pictogrammen veranderen steeds van plaats.........

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Iedere keer als ik de pictogrammen op mijn bureaublad herschik, staan die weer anders ingesteld als ik mijn computer weer aanzet of als ik even een spelletje speel.
M.a.w. de pictogrammmen herschikken zich automatisch en blijven dus niet meer staan op de plaats
waar ik ze naar toe sleep.

Ik heb met de re. muisknop op bureablad gekeken bij: Pictogrammen schikken op - waarbij alleen staan aangevinkt : uitlijnen op raster - en bureaublad pictogrammen weergeven.
Automatisch schikken is dus NIET aangevinkt.
Mijn systeem Win XP
Wie kan mij van dit lastig probleem afhelpen
Alvast bedankt voor de reacties!!!:confused::(

Vraag verplaatst :)

Laatst bewerkt:
jammer voor de aangedragen ( mogelijke ) oplossing

:oIn ieder geval alvast bedankt voor de reactie echter....ik heb het programma geinstaleerd.
Hierna de pictogrammen geplaatst hoe ik ze wilde hebben. Daarna safen via re. muisknop in het submenu waarbij hij ook aangeeft dat de pictogrammen zijn gesaved.
Om te controleren de comp. opnieuw opgestart waarna blijkt dat alles weer gewoon is teruggezet zoals XP het kennelijk wil...?????????????:o:o

Ik denk dat jij DeskTopOK een kans moet geven.
Het slaat verschillende uiterlijkheden op bij verschillende resoluties. (Het programma is portable & hoeft niet geïnstalleerd te worden)

desktopokarrangingicons.jpg

kennelijk helpt niks??? of toch?????

Jammer dat de eerder aangedragen oplossingen niet helpen.... Blijkt trouwens dat ook de mappen steeds veranderen.
Als ik in een map kies voor weergave: details, miniatuurweergave. tegels, of lijst geeft hij dit weer, maar wanneer ik uit een map ga en weer terug kom staat hij weer automatisch op PICTOGRAMMEN. :mad::p
Systeemherstel of van resolutie veranderen heeft geen zin.
Erggggg lastig. Ik hoop dat er een afdoende oplossing komt en Helpmij kennende..........??????:o:o
Joss

Hoi,
even wat meer info kan helpen. Trad het probleem zomaar ineens op? Heb je soms XP-Pro en heb je iets in groepsbeleid veranderd?
Zijn er meer dingen die je niet kunt aanpassen? Al eens gescand op virussen, spyware e.d.?
Ben je verder nog wel de baas over je pc? Kun je wel programma's deïnstalleren enz?
Kortom, allemaal info waar we evt. wat mee kunnen.

allereerst bedankt voor de reactie

Mijn besturingssysteem is Win/XP Home. Ik heb zojuist geprobeerd om een prgramma te verwijden en dit is geen probleem.
Verder gescand met mijn McAfee virusscanner ( up to date ) en geen problemen gevonden.
Alles schijnt normaal te werken...............

Of het navolgende de oorzaak kan zijn geweest: Recent heb ik mijn electrische zonnescherm naar beneden gedaan en op datzelfde moment startte mijn comp. opnieuw op. beide zitten op dezelfde groep. Of het iets te maken heeft gehad met mogelijk een piekspanning ????? tot op dit moment alles abacadabra.............:(:(:(

Hoop op een oplossing...:o

Het lijkt er op dat je instellingen om de e.o.a. reden niet worden opgeslagen.
Doe eens een chkdsk /f (rechtsklik op de C: schijf>eigenschappen>extra>foutcontrole>nu controleren en zet een vinkje bij "fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" o.i.d.
Een bericht verschijnt dat het volume nu niet gecontroleerd kan worden, herstart de pc en de controle begint (niet onderbreken).

De enige 'oplossing' die ik dan kan verzinnen is dan Windows CP opnieuw installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan