nieuwe pc wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een redelijke pc voor het geld, maar niet echt een future-proof systeem.

Het geheugen is eigenlijk wat langzaam voor een pc als die en het moederbord heeft niet veel mogelijkheden tot upgraden.

Maar als je niet van plan bent om te upgraden of echt nooit de binnenkant van je kast zult zien is dit een prima systeem.

ik ben van plan om met schoolwerk bezig te gaan voor de komende jaren (3jaar), en te gamen.
het moet vloeiend zijn en dan spellen van nu als skyrim op high. En latere spellen die wat meer vragen op ten minst medium en dan natuurlijk ook wel wat vloeiend.
ik ben dan ook niet echt van plan om iets aan te passen aan het systeem van binnen.

Dus je wilt ook niet zelf een systeem bouwen als ik het goed begrijp. Gewoon een kant en klaar systeem voor de beste prijs.

Is dit dan ook je budget? En wil je er nog wat randapparatuur bij?

Tsja als het zelf bouwen veel scheelt zou ik het wel doen.

En ik heb geen duidelijk budget, maar rond de 900,-zou ik wel kunnen uitgeven.

Verder heb ikzelf alles wel en de monitor is nog niet zo belangrijk, dat zoek ik zelf wel uit;)

O, wat ik wel ben vergeten is dat ik wel windows 7 nodig heb als ik het zelf ga inelkaar zetten

Hallo,

Ik zou wel Windows 7 doen, maar je kan ook wachten tot Windows 8 uit komt. Dat is in oktober.
Je kunt de Windows 8 RC (release preview) downloaden op Microsoft.

Mvg,

Martin de Groot

Hallo Chupo,

Dus €900 voor alleen de kast. Wil je er echt hele zware games mee spelen? Als je de komende 3 jaar zware games op high/ultra wil spelen dan is je budget niet genoeg. Je kunt hier een mooi systeem mee maken maar niet iets wat 3 jaar mee gaat.

Je zult dus ergens in de loop der tijd wel moeten upgraden, als je dit geen probleem vind is dit budget goed. Ik zal vanavond of morgen even wat bij elkaar zoeken.

Nog een ding, denk je dat je het zelf in elkaar kunt/wilt zetten?

Groeten

Edit:

Ik heb vast een systeempje in elkaar gezet, ik weet alleen nog niet precies wat je eisen zijn.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/92073

Edit 2: Ik denk trouwens dat Windows 8 een complete flop wordt voor de pc wereld, dus ik zou het bij 7 houden.

Laatst bewerkt:
Hoi Yannick

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik de huidige spellen als skyrim, ArmA2, battlefield 3 e.d. gewoon op high kan stellen.
Daarmee bedoel ik ook weer niet ultra of very high.
En wat ik ermee bedoelde met de 3jaar is dat ik, spellen die veel vragen en veel geheugen enz nodig hebben, met gemak op medium kan afspelen.
Maar als het echt moet zal ik wel upgraden met geheugen of videokaart, dat zie ik nog wel.
En met dat in elkaar zetten: ik heb begrepen dat er meestal wel wat instructies bijstaat of dat je het bedrijf kunt laat doen en anders kijk ik wel op forums en filmpjes

Groeten

Eey Chupo,

Oke, ik snap wat je bedoelt.

Qua specs, dit zijn ongeveer de recommended specs voor bf3. Je ziet misschien wel dat de processor iets minder is dan in de Medion maar dat maakt niet veel uit met gamen.

Voor het gamen gaat het echt om de videokaart, je kunt dus eventueel (als je besluit om hem zelf te bouwen) nog even wachten op de GTX660. Dit raad ik je wel aan.

Over het bouwen gesproken, 2 jaar geleden heb ik het voor het eerst gedaan voor een vriend van me, en het ging allemaal goed. Gewoon youtube filmpje erbij en het komt goed.

Ik hoop dat er nog wat andere forumleden op deze thread reageren om mijn systeem te bekritiseren want ik weet niet zeker of dit optimaal is voor je geld, maar het lijkt me zeker een goed systeem.

Groeten

P.S. Heb je nog gekeken naar het systeem? ^^^^

Laatst bewerkt:
Ja ik heb het net gekeken, maar 1 vraag wat voor voordelen heeft een SSD eigenlijk, want ik heb begrepen dat het sneller is ofzo, 't was een beetje vaag

Een SSD heeft geen bewegende delen, en is dus stil. Verder zijn ze super snel. Dit is een 64GB versie en hier zet je dus Windows op.
Ik heb dezelfde ssd en vergelijkbare specs, mijn pc is binnen 35 seconden opgestart. Met hdd zou dit meer dan 1 minuut zijn.

Ook applicaties openen sneller, dus bijvoorbeeld je browser, of windows media speler. Het geeft gewoon een stuk fijner gevoel en maakt je pc vooral gewoon heel veel sneller :D

Je kunt ook gaan voor een grotere ssd, dus bijvoorbeeld 90 of 120gb. Dan kun je er ook nog je games op zetten, maar dat maakt niet zo veel verschil vind ik. En ssd's zijn duur dus dat is niet zo handig.

Ik raad je een ssd heel erg aan, maar je mag hem natuurlijk ook eruit halen en die 60 euro in de videokaart stoppen, of in de processor, of beide.

Groeten,

Is er veel verschil met de PC van jou en de Medion Akoya? Behalve de processor natuurlijk. Het enigste wat mij echt opvalt is dat de Videokaart wat verbetert is naar Ti wat ik wel snap, maar de overige onderdelen ook?

Edit: overigens zijn er geen drivers of zijn die al inbegrepen?

Laatst bewerkt:
Is er veel verschil met de PC van jou en de Medion Akoya? Behalve de processor natuurlijk. Het enigste wat mij echt opvalt is dat de Videokaart wat verbetert is naar Ti wat ik wel snap, maar de overige onderdelen ook?

Edit: overigens zijn er geen drivers of zijn die al inbegrepen?

Ja bij mij is de videokaart een stuk beter, ook is het moederbord beter omdat je meer kunt uitbreiden. Ik weet niet precies wat voor moederbord er in de Medion zit maar hij heeft iig maar 2 RAM slots, dus je kunt daar ook niet op uitbreiden.

Verder is het RAM in de Medion langzamer (1333mhz ipv 1600)

@ozanishier

Een SSD is zijn keuze, ik maak geen keuze's voor hem. Het is uiteindelijk zijn systeem, ik kan hem alleen maar dingen aanraden.

Ik heb ook vermeld dat het niet nodig is om een ssd te kopen maar om het bijvoorbeeld te steken in een videokaart of processor...
Ik moet er wel bij zeggen dat het niet slim is om later nog een ssd te kopen omdat je dan je windows helemaal opnieuw moet installeren (je kunt de hdd wel "clonen", maar dan zal je "disk alignment" niet optimaal zijn). Tenzij je dit niet erg vind.. :D

Jouw winkelmandje bevat ook het in elkaar zetten van de pc door Azerty, ik heb alleen nog geen concreet antwoord van ChupoTF of hij het zelf aan durft om het in elkaar te zetten. Graag hier even antwoord op geven, dit kost namelijk net zo veel als dat je ssd kost. :D

@TannickdV, aangezien hij eerst van plan was een kant-en-klare te nemen denk ik wel dat hij het geassembleerd wilt :p

@YannickdV, sorry niet opgemerkt, maar met die 60 euro dan kan hij een kleine SSD halen of een betere videokaart :p

@YannickdV, sorry niet opgemerkt, maar met die 60 euro dan kan hij een kleine SSD halen of een betere videokaart :p

Ja de 60 euro is perfect voor een ssd, maar ik weet niet of je echt veel meer videokaart krijgt voor 60 euro meer.

Misschien aan de AMD/ATI kant? Daar weet ik alleen niet zo veel van af. Zouden ook een betere GTX560TI kunnen nemen, hoewel dit eigenlijk wel de beste is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan