Geen togang tot router Netgear?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusbaba

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Van mijn supervisor heb ik een router gekregen daar zij een nieuwe hebben aangekocht op het bureel.
Het betreft een Netgear N600 Model : WNDR3800, volgens paar reviews te hebben gelezen toch geen slechte...

Ik geraak echter niet in de configuratie nadat ik geprobeerd heb om aan te loggen via de 192.168.2.1
Ik heb ook al geprobeerd om de knop onderaan de router "Restore Factory Settings" te gebruiken maar er gebeurt echter niks...:(
Router was zeker nog in werking op het moment dat ik deze kreeg...

Kan het zijn dat deze router zo is beveiligd is dat het zelfs onmogelijk is om deze knop te gebruiken?

Handleidingen etc.: hier
Gebruikershandleiding: hier

Deze router heeft standaard niet 192.168.2.x ip-reeks, maar 192.168.1.x ip-reeks
Probeer dus eens in te loggen op http://192.168.1.1

Resetten naar fabriekswaarden:
To restore the factory default settings:
1. Use a sharp object such as a pen or a paper clip to press and hold the Restore Factory Settings button, located on the bottom of the router, for over 2 seconds until the Power LED turns to blinking amber.
2. Release the Restore Factory Settings button, and wait for the router to reboot.
The factory default settings are restored so that you can access the router from your Web browser using the factory defaults.

PS: Vlgs. de foto's in de handleiding zit de factory default knop niet onder maar achter op de router (zie foto op pagina 13 van de handleiding).
PS2: Een andere instructie zegt dat je minstens 20 seconden de factory reset knop ingedrukt moet houden, dus niet 2 seconden. Zie hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wanneer ik commando ipconfig ingeef krijg ik toch een IP adres in de reeks van 192.168.2.1 hoor namelijk mijn IP is dan 192.168.2.235.
Vermoedelijk is Lan Ip dan wel gewijzigd veronderstel ik... ;-)

Met onder bedoelde ik eigenlijk wel achter hoor:-) , foto is dus duidelijk hetzelfde als knop die ik heb gebruikt ;-)

Ik heb reset meer dan 20 sec ingeduwd maar er gebeurt nog steeds niks :-(

Wat me wel opvalt is dat power ledje op router constant blijft knipperen ?

Er is nog een andere methode (zie de laatste link):
If the reset was not successful, try these additional steps AFTER the router has finished rebooting.
Unplug the router's power.
Press and hold the Reset button. While the button is held down, reconnect router's power.
Continue to hold the reset button for 20 seconds after reconnecting the power.
Wait for the router to reboot.
Log in with the default password.

Oftewel: Haal de stroom eraf, druk alvast de reset knop in en houdt 'm ingedrukt terwijl je de stroom er weer aan doet.
Houdt de knop 20 seconden vast nadat je de stroom erop gedaan hebt etc. (zie boven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Super bedankt voor de vele tips dnties maar voorlopig nog geen resultaat :(

Nadat ik gedaan heb wat je schrijft gaan leds allen even aan en uit tijdens het 20 sec duwen op de reset knop (dus toch vermoedelijke herstart) maar mijn IP blijft toch nog hetzelfde van mijn laptop, namelijk dus 192.168.2.235 :-(

Ik geraak dus nog steeds niet in de configuratie van de router.... :confused:

Ik wil graag het volgende zien:
a. Sluit de laptop met een netwerkkabel aan op 1 van de 4 LAN netwerkaansluitingen van de Netgear
b. Zet (tijdelijk) de wifi uit op je laptop
c. Herstart de laptop

Kijk na welk ip-adres je laptop dan heeft: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe /k ipconfig
Vermeld ook het ip-adres van de Standaardgateway dat genoemd wordt.

Zijn dat beiden 192.168.1.x ip-adressen, dan weer proberen in de router te komen op de manier zoals in de handleiding vermeld.
Je aanpassingen doen en dan pas wifi weer aanzetten zodra klaar.

Lukt het allemaal niet, natuurlijk weer de laptop bedraad van de router afhalen en wifi weer aanzetten, zodat je weer Internet hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Neem aan dat de router niet aan een modem hangt en dat er een lan kabel is gebruikt?

Ik heb gedaan wat je vroeg en dit is het resultaat :

ipconfig.jpg

Het normale IP default gateway van mijn wifi NIC is 192.168.0.1 daar ik normaal dus ook aangesloten ben aan een Wireless modem (Telenet in België).
Ik zou echter graag die router nog achter deze modem hangen voor beter draadloos bereik en harddisk aan router te hangen.

Lange Pier, router staat hier bij mij op tafel zonder kabel aan ingangspoort router.

Doe eens het volgende in een CMD venster
ping 192.168.2.1

Als de ping test faalt, dan moet je in het CMD-venster ook doen: ipconfig /all
om te zien of je niet toevallig een vast ip-adres hebt ingesteld staan op je bedrade aansluiting of eentje die echt is toegekend door 192.168.2.1
Liefst doe je daar dan ook een schermafdrukje van.

Tijs.

Pingen gaat wel hoor, een vast Ip adres staat zeker niet ingesteld op laptop hoor, ik gebruik laptop elke dag bij klanten.

IPCONFIG2.jpg

Mogelijk heeft iemand anders nog tips, ik heb er geen meer.

Tijs.

Daar vreesde ik voor, toch bedankt hoor dnties voor alle tips :thumb:

Zou het echt kunnen dat die zo erg is beveiligd dat alle soorten resets niks opbrengt ?

Pak een sate prikker :eek: laat de router aan de spanning en druk de resetknop nog eens een 30 seconden in, dat ip adres is niet de default en staat nog steeds op de zelf ingevoerde.
Overigens zou je op het zelf ingevoede ip adres gewoon in moeten kunnen loggen met http://192.168.2.1. en op de webpage moeten komen.

Overigens dacht ik "vrougah" dat Netgear wel redelijk spul maakte maar na 3 routers die uitvielen en kapoet waren ben ik daar wel op terug gekomen.

Laatst bewerkt:
Dit heb ik al meermaals geprobeerd Lange Pier.... Ip blijft steeds in de 192.168.2.1 range.... :(

Pingen gaat dus wel maar in de webpagina via verschillende browsers geprobeerd geraak ik niet...

En met "ReadyShare Connect Utility" ook niets?

Vraag mij af waarom ze dat ding hebben vervangen, toch iets mee loos?

Ik heb hier ook nog iets gevonden in handleiding: Het power ledje knippert steeds groen, resultaat : The firmware is corrupted. Dit is dus bij mij het geval.

Ik heb dan deze link http://www.vandersmitte.eu/2012/11/21/herstel-netgear-r6300-met-knipperend-groen-power-lampje gevonden, (is wel voorbeeld van ander modem Netgear).

Wat ik echter niet goed begrijp, ik moet mijn laptop een vast IP geven om connectie met router te maken en een TFTP verbinding opzetten (heb ik nog nooit van gehoord...).

Als laptop een vast Ip heeft kan ik dan wel op internet of is dit dus via de router waar mijn internet moet op aangesloten zijn of kan ik gewoon bestand downloaden vanop een andere pc en bestand overzetten naar laptop?

Dat lijkt me niet nodig, omdat de DHCP functionaliteit nog lijkt te werken.
Waar je wél op moet letten is dat zodra de tftp actie gelukt is en de router volledig geherstart is je daarna even je pc/laptop moet herstarten, want mogelijk geldt dan op de router het (standaard) 192.168.1.x netwerk ipv. het 192.168.2.x netwerk (zoals nu).

Tijs.

Timeout occurred. Ik krijg connect request failed :(

ik heb dus firmware hiervan gedownload, map router aan gemaakt op c: schijf.

Dan TFTP geactiveerd en deze commando onder Dos venster ingegeven :

tftp -i 192.168.2.1 put c:\router\WNDR3800-V1.0.0.44

Wat doe ik hier verkeerd?

Dan kan de tftp methode mogelijk niet op jouw type netgear. En dan houdt het op. :(

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan