• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsgrootte verkleinen!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickvangurp

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Ja ik weet dat deze vraag vaker voorbij is gekomen. Maar ik heb alles geprobeerd en krijg het bestand nog steeds niet kleiner.

Het bestand bestaat allemaal uit verschillende macro's en formules. Ik heb het bestand geprobeerd zo klein mogelijk te maken maar het is nog steeds bijna 9mb. Nu wil ik het kleiner hebben omdat het online moet komen te staan en doorgemaild moet worden.

Graag jullie reactie.

p.s. ik krijg het bestand er niet bijgevoegd ivm de grootte!

vandaar deze link:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CZRM6ZVFXBEF.xlsx

mvg

Rick

Laatst bewerkt:
Het zijn die ringetjes die je in elke cel hebt staan die het onwerkbaar maken.
Zoek daar een andere oplossing(speciaal lettertype) voor en je kan weer vooruit.

Ik voeg het gezuiverde bestand bij zodat je het verschil kan merken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het zijn die ringetjes die je in elke cel hebt staan die het onwerkbaar maken.
Zoek daar een andere oplossing(speciaal lettertype) voor en je kan weer vooruit.

Ik voeg het gesuiverde bestand bij zodat je het verschil kan merken.

Die ringetjes heb ik juist nodig. Er moet een keuze zijn en die moet verwijzen naar bepaalde cellen.

Dus als er een andere mogelijkheid is voor die keuzevakjes vind ik het ook goed.

Je kan die optionbuttons vervangen door een dubbelkliksysteem:
bv:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Selection.Count > 1 Or Intersect(Target, Range("B5:G215")) Is Nothing Then Exit Sub
Range("B" & Target.Row & ":G" & Target.Row).ClearContents
      Target = "X"
End Sub

En zet het lettertype voor het bereik op Wingdings2

Dat zou al een oplossing kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Je kan die optionbuttons vervangen door een dubbelkliksysteem:
bv:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Selection.Count > 1 Or Intersect(Target, Range("B5:G215")) Is Nothing Then Exit Sub
      Target = "X"
End Sub

En zet het lettertype voor het bereik op Wingdings2

Dat zou al een oplossing kunnen zijn.

Dat werkt niet, of ik doe natuurlijk iets verkeerd!

Ik weet niet of je gezien hebt wat voor formule er achter hangt. De cellen tot en met W zijn verborgen daar verwijzen die keuzebuttons ook naar.

Ik heb ook geen formules of zo aangepast zonder te weten of deze werkwijze uw voorkeur krijgt.

Als dat zo is zal ik wel een en ander proberen uit te pluizen.

Ik heb ook geen formules of zo aangepast zonder te weten of deze werkwijze uw voorkeur krijgt.

Als dat zo is zal ik wel een en ander proberen uit te pluizen.

Als de insteek hetzelfde is vind ik het allemaal goed. En als ik het dan ook nog een beetje begrijp is het helemaal fijn.

Het zit namelijk zo. Dat het een goed overzichtelijk en makkelijke sheet is. Vooral het gemak in gebruik is belangrijk. Dit omdat er dadelijk andere mensen mee moeten werken met 0,0 verstand van excel. Als je kijkt naar het bestand wat in "mijnbestand.nl" staat, die opzet wil ik eigenlijk hebben. Alleen het nadeel is dat die te groot is om door te sturen naar collega's. Die verwijzingen zijn dus belangrijker dan op de manier hoe ze verwezen worden.

Ik heb de code een beetje aangepast zodat de keuze nu doorgegeven wordt aan kolom O:

Code:
      Target = "X" Cells(rij,"O")=target.column-1
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik heb de code een beetje aangepast zodat de keuze nu doorgegeven wordt aan kolom O:

Code:
      Target = "X" Cells(rij,"O")=target.columns-1
End Sub

Het wilt mij niet lukken :( Zou je het misschien kunnen proberen in het bestand?

En nu toegepast in uw bestand.

Hoop dat het goedgaat.:)

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LCEUD7BWECI3.rar

Helaas niet :( Want de P t/m U cellen verwijzen allemaal naar die O cel en daar gebeurd juist niks mee.

Het moet eigenlijk zoiets zijn van:

Als ik B5 "X" is dan mogen C5:G5 niet ingevuld worden.(hetzelfde geldt als C5 wordt ingevulde enz..)
Als B5 "X" is dan is O5 1
Als C5 "X" is dan is O5 2
Als D5 "X" is dan is O5 3
Als E5 "X" is dan is O5 4
Als F5 "X" is dan is O5 5
Als G5 "X" is dan is O5 6

Als er zo'n formule is dan kan het gewoon in dat bestand gewerkt worden anders moet ik die formules ook veranderen

Ik hoop dat het nu wat helderder is.

Dat is precies wat ik gedaan heb, zou dus moeten werken.

Maar er stond waarschijnlijk een foutje in de code. Sorry!
Code:
          Target = "X" :Cells(Target.row,"O")=target.column-1
End Sub

Laatst bewerkt:
Code:
   [COLOR="#FF0000"]Cancel = True[/COLOR]
End Sub
Dan blijft de cursor niet in de aangeklikte cel steken.

Code:
End Sub

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4EY6LAALJQF3.xlsm

Helemaal super! hartelijk dank hier voor!

Code:
End Sub

Is er eigenlijk ook een mogelijkheid dat als ik het werkblad beveilig dat het klikken wel werkt maar het typen niet?

Je zal 24 uur moeten wachten want ik zie het niet.

Ik krijg die beveiliging maar niet werkend .

Ik zie iets over het hoofd en zo lukt het niet.

Eigenlijk zou deze code dat moeten doen maar het werkt niet en ik zie niet waarom niet.:o

Code:
With Sheets(2)
Application.DisplayAlerts = False
    .Unprotect
If Selection.Count > 1 Or Intersect(Target, .Range("B5:G215")) Is Nothing Then Exit Sub
    .Range("B" & Target.Row & ":G" & Target.Row).ClearContents
      Target = "X": .Cells(Target.Row, "O") = Target.Column - 1
Application.DisplayAlerts = True
    .Protect
End With
End Sub

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-X38GOWEACCOV.xlsm

Laatst bewerkt:
Je zal dan toch de verschillen moeten zoeken.

Heb je je blad handmatig beveilgd alvorens te beginnen, met aanvinken van de 2 bovenste opties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan