• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Om de 2 uur de volgende rij automatisch zichtbaar in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Is het mogelijk om 4 rijen data in te voeren in excell en om de 2 uur een rij extra tevoorschijn te laten zien.

Dus ik wil 1 rij meteen tonen en dat er iedere 2 uur de volgende rij zichtbaar word zonder dat ik iets ervoor hoef te doen zolang ik het werkblad open heb staan ??

Alvast bedankt voor de antwoorden zover. Heb meteen een zeer eenvoudig bestandje aan deze post gehangen met wat ik bedoel.

Wat wil ik nu precies hebben.

Als je dit werkblad opent dat Rij 1 (a1,t/m d1) en (a3 t/m a12)meteen zichtbaar word. Dat om 7:30 rij 2 zichtbaar word (b3 t/m b12), dat om 9:30 rij 3 zichtbaar word (c3 t/m c12) en dat om 11:15 rij 4 zichtbaar word ?? (d3 t/m d12)

Hoop dat mijn formulering zo goed genoeg is. :)

Bekijk bijlage Time example.xlsx

vanaf 11:15 is rij 4 zichtbaar tot ???
wanneer wordt rij 1 zichtbaar?

Laatst bewerkt:
Volgens mij haal je wat termen door elkaar. Een rij is horizontaal dus waarden in een rij lopen bv van a1 t/m z1. kolommen zijn vertikaal en de waarden lopen van bv a1 t/m a12. Je kan een kolom vb de hele kolom B verbergen of zichtbaar maken. Hetzelfde geldt voor rijen. Je kan dus niet gedeelten van een kolom of een rij zichtbaar maken of verbergen.

Volgens mij haal je wat termen door elkaar. Een rij is horizontaal dus waarden in een rij lopen bv van a1 t/m z1. kolommen zijn vertikaal en de waarden lopen van bv a1 t/m a12. Je kan een kolom vb de hele kolom B verbergen of zichtbaar maken. Hetzelfde geldt voor rijen. Je kan dus niet gedeelten van een kolom of een rij zichtbaar maken of verbergen.

Ben een super leek die nog niet veel ervaring heeft maar wel graag nieuwe dingen uitzoekt op de pc. Dus maak ik in míjn opmaak een foutje mag je me best corrigeren, zo leer ik er ook weer van

@ sylvester-ponte

Ik had dezelfde gedachte maar dan de tekstkleur van wit naar zwart oid. Wat mij zowel in mijn eigen geknutsel als in jouw bestand opviel is dat de systeemklok ± een halve minuut eerder verspringt dan excel. Dus niet exact 1 minuut achterloopt of exact gelijk loopt met de systeemklok. Weet jij hoe dit komt? Heeft dit te maken met het startmoment van de code?

Ik zal er eens mee aan de slag gaan. Bedankt in ieder geval ga er morgen de hele dag mee bezig ben benieuwd, bedankt alvast. :thumb:

Is het ook mogelijk om de 2, 3, 4 kolom met witte letters te beginnen en dat ze door het script zwart worden gemaakt op de ingestelde tijden. Hoe doe ik dit ?

Laatst bewerkt:
Ja super maar dan dat als de volgende kolom aangaat de eerste blijft bestaan. :thumb:

Kan je ook uitleggen hoe je dit precies allemaal voor elkaar hebt gekregen. Ben het aan het bestuderen maar word er niet veel wijzer van. :o

Morgen heb ik vrij en ga ik ervoor om het te begrijpen allemaal, Alvast bedankt voor je hulp zover alle. :thumb:

Nee dat bedoel ik niet. Als ik zeg maar de sheet start laat hij de eerste kolom zien omdat het dat tijd span is. op de volgende tijd wil ik dat kolom b3 tm b12 zichtbaar word maar de rest er ook blijft. Dus als c3 tm c12 aan gaan dat dan a3 tma12 en b3 tm b12 ook nog zichtbaar zijn.

@sylvester-ponte misschien dat het niet mag dat anderen zich ook met een topic bemoeien maar lees even terug.

De antwoorden en oplossingen worden zo een beetje verwarrend!

mvgr,

VenA.

Kan iemand uitleggen hoe het in zijn werk gaat, dus hoe moet ik dit zelf maken ???

mvg,

Laatst bewerkt:
Naar een beetje te hebben gespeeld komt er nog een vraag bij me op kan je als je blokken hebt laten zien doorschakelen naar en volgend werkblad ?? en daar de tijd weer door laten lopen zodat op dat werkblad de gele balk weer opschuift en zo verder ?????? Als het niet duidelijk hoor ik het wel.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan