KPN 20mb Beloofd krijg maar 1.7mb Door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PancakeMixx

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Hallo,

Had eerder al eens problemen gehad met KPN wij hebben het 20mb pakket met telefonie en interactieve TV.(weet dat de TV MB's wegtrekt)

Ongeveer jaar geleden problemen dat ik maar 7mb Door kreeg, na constante telefoontjes toch 14mb doorgehad naar PC na aftrek van de interactieve TV daarover was ik wel tevreden.. en dit was meerdere keren gebeurt.. net als of hun iets kunnen instellen om het aantal MB's terug te draaien..

Maar ik heb nu de laatste aantal dagen erg traag internet heb de laatste aantal dagen constante checks gedaan op Speedtest.net en kwam telkens uit op 1.7mb D/L en 0.4 U/L. "Toevoeging Het is een constante 1.74MB D/L niet meer niet minder, ik vond het apart genoeg om toe te voegen."

enig idee waar het aan kan liggen voordat ik weer constante telefoontjes kan gaan plegen met KPN?

alvast bedankt.

mvg,

Danny

Laatst bewerkt:
Kan je de download snelheid met een bedraade verbinding testen? Het kan zijn dat het ellende op je WLAN ligt...

over welke router praten wij.

Betreft het een courante computer, die wel 20mbps aan kan?

De pc kan het makkelijk aan het is een eigengebouwde nieuwe PC heb er redelijk verstand van.

wat betreft de router, het is een KPN Experiabox h220n

zie er geen enkel topic staan over mijn specifiek probleem jammer genoeg. enig ander hulp dat jullie kunnen bieden?

maar je kunt de vraag daar wel stellen.
wie weet krijg je daar een reactie die helpt.

Zal daar dezelfde vraag ook stellen bedankt daarvoor, maar als iemand mij hier ook nog verder kan helpen of ideeën heeft zal dat zeer gewaardeerd worden.

Als het een ADSL verbinding betreft wordt altijd tot zoveel Mb aangeboden.
Wat je dan maximaal krijgt is afhankelijk van de kabelkwaliteit tussen de centrale en je telefoon stopcontact.
Ook de afstand tussen je huis en de centrale speelt een belanrijke rol.

Aangezien ik eerder wel 14 mb kan ontvangen en nu niet is dat dus in dit geval duidelijk niet het probleem

Heb je al de xperiabox gereset? Verder weet ik het ook niet. Als terugzetten in de fabriekstand niet helpt en het netwerkkabel goed is (daar hebben ze kabeltester voor uitgevonden) en de computer geen rem op de netwerkverbinding legt dan weet ik het ook niet meer. Misschien kpn bellen?

Ik zal hem eens in fabrieks instellingen resetten vanmiddag en laat het jullie weten

Ik heb het over speedtest niet download snelheid. Zoals ik zei heb er wel redelijk verstand van...... De actuele downloadsnelheid die jij bedoelt bedraagt maar 200kb/s..

Dusja

zit weer op 8MB na de reset. ik zal toch nog eens telefoneren met KPN want eigenlijk kan dit gewoon niet.. 12MB tekort.. een percentage van 60% vind ik toch iets teveel van het goede..

I.I.G. erg bedankt iedereen voor jullie hulp en vooral jullie tijd.

ik zal melden of het nog beter word indien jullie dat willen.

Je hebt het over speedtest niet over downloadsnelheid?? Ben er benieuwd wat je hier mee bedoeld, aangezien je een kenner zegt te zijn.
Daarnaast ben ik benieuwd welk pakket met 20MB van kpn je hebt, want ik zie hem iig op de site niet staan, heb je een linkje?

teach me :)

dit abonnement was ongeveer een jaar á 2 jaar geleden gemaakt. toen was het 20Mb om eerlijk te zijn weet ik niet hoeveel het nu is maar enkel dat ze alles verhoogd hebben en niet verlaagd.

uhm hardware en software heb ik redelijk verstand van als ik een echte kenner van "internet" was dan had ik hier niet gepost.

De snelheid die mij beloofd is door KPN was 20mb de snelheid die ik doorkrijg via Speedtest.net is 8.5mb op het moment.

maar de actuele download snelheid via bijv: torrent, direct download = op het moment 1mb waar ik mee leven kan.. het had beter mogen zijn maarja het zij zo.

dit was op het moment van mijn post 1.7mb via speedtest.net en 200Kb actuele download snelheid. hoezo snap je dat niet?

als jij 50mb abbo neemt via UPC ga je geen films downloaden met een snelheid van 50mb/s... lijkt me logisch

*KNIP*

Kort uitgelegd:
MB is niet hetzelfde als Mb (grote B= bytes, kleine b= bits) 1MB = 8 Mb
die haal jij al door elkaar.

20Mb is dus 2.5MB

daarnaast is dat de maximale snelheid die je kunt halen, maar ook afhankelijk van afstand tot centrale, kwaliteit kabels etc is.

Dat je torrents niet op je top speed download is niet meer dan normaal omdat je (meestal) ook niet van servers download die je maximale snelheid kunnen leveren

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan