1. Tikkend geluid uit boxen, 2. Geen verbindingen, 3. Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rezco

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe PC gekocht en windows 7 erop geïnstalleerd, dit werkt allemaal prima nu maar nu net heb ik 3 problemen gehad namelijk:

1. Bij het opstarten en het afsluiten komen er tikkende geluiden (waarschijnlijk uit de boxen).

2. Uit het niets of in ieder geval zonder dat ik weet waarom werd de netwerkadapter(kaart) voor draadloos internet uitgeschakeld, dit was snel verholpen door het probleem te zoeken via windows zelf.

3. En even later als laatste gooide hij het geluid eruit, ik probeerde vervolgens een mp3tje te openen waarna hij zei dat er geen geluid mogelijk was (er stond een rood kruisje in het pictogram van het volume) (wat hij precies zei weet ik niet meer). na een keer opnieuw opstarten was dit verholpen.

Iemand enig idee waardoor deze dingen gekomen kunnen zijn en vooral om punt 1 op te lossen.

Laten we beginnen bij punt 3.
Mogelijk is de audioservice vastgelopen of uitgeschakeld om een of andere reden.
Kijk in je logboek van windows eens of daar iets over in staat.
Herinstal je audiodrivers eens, daarmee heb je misschien ook punt 1 te pakken.

configuratiescherm>systeembeheer>logboeken en dan kijken in de map systeem.

Oke, gevonden, waar moet ik nu naar kijken/zoeken?

edit,

dit heb ik gevonden, ik denk dat dit het moment was dat ik de probleem oplosser starte voor punt 2

De diagnostische fase van de bewerking van Network Diagnostics Framework is voltooid. De volgende hersteloptie is aangeboden:

Naam Helper-klasse: NdisHC

Hoofdoorzaak: De adapter voor Draadloze netwerkverbinding is uitgeschakeld

Hersteloptie: Schakel de adapter voor draadloos netwerk in

Vereist aantal seconden voor herstel: 70

Vereiste beveiligingscontext voor herstel: 37

Laatst bewerkt:
Hoi,
even een vraag tussendoor: Heb je die pc helemaal nieuw of 2e hands gekocht en welke bits-versie van Win 7 heb je erop gezet?
Het zou handig zijn als je de specs van je pc doorgeeft.

Nieuwe PC sinds vorige week vrijdag, Windows 7 64 bits

Dit is de PC:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B452185%5D=1&product%5B517499%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B496913%5D=1&product%5B423778%5D=1&product%5B469644%5D=1&product%5B458155%5D=1&product%5B387076%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B527187%5D=1

Die 3 problemen zijn pas sinds vanavond gekomen, 2 daarvan zijn direct opgelost (geluid dat het niet deed en dat hij de netwerkkaart uitschakelde) maar wil wel weten of dit komt door de PC of door de software

Laatst bewerkt:
Dat is momenteel moeilijk te zeggen, heb je toevallig van Windows updates binnengekregen en geïnstalleerd toen dat probleem zich voordeed?
Als je pc pas nieuw is komen mogelijk nog de nodige updates binnen, zou kunnen dat dit het probleem (tijdelijk) veroorzaakt heeft.
2 daarvan zijn direct opgelost
Vanzelf of door herstarten?

Laatst bewerkt:
ja bijna elke dag komen er updates binnen, de laatste deze avond nog, heb hem wel een keer helemaal afgesloten om deze te installeren, maar dit was nadat de problemen kwamen.

Zie dat er nog 2 updates staan te wachten, ga deze nu installeren

1 ervan is deze
Realtek - Network - Realtek PCIe GBE Family Controller

Installatiedatum: ‎12-‎9-‎2012 23:50

Installatiestatus: voltooid

Type update: Aanbevolen

Realtek Network software update released in June, 2011

Meer informatie:
http://winqual.microsoft.com/support/?driverid=20441149

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com/select/?target=hub

Laatst bewerkt door een moderator:
Wacht maar even rustig af totdat alle updates binnen zijn, als je dan nog problemen hebt kijken we wel verder.
Werkt de netwerkadapter wel weer?

Ja die werkt weer, hij gaf aan dat deze utigeschakeld was, alleen niet door mij, vervolgens heeft hij deze weer ingeschakeld....

Ik wacht wel een dag of 2 dan, ik laat het wel weten of er nog wat veranderd of dat een van de problemen terug komt of verdwenen is!

Ja is goed en succes! :thumb:
P.S.
Je hebt in #7 de link van de homepage van Azerty geplaatst en niet van de pc, maar dat maakt niet zoveel meer uit omdat we ook zonder de info je probleem wel opgelost krijgen.

Laatst bewerkt:
Dat is de link naar mijn bestelling op azerty, die onderdelen zitten erin

Dat tikkende geluid heb ik nog steeds en ook als de bpxen uit staan! Ik ga vanavond even kijken of dat geluid wel uit de boxen komt door ze van de stroom en de pc af te halen.

Ja sorry, daar had ik overheen gekeken. Als je dat tikkend geluid blijft houden zou ik hem toch terugsturen voor onderzoek. Ik neem aan dat je hem niet zelf in elkaar hebt gezet.

Het duurde wat langer dan ik zei, maar heb zojuist de boxen getest om te kijken waar het nu vandaan kwam,

1. Boxen ontkoppeld, Groene plugje eruit gehaald + plugje uit de subwoofer, of hoe zo'n ding ook heet (2 kleine boxjes en zo'n vierkante grote box).
Resultaat, Het geluid bleef bij het afsluiten aanwezig.

2. Vervolgens de boxen van de stroom afgehaald, stekker uit het stopcontact gehaald dus (verlengsnoer, waar de pc ook in zit).
Resultaat, geen geluid meer.

Dus gelukkig is het geluid afkomstig van de boxen (denk van de subwoofer).

Het geluid is een zacht laag geluid net als een soort helicopter, duurt ongeveer 2-3 seconden en is alleen te horen bij het afsluiten, het is geen ingesteld afsluit geluid ofzo.

Klinkt als een stroompiekje die naar je sub gaat, heb je het hele spul (met name de pc) op een geaard stopcontact aangesloten?

Alles zit aangesloten op een verlengsnoer speciaal voor bijvoorbeeld blikseminslag. Of het stopcontact waar het snoer in zit geaard is of niet weet ik niet, daar heb ik geen verstand van :P

Het stopcontact waar het verlengsnoer in zit ziet er uit zoals de 2e

De stopcontacten van het verlengsnoer zelf zien eruit als de 1e

De laatste driver van Realtek (Realtek website)
Laatste versie van je BIOS (Asus website)
Laatste driver van je Intel Chipset (Asus website)

Je BIOS kun je updaten door het bestand op je stick te zetten en in de groene poort van je moederbord te prikken, en vanuit je BIOS (advanced mode) naar de BIOS Update Utility te zoeken, waarna je het BIOS bestand op je stick kunt selecteren.

Edit: Ik ga er dus van uit dat je moederbord een ASUS P8Z77-V LX is!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan