Internet in zomerhuisje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een modem heeft ook een internetsignaal nodig om aan je door te kunnen geven. Dat signaal is er niet want in de hoofdwoning er al afgehaald door het Ziggo modem.

De afstand van de modum in het voorhuis tot het zomerhuisje is zo'n 20 - 25 meter, Zou het kunnen werken als ik een 2de erg sterke router aan de modum aansluit en deze richting het zomerhuisje richt?

Ik zat te denken aan een asus rt-n16 met dd-wrt firmware.

Een modem heeft ook een internetsignaal nodig om aan je door te kunnen geven. Dat signaal is er niet want in de hoofdwoning er al afgehaald door het Ziggo modem.

In principe is dat niet accuraat. DOCSIS is een shared medium en deel je normaal sowieso met meerdere mensen. Mogelijk dat Ziggo dit om administratieve redenen niet mogelijk maakt, maar er is technisch gezien geen enkele beperking om meerdere modems op dezelfde kabel aan te sluiten.

NB in de praktijk gebeurt dit ook als je interactieve TV hebt bij bijvoorbeeld UPC. De horizon box heeft bijvoorbeeld een tweede kabelmodem in de settop box die op dezelfde aansluiting zit als je internet.

In principe is dat niet accuraat. DOCSIS is een shared medium en deel je normaal sowieso met meerdere mensen. Mogelijk dat Ziggo dit om administratieve redenen niet mogelijk maakt, maar er is technisch gezien geen enkele beperking om meerdere modems op dezelfde kabel aan te sluiten.

NB in de praktijk gebeurt dit ook als je interactieve TV hebt bij bijvoorbeeld UPC. De horizon box heeft bijvoorbeeld een tweede kabelmodem in de settop box die op dezelfde aansluiting zit als je internet.

Oke, maar kan je ook antwoord geven op deze vraag? :P

De afstand van de modum in het voorhuis tot het zomerhuisje is zo'n 20 - 25 meter, Zou het kunnen werken als ik een 2de erg sterke router aan de modum aansluit en deze richting het zomerhuisje richt?

Ik zat te denken aan een asus rt-n16 met dd-wrt firmware.

De abbo loopt al sinds oktober bij het voorhuis, echter willen we nu pas internet naar het zomerhuisje brengen. het enige wat ik weet is dat ik in mijn zomerhuisje een kabel aansluiting heb waar een tv signaal uit komt. Ik heb geen idee of er ook een internet signaal door loopt de kabel want ik zou niet weten hoe ik dat moet controleren.
Als het abo al loopt... waar is die modem/router dan die erbij hoort...
je eerste foto is er een van een TV en radio aansluiting, daarachter moet het kabelmodem..

@Wampier. Technisch heb je gelijk, echter Ziggo staat maar 1 signaal per woning toe. Heb dit al meerdere keren aan de hand gehad in diverse studentenwoningen. 1 groene kabel het pand is = 1 internetaansluiting.

Terug naar het topic. Je kunt wel met DD-WRT of een EnGenius gaan werken met 2Watt zendvermogen, maar dat helpt je niet. Een internetverbinding is namelijk 2 richting verkeer dus als je retoursignaal niet sterk genoeg is werkt het alsnog niet. Los van het feit dat je een fikse boete zou kunnen krijgen voor het te grote zendvermogen.

Met een goede antenne heb je veel minder vermogen nodig en het werkt 2 richtingen uit.

Als het abo al loopt... waar is die modem/router dan die erbij hoort...
je eerste foto is er een van een TV en radio aansluiting, daarachter moet het kabelmodem..

Die hangt in het voorhuis.... de foto is van de coax aansluiting in het zomerhuisje zoals ik al had vermeld. Deze is niet meer van belang.

Met een goede antenne heb je veel minder vermogen nodig en het werkt 2 richtingen uit.

Dus het kan werken? in het voorhuis hangt op het moment een router dus voor de internet verbinding in het huis zelf, hier komt dan dus een Asus rt-n16 met DD-WRT of tomato en dan verhoog ik de power naar 75W. en de antennas richt ik op het zomerhuisje. (welke dus op 20 - 25 meter afstand staat) Hier plaats ik dan een wifi repeater. (denken jullie dat een wifi repeater nodig is en zo ja, welke?)

Zou dit kunnen werken? (graag een ja, nee, misschien of waarschijnlijk antwoord verwerken in je antwoord :P)

De gene die me hier mee kan helpen ben ik eeuwig dankbaar want ik wil graag de hardware snel gaan bestellen.

Ik haal hier minimaal 250 m meter mee... met foto's. Zie link.
De FON SIMPL mini router is misschien 0.1 Wat maar.... dus de antenne op grote hoogte doet erg veel.
Er zit minder dan 5 meter kabel tussen de antenne en de router.
Voordeel van een antenne die goed hangt.... het werkt zowel voor ontvangen als zenden...
De antenne is een dipooltje in een plastic doosje. Zoek en je vindt het zo. Fonera antenne (met inside erbij vind je ook nog fotos vd binnenkant)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38736753#38736753

Antenne inside... gevonden:
fontenna-open-inside.jpg

Ik haal hier minimaal 250 m meter mee... met foto's. Zie link.
De FON SIMPL mini router is misschien 0.1 Wat maar.... dus de antenne op grote hoogte doet erg veel.
Er zit minder dan 5 meter kabel tussen de antenne en de router.
Voordeel van een antenne die goed hangt.... het werkt zowel voor ontvangen als zenden...
De antenne is een dipooltje in een plastic doosje. Zoek en je vindt het zo. Fonera antenne (met inside erbij vind je ook nog fotos vd binnenkant)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38736753#38736753

Het feit dat je zo'n afstand kan halen is al gerust stellend, echter is dit nog geen antwoord op mijn vraag. ik heb geen mogelijkheid om zo'n antenne te plaatsen. Dus kom ik terug op mijn vraag, kan mijn setup met 2 routers, waarvan de ene als accespoint functioneerd werken over een afstand van 20 - 25 meter? ik hang beide routers op ongeveer 2 meter van de grond.

Tja.... die garantie gaat NIEMAND je op afstand geven..... ik hoop dat je dat snapt..
Want wordt dat wel gegeven.... en het werkt niet ... kom je boos terug... met... jullie schreven dat het werkt...
Dus het wordt wat improvisatie vermogen van je zelf:
1. leen die spullen bij iemand en test het
2. koop die spullen bij een geschikte winkel en spreek af dat je alles terug mag brengen/geld terug als het niet werkt
3. toch zo een kleine antenne gebruiken.. (*)

(*) Voordeel van die antenne... die hang je ergens neer waar ie goed hangt en toch niet lastig is.. .. kabels kun je vaak verbergen... en router kun je ca 5 meter verder ergens neer zetten, hoeft dan immers niet meer in het zicht te staan...

Aan jou aan welke optie je wilt gaan werken... :cool:

Tja.... die garantie gaat NIEMAND je op afstand geven..... ik hoop dat je dat snapt..
Want wordt dat wel gegeven.... en het werkt niet ... kom je boos terug... met... jullie schreven dat het werkt...
Dus het wordt wat improvisatie vermogen van je zelf:
1. leen die spullen bij iemand en test het
2. koop die spullen bij een geschikte winkel en spreek af dat je alles terug mag brengen/geld terug als het niet werkt
3. toch zo een kleine antenne gebruiken.. (*)

(*) Voordeel van die antenne... die hang je ergens neer waar ie goed hangt en toch niet lastig is.. .. kabels kun je vaak verbergen... en router kun je ca 5 meter verder ergens neer zetten, hoeft dan immers niet meer in het zicht te staan...

Aan jou aan welke optie je wilt gaan werken... :cool:

Ha, ik snap je angst, ik zal niet boos terug komen, ik weet best dat er altijd dingen zijn waar geen rekening mee word gehouden, wat ik eigenlijk gewoon wil weten of een wifi netwerk over 25 meter over het algemeen mogelijk is of dat ik het niet eens moet proberen. Ook ben ik er net achter gekomen dat mijn idee helemaal niet kan werken, een accespoint moet blijkbaar met draad aan het netwerk zijn aangesloten, dus alleen een wifi repeater kan doen wat ik er mee wou. dit soort antwoorden had ik gehoopt te krijgen. wat ik nu dus ga doen is de sterke router (asus rt-n16 300 Mb/s) in het voorhuis plaatsen (welke misschien al sterk genoeg is om het signaal de 25 meter te versturen) hier gooi ik dan DD-WRT op en ik maak er van die leuke parabool dingetjes op van blikjes of aluminiumfolie en richt het de goede kant op. en dat hang ik aan mijn computer op 25 meter afstand deze antenna dit is een 1000 mW antenna van 150 Mb/s. Ik heb een abbonement van 60 Mb/s (ziggo alles in een plus) dus Ik denk dat ik hier een goede stabiele verbinding mee kan opzetten. Ik ga de spullen bestellen en zal laten weten hoe het werkt (over 2 weken ofzo)

Bedankt voor de hulp!

Kijk als je je even versdiept kun je meer dan je denkt ipv het denken aan anderen over te laten...
Je hebt idd een wifi repeater nodig, maar daar ging ik al vanuit want als je een kabel kon leggen bestond jouw probleem totaal niet..... ;)
Dus eigenlijk snap ik je opmerking niet helemaal.. :confused:

Kijk als je je even versdiept kun je meer dan je denkt ipv het denken aan anderen over te laten...
Je hebt idd een wifi repeater nodig, maar daar ging ik al vanuit want als je een kabel kon leggen bestond jouw probleem totaal niet..... ;)
Dus eigenlijk snap ik je opmerking niet helemaal.. :confused:

Waar heb ik gezegd dat ik me niet heb verdiept? ik ben al 5 maanden bezig om het fijne te leren over netwerken en zat nu eindelijk in het traject om een beslissing te maken van de mogelijkheden. Ik wou alleen kijken of ik alle mogelijkheden wel in beeld had in een 2nd opinion over mijn plan. Dus zeggen dat ik het aan anderen over laat slaat nergens op. geen aannames doen op forums. En als je dat al vermoede, waarom zeg je dat dan niet? of is het zo vreemd om direct op iemand vraag antwoord te geven?

Mijn opmerking was heel simpel. geef antwoord op de vraag of doe dit niet. Als er duidelijk gevraagd word of iets bepaalds gaat werken dan geef je aan of je denkt van wel of niet. in plaats dat een andere optie geeft. want dan blijf je eeuwig in een loop zitten.

Echter ben ik alsnog dankbaar voor de input die ik heb gekregen aangezien ik daar door goed heb kunnen brainstormen en hierdoor mijn keuze heb weten te maken.

Ik beschouw dit topic dan nu ook als gesloten.

Hier had je al je antwoord.... maar ja als je de second opinion niet oppakt houdt het op.
Je hebt nl gewoon geen andere keuze.

Dus:
1. je trekt die kabel zoals al weken geleden voorgesteld is
OF
2. probeert home plug, ook al weken geleden voorgesteld (spreek af met de winkel dat je het terug mag brengen als het niet werkt..)
OF
3. test draadloos zonder extra antennes als repeater (idem met de winkel)
OF
4. of je stelt wel een antenne op zodat je veel beter zenden en ontvangen kunt ook met kleine vermogens, dus normaal spul als er maar een antenne op aan gesloten kan worden..

meer opties zijn er niet, ze zijn allemaal voorbij gekomen, dus nu ben je zelf aan zet om het uit te proberen wat in jouw situaties het beste werkt.
DAT gaan we je niet vertellen, want als we de verkeerde kiezen...
Dus "zeur" niet en ga aan het werk.
Ik denk dat anderen jou meer dan goed geholpen hebben met alle suggesties.

Succes

Zaterdag is de dag, dan ga ik alles aansluiten, (dus gewoon een router in het voorhuis en goede wifi kaarten in de computers.) Mijn acer rt-n16 is succesvol geinstalleerd met TomatoUSB (een soort dd-wrt) en is overclocked. hij is volledig stabiel :D heb al een afstand test gedaan en behaal met een mobiel 2 streepjes onvangst over de 20 - 25 meter. dat klinkt slecht maar mobieltjes hebben altijd slecht ontvangst :P

Heb nog wel een vraagje, wat is de beste netwerk mode voor lange afstand door muren heen. ik kan kiezen uit: only G, only B only N of mixed mode met elke combinatie mogelijk. ik heb gehoord dat G goed is voor langere afstand. klopt dit?

N is het slechts door muren heen, is nl 5 GHz band (hogere frequentie, grotere verliezen) , de anderen zijn 2.4 GHz band.
N is alleen meer bandbreedte voor als er veel wifi's in de buurt zijn, dan passen er gewoon meer in de vrijgegeven bandbreedte, verder geen voordelen, alleen maar nadelen.... ook al maken ze reclame dat....

N is het slechts door muren heen, is nl 5 GHz band (hogere frequentie, grotere verliezen) , de anderen zijn 2.4 GHz band.
N is alleen meer bandbreedte voor als er veel wifi's in de buurt zijn, dan passen er gewoon meer in de vrijgegeven bandbreedte, verder geen voordelen, alleen maar nadelen.... ook al maken ze reclame dat....

Dus zou je me b only g only of b/g mixed mode aanbevelen bij een afstand van 25m met 4 bakstenen muren?

Ik kan natuurlijk gewoon even testen maar ben toch benieuwd :p

Bijna alles heeft ook N maar je kunt het soms uitschakelen.
Hier staat het eerlijk....

http://www.kieskeurig.nl/netwerkadapter/informatie
De ‘n’-standaard heeft mooie specificaties, zoals een snelheid van maximaal 300 Mbps en een bereik van maximaal 250 meter (niet gelijktijdig). Let er wel op dat dit de technische maxima zijn, effectief zal er maximaal 60% tot 70% van gebruikt kunnen worden. Dit hangt natuurlijk ook af van de omstandigheden (zoals de afstand, dikke muren, metaal en het weer) en het aantal aangesloten gebruikers. Om de maximale snelheid te kunnen halen, dienen de wifi-apparaten niet te ver uit elkaar te staan. Indien het bereik en de snelheid voor jou van belang zijn, lees dan ook de reviews van andere bezoekers bij de betreffende modems/routers, accesspoint en adapters eens door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan