domein-naam verzinnen tegen pesten etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

unknowuser

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Heey mensen van Helpmij.nl

Ik heb jullie hulp nodig.
Ben namelijk van plan om een website op te starten waarin, voornamelijk jongeren van 12 - 24 jaar, hun problemen kunnen behandelen.
Dit is na aanleiding van het feit dat er nog steeds veels te veel onnodige zelfmoorden worden gepleegd onder die doelgroep. Ik ben er zelf ook een van (niet qua zelfmoord maar wel met problemen).
Ik word namelijk flink gepeist, getreiterd en buitengesloten, omdat ik een sociale fobie heb. Maar ik ben niet iemand die 24/7 'depressief' in een hoekje gaat huilen en het gaat opkroppen.
Ik wil dat die doelgroep jongeren, die problemen hebben als pesten, cyber-pesten, bedreigingen, racisme & discriminatie, seksuele voorkeuren e.t.c zichzelf maar ook andere kunnen helpen.
Je hoeft daarvoor geen echte professionals voor te hebben. Je moet mensen hebben die weten waar ze over praten, die ze kunnen begeleiden om sterk te worden, maar zelf ook sterker worden.
Waar ik dat laatste op baseer is simpel. Ik neem als voorbeeld het onderwerp sloppenwijken. Sloppenwijken worden als aandachtspunt gezien omdat ze een achterstand oplopen. Maar juist de mensen die daarin wonen kunnen elkaar helpen.
Zij gaan samenwerken en organiseren, om langzaam, maar zeker hun huizen op te knappen. Donaties van derden worden gezien als steun, en een boost in hun plan. Maar ze hebben zelf de ideeën. Zij gooien daar bekant hun leven voor in de strijd, omdat ze verder niks hebben. Ze willen gewoon de basisprioriteiten. Eten, drinken en een dak boven hun hoofd. Maar back on topic. Ik hoop dat ik met dat voorbeeld mijn doelstelling kan verklaren. En dat ik jullie daar ook mee kan helpen met het verzinnen van de naam voor de website.

Hier nog ff wat details:
* Site is bedoeld voor jongeren van 12 - 24 jaar (voornamelijk de jaren tussen 14 en 17 kunnen zwaar zijn).
* Bedoeld om bovengenoemde doelgroep problemen op te lossen van hunzelf en andere.
* Is voornamelijk een soort blog, maar er kan ook een private-chat (dus alleen voor leden), forum, en een soort ask it komen. Combinatie van de volgende thema's:http://www.elegantthemes.com/demo/?theme=AskIt & http://www.elegantthemes.com/demo/?theme=Notebook.
* Website gaat draaien op WordPress.
* Wordt SSL-beveiligd.
* Komt goede beveiliging, zodat mensen zeker weten dat ze niet met een pester zelf praten, maar echt met iemand die dezelfde problemen heeft als hem/haar.
* Eventueel komen er wat 'guards'. Als extra steunpunt & om spam etc. te voorkomen.
* Website wordt een .nl-domein.
Heb je een idee voor een sitetitel/sitenaam, laat het alsjeblieft achter.
En ga me please niet gelijk afkraken van dit gaat niet werken. Want dat gaat het wel. Jongeren hebben behoefte aan die steun. Zonder vrienden of een 'praatpaal' kom je tegenwoordig moeilijk door die puberteit. Jongeren worden radeloos als er iets gebeurds met hun als ze er zelf niet vanaf weten. En ik kan het weten, want ik ben ook een jongere.

Voor de serieuze reageerders (zijn er hier gelukkig een hele hoop :D), alvast bedankt voor de tips/verbeterpuntjes.

als ik tips kans geven over de website luiden deze als volgt

gebruik joomla in plaats van wordpress joomla kan je meer beveiligen en zal je ook makkelijker een eigen template maken.
gebruikers zitten dan ook veiliger in de back end van het systeem en dus beter beschermde informatie.

en ekele tips voor site namen

nee-tegen-pest.nl
anti-pest-site.nl
notobullys.nl

hetnieuwepesten.nl

nivko.nl is goedkoop en goede service.

thanks !

als ik tips kans geven over de website luiden deze als volgt

gebruik joomla in plaats van wordpress joomla kan je meer beveiligen en zal je ook makkelijker een eigen template maken.
gebruikers zitten dan ook veiliger in de back end van het systeem en dus beter beschermde informatie.

en ekele tips voor site namen

nee-tegen-pest.nl
anti-pest-site.nl
notobullys.nl

Bedankt voor je tips. Ik zal Joomla zeker in overweging nemen. Ben alleen met Wordpress meer vertrouwd, maar dat moet ik misschien een beetje gaan afstoten.
Ook heb ik wel wat hulp gekregen met je domeinnamen-tips, thanks :).

hetnieuwepesten.nl

nivko.nl is goedkoop en goede service.

Heey Hanna, jij ook bedankt voor de tips. Alleen denk ik dat de domeinnamen-tip niet zo gepast is. Het is juist de bedoeling om die jongeren sterker te maken, en niet om ze te laten afschikken. Sommige kunnen op dat domein sterk reageren, maar desalnietemin is het wel een sterke titel voor een domein. Ook snap ik waarschijnlijk de reden waarom je dat als domein heb gekozen. Je bedoelt daarmee toch dat ze 'terugpesten' in de vorm van zelfvertrouwen en voor hunzelf opkomen. Zodat de pesters geen lol meer zien om die persoon te pesten, toch ???
Nogmaals bedankt voor de tips :).

Zeer goed alternatief ! Zorg ervoor zat hij hoog in google komt zodat de site makkelijk gevonden word en zorg dat je captcha op je site hebt dit zorgt al veen minder voor spam

ps laat het even weten als je site af is :)

Zeer goed alternatief ! Zorg ervoor zat hij hoog in google komt zodat de site makkelijk gevonden word en zorg dat je captcha op je site hebt dit zorgt al veen minder voor spam

ps laat het even weten als je site af is :)

Best ironisch, had net 2 boeken gehaald over SEO. Googlepedia en website promoten voor dummies. Ik zit inmiddels al 2 jaar met SEO te experimenteren, maar tot op heden (ondanks geweldige tips) geen 'first page'-resultaat mogen ontvangen :(.
Ik denk dat ik bij deze website meer kans heb, vooral met name dat het een maatschappelijk probleem is en het zelfs levens kan redden. (Dat laatste klonk wel heel erg held-achtig).
Tegen spam komt er ReCaptcha van Google. Accounts worden met e-mailverificatie gebruikt. En worden na registratie manueel nagekeken, dus dat er echte mensen je profiel nakijken.
Maar zoals ik ook bij de andere heb gezegd, bedankt voor je tips. :)
En ik laat het weten als hij in béta staat.

sta-op.nl
doe-het.nl

ga-voor.info

Laat het doorlopen met b.v .nu of .info of .tv of .is of .biz of .pro

Laatst bewerkt:
Kan je die pester niet gewoon in elkaar rammen.
Pest hij nooit meer.
Voor mij werkte dat.
Of mag dat tegenwoordig niet meer.
Krijgen we een website tegen geweld.

Kan je die pester niet gewoon in elkaar rammen.
Pest hij nooit meer.
Voor mij werkte dat.
Of mag dat tegenwoordig niet meer.
Krijgen we een website tegen geweld.

Daarmee pak je alsnog het maatschappelijke probleem aan. En kan je jezelf dan niet inbeelden dat er wellicht 100'en jongeren in Nederland zijn die niet voor zichzelf op kunnen komen. Lees a.u.b mijn eerste tekst als je dat nog niet gedaan heb.
Ik citeer: Je moet mensen hebben die weten waar ze over praten, die ze kunnen begeleiden om sterk te worden, maar zelf ook sterker worden.

hey mensen van Helpmij.nl, ik heb zelf zitten brainstormen, en heb dit adres:
pointforaction.nl
Heb het nog niet zelf gekocht, maar vinden jullie het een goed domein?
Zou het in je hoofd kunnen blijven steken, zou het hoog kunnen scoren op Google (domein telt toch ook mee voor ranking)?

Laat het a.u.b achter.

Hoi unknowuser,
Als het even kan, zou ik geen Engelse naam nemen maar gewoon Nederlands. Vier lettergrepen is ook wat veel om makkelijk te onthouden of snel door te geven aan iemand anders. Wacht dacht je van PuntActief(.nl)? - die is lekker kort, NL, en nog vrij op het moment. Punt = er moet iets stoppen, Actief = je kan er zelf iets aan doen; en samen is het een knooppunt voor actieve ontmoeting.
Je zal er wel een pakkende ondertitel bij moeten verzinnen, zodat duidelijk is waar het over gaat en voor wie het is. - Maar dat geldt ook voor alle andere namen.
Als je dan die ondertitel meeneemt in de <title> van de homepage, dan kan Google er ook goed mee overweg.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan