intel i5 of i7

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Besturingssysteem
Fijnste
Office versie
Doen we nie aan
Ik heb op sites zitten kijken en een i5 heeft 3.5ghz en een i7 ook allebei 4 cores en de i5 is goedkoper wat maakt de i7 dan beter??

De i7 heeft hyperthreading. Gebruik je dat niet (of in ieder geval de software die je gebruikt) dan is er nagenoeg geen verschil.

(FYI als je HT niet kent: de i7 heeft 8 logische cores en 4 fysieke cores; de i5 heeft 4 logische cores en 4 fysieke cores)

waar heb je dan hypertreading voor nodig? en een cache van 6mb is toch al groot zat?
en je hebt ook i5 met 4 cores

K las dat er ook veel nadelen aanzitten het kan de prestaties minder doen. En die hypertreading heeft bijna geeneen programma nodig en qua prijs scheelt het aardig wat

@lange pier een i5 op de desktop heeft 4 core's altans wel op Sandy/Ivy bridge
op de laptop beschikken de meeste i5 cpu's over 2 core's

maar over het algemeen staat de i5 bekend om 4 core's te hebben
kijk met name naar de i5 2000 serie of 3000 serie

de programma's die HT redelijk ondersteunen zijn vooral developer programma's denk aan sony vegas en CS6

dus voor een normale gebruiker eigelijk niet nodig ook niet voor zware games?
\

@firestorm, lees nog eens goed, heb het over 1 (ÉÉN dus) i5.
Lijst staat erbij, overigens.

@lange pier
niet gezien excuses!

@bierent
ja dat klopt de standaard gebruiker/gamer heeft er idd niks aan

ok dan heb ik nog een vraag wat is het verschil tussen dvd rewriter en dvd brander?

Niet echt een keuze, een Acer meuk pc, zou ik sowieso niet eens over denken, of eentje van Paradigit

ok maare ik heb nu een acer laptop was in begin zo sloom als wat helemaal gereset windows 7 erop gezet wa extra ram geheugen ingedaan en nou doet ie het aardig goed. maar wat raad jij aan voor die prijsklasse met een i5 3450 en min 1gb geheugen??

is medion iets of packard bell?

ja dat word uiteindelijk veel duurder en ik wil gewoon een kant en klare pc
wat is het beste van deze medion of acer.

en asus is waarschijnlijk het beste maar van die 2

Ik wil in ieder geval tegenspreken dat het veel duurder wordt. Als ik kijk naar de systemen die eerder langskwamen waren die eerder te duur. Maar goed als de keuze tussen medion en acer is dan wordt het waarschijnlijk medion.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan