XMS Glasvezel beneden verwachting

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickyross

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2009
Beste HM'ers,

Ik ben echt ten einde raad... Sinds een halfjaar heb ik een abonnement bij XMS glasvezel (35MB download) maar die snelheid heb ik nog nooit in mijn leven gehaald. Het internet viel ongeveer 10x per dag uit en het was altijd rond de 0.5-1 mb/s. Dat is duidelijk niet de snelheid die XMS beloofd had. Maar het gekke is dat speedtest mij (via een draadloze verbinding) toch 20MB downloadsnelheid geeft... Ik heb gister de router vervangen van een Belkin naar een D-Link maar dat lost het probleem niet helemaal op. Het internet valt (tot nu toe) niet uit maar ik zit nog steeds op dezelfde snelheden...

Wie kan mij helpen?

PS. Ik heb het kanaal al gewijzigd.

Laatst bewerkt:
Hallo Ricky,

Ik begrijp uit je verhaal dat je draadloos verbinding maakt met je netwerk? Probeer het eens bedraad en kijk dan eens wat voor snelheden je hebt.
Draadloos is niet altijd even betrouwbaar.

Bedankt voor de reactie!

Rechtstreeks via de kabel haal ik de snelheid wel, maar ik maak alleen bijna alleen maar gebruik van draadloos internet.

Verbinding met draadloze netwerk is altijd spannend. Het kan namelijk verschillende oorzaken hebben dat het niet werken:
- Te veel draadloze netwerken in de omgeving
- Te veel muren
- Slechte Router
- Slechte draadloze ontvanger

Op welke frequentie en waarmee maak je nu verbinding? Dus 2.4GHz of 5GHz en wifi A/b/g/n/ac netwerk?

Speedtest geeft de snelheid in Mb en niet MB. Je zou het bedrijf moeten bellen en het niet hier vragen denk ik.

Ik maak verbinding op 2.4GHz en de het netwerk staat op mixed; n,b,g. Heb al geprobeerd op alleen n,g te zetten maar dat helpt ook niet echt.

Ligt eraan waar vanaf je download, die speedtest geeft het gewoon goed aan wat de verbinding met de server van XMS is wat de downloadserver geeft zie je bij je download zelf, prut dus.
En bedraad haal je die snelheid wel schrijf je, dan hoef je het probleem niet te zoeken bij je ISP.

Hoe ver zit je van je router af? Hoeveel muren zitten er tussen etc.

En zou je een speedtest kunnen runnen met zowel draadloos als bedraad? En dan het liefst draadloos op de plek waar je het altijd gebruikt en vlak bij de router.

Gebruik een programma zoals inSSIDer om te zien hoeveel netwerken er in de buurt zitten en welk kanaalnummer weinig gebruikt wordt.
Pas je router's wifi instellingen daarop aan.

Tijs.

Ik download vanuit verschillende websites maar ik blijf veel te lage snelheden halen. Dus het lijkt me sterk dat alle servers zo slecht zijn. Maar ik denk zelf dat het probleem niet bij xms ligt maar bij mijzelf. Ik heb op internet al gelezen dat er misschien iets van een stoorzender kan zijn?

Dankjewel voor je reactie!
Dit heb ik al gedaan maar zonder een goed resultaat.

De router staat op de 1e verdieping en mijn internet moet doorgaan tot de 3e verdieping .

Doet je draadloze verbinding het beter als je op de 1e verdieping langs je router gaat staan?

Heb je meerdere draadloze apparaten om te testen, zo kun je er eventueel achter komen dat het aan de ontvanger van je laptop / computer ligt.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb het getest en de downloadsnelheid ligt in iedere verdieping ongeveer hetzelfde. Maar helaas niet de downloadsnelheid die ik verwacht. Zelfs niet met de laptop naast de router

Heb inmiddels een nieuwe router , ik denk niet dat het probleem daaraan ligt

Als je de snelheid bedraad wel haalt maar draadloos niet. Ligt het probleem iig niet aan je provider.

Als je langs je router staat en je hebt nog steeds geen beter verbinding, en je zegt dat dit met alle apparaten is.

Dan ligt het denk ik toch aan het aantal draadloze netwerken wat je hebt. Ik denk dat er gewoon te veel storing optreed om een fatsoenlijk draadloos netwerk te hebben. Hoeveel draadloze netwerken heb je om je heen?

Als je de snelheid bedraad wel haalt maar draadloos niet. Ligt het probleem iig niet aan je provider.

Als je langs je router staat en je hebt nog steeds geen beter verbinding, en je zegt dat dit met alle apparaten is.

Dan ligt het denk ik toch aan het aantal draadloze netwerken wat je hebt. Ik denk dat er gewoon te veel storing optreed om een fatsoenlijk draadloos netwerk te hebben. Hoeveel draadloze netwerken heb je om je heen?

Inclusief mijn netwerk, 6.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan