nu met SSD van 128GB groot
klikerdeklik

Hoi,

Oke, maar is al aangepast zie ik geen slechte keus denk ik zo.:thumb:

dan nog een vraag:

ik heb een tweede computer staan die ik dan zou willen upgraden met zeg maar de oude videokaart en werkgeheugen... is dit ook mogelijk en zinvol

specs eerste computer:

Moederbord : ECS H67H2-EM
Chipset : Intel H67
Processor : Intel Core i7 2600 @ 3400MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : AMD Radeon HD 6570
Harde Schijf : Hitachi HCS5C1010CLA382 (1000GB)
Harde Schijf : Hitachi HDT721010SLA360 (1000GB)
DVD-Rom Station : Toshiba-Samsung CDDVDW SH-S223C
Monitor Type : CVTE TV - 46 inches
Monitor Type : Philips Philips 244E - 23 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9

specs tweede computer:

Moederbord : MSI AMETHYST-M
Chipset : ATI RS482
Processor : AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2000MHz
Fysiek Geheugen : 2048MBDDR-SDRAM
Videokaart : NVIDIA GeForce 6600
Harde Schijf : Seagate ST3300831AS ATA Device (300GB)
DVD-Rom Station : ELBY CLONEDRIVE
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRRW GWA-4166B
CD-Rom Station : TSSTcorp DVD-ROM TS-H352C ATA Device
Monitor Type : Philips Philips 231T - 23 inches
Netwerkkaart : Atheros Communications AR5006X 802.11a/b/g Wireless Network Adapter
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (32-bit)
Windows Performance Index : 2.9 AAN 7.9

wederom bij voorbaat dank!!

Hoi,

De videokaart gaat lukken maar het geheugen niet moederbord ondersteund ddr 1 geheugen dat gaat niet passen:(

woops verkeerd gelezen Modag heeft gelijk :P

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik begreep uit zijn vraag of de videokaart en zijn geheugen in de oude gezet kon worden

dus het geheugen gaat niet door... jammer was leuk geweest. Wat zou het kosten voor de "oude computer" om van 2gb naar 4 gb te gaan?

en heeft het zin om de videokaart over te zetten ?

Hoi,

qua geheugen je draait 32 bit dus wordt kan er max 3 gig geheugen gebruikt worden en de videokaart het ligt er een beetje aan wat je doet met die pc .

Hoi,

het ligt er een beetje aan wat je doet met die pc .

vooral om te streamen van de "hoofd computer" naar de kleinste slaapkamer op dit moment heeft de pc moeite met grote 720p films (5gb +) en alle 1080p films

word dit opgelost door het vervangen van de video kaart?

ja dat zal wel goed gaan met deze videokaart extra werkgeheugen zal ook helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan