Website maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie dat er veel over "een website" wordt gezegd, maar deze website is ook nog 'ns een webshop met iDeal koppeling. Bezoekers willen bij dergelijke sites graag vertrouwen hebben dat dit allemaal goed gaat. Het is dus niet zomaar een templeetje in Wordpress!!
Daar heb je helemaal gelijk in, dat wilde ik ook al schrijven, maar vergat het weer eens. (sufferd hahaha)

"Mijn" websites zijn geen webshop, hoewel ik uiteraard wel diensten aanbied, maar dat is van andere aard. Dus ik verkoop niets.
Een webshop bouwen is dus wel iets heel anders, maar ook daar is in Wordpress goed info over. Die link gaf ik je al.

Nou dat is juist het probleem. Zij kan dus niks veranderen in de webshop en wil dit uiteraard graag. De website is verder prima alleen dit is een probleem. Misschien weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?

@jordyL
Gaat het om de vormgeving (de layout) of om de teksten/plaatjes van de producten (de content)?
- Een nieuwe vormgeving kost veel tijd want dan zal er een nieuwe template gemaakt moeten worden.
- Voor het toevoegen/wijzigen/verwijderen van producten (tekst, prijs, afbeelding, enz) behoor je de inloggegevens gekregen te hebben van het beheergedeelte (de backend) van de webshop. Zo niet, dan zul je hier achteraan moeten want daar heb je recht op.

Nee het gaat eigenlijk vooral om de webshop aan te passen enzo. Nu hoor ik net dat ze dat eerst deed met Coffeecup of zo. Maar haar pc is kapot dus heeft ze dat niet meer.
Iemand die Coffeecup kent?

Heb even wat verder gekeken. Ik denk dat het coffeecup shopping cart creator is. Kent iemand dit? En zou ik als ik dit download gewoon met de ftp gegevens de webshop kunnen aanpassen? Qua producten en zo bedoel ik dan

coffeecup shopping cart creator
Als ik de broncode bekijk van http://www.dahlia-nails.nl dan zie ik
<meta name="generator" content="LogiVert (5.5.6.24)" /> (de webshop??)
en webdesign:&nbsp;<a href="http://www.vanoers-design.nl"> (de template bouwer??)

Laatst bewerkt:
Hem aanschrijven met een mooie, duidelijke brief. Wel netjes blijven uiteraard.
Vraag hoe het zit en waarom hij nergens op reageert. Je kan hem ook bellen......http://www.vanoers-design.nl/pagina4.html

Maar dan nog.............want daar hebben we geen antwoord op..............wat was het contract? Zou hij de webshop alleen maken of ook onderhouden?
Alleen maken en de rest mag je zelf doen, ja............daar heb je dus die inloggevens voor gehad.
Onderhouden...........dat betekend dus dat wanneer er dingen moeten worden veranderd, hij (de bouwer bob hahahaaha sorry) dit ook moet doen.

Mijn idee?
Maak een hele nieuwe site, verhuis de naam naar een andere hosting of als je bij de hosting wilt blijven, zet een andere webshop op.
Dan heb je alles in eigen hand en dus kan je alles veranderen en doen.
Als de naam van de webshop op jullie naam staat, kan je een code aanvragen bij de hosting om de naam te verhuizen naar een hosting van je keuze. Die heb je dus wel nodig.

Net nog even de broncode van LogiVert site bekeken. Die komt qua indeling en commentaar teksten overeen met jullie site. Dus het is op zeker LogiVert.
Sorry, maar je antwoord is mij niet helemaal duidelijk. Wil je de vormgeving van de hele pagina of alleen de teksten/plaatjes/prijzen van producten aanpassen?

Ja alleen de producten , prijzen etc. De vormgeving is voor later een zorg. In eerste instantie alleen dat.

Domein gegevens

Domeinnaam: dahlia-nails.nl
Status: actief
Houder: Dahlia-Nails
Administratieve contactpersoon: admin@yourhosting.nl
Registrar: Realtime Register, Ceintuurbaan 32a, 8024AA ZWOLLE

@femke98 -offtopic- jouw humor is dezelfde als de mijne :d

Yourhosting is ook niets mis mee...........
Zaak is dat je alle gegevens hebt waarmee je dus de site kan veranderen.

En je zegt dat je de inloggevens hebt gekregen, dus je kan naar mijn mening dan gewoon de site veranderen.
Omdat je zegt dat dit niet kan, is het of dat je niet weet hoe dat moet (en dat is zeker) of je hebt niet alle gegevens gekregen.

@bron........off topic....ach ja, dat heb je zo weleens hè. ;) dan is het een eigen inkoppertje hahah.

What to do...
Zorg dat je de inloggegevens hebt van het beheergedeelte van de shop.
Vraag bij LogiVert de gebruikers handleiding van versie 5.5 want die hebben jullie.
(deze http://www.logivert.com/help/lv6/nl/ is namelijk van een recentere versie)
Dan verdiepen in de gebruikers handleiding.
Dan inloggen in de shop en producten aanpassen (niet de configuratie)
Bij twijfel eerst in de handleiding lezen of in de LogiVert community vragen

Laatst bewerkt:
Ik zie op je website geen "inlog" linkje dus je hebt ook het adres (de url) nodig waar je kunt inloggen in het admin gedeelte.

Ik zie op je website geen "inlog" linkje dus je hebt ook het adres (de url) nodig waar je kunt inloggen in het admin gedeelte.
Dat hoeft niet perse op de website te staan, dat heb ik ook niet op die van mij. (dat haal ik altijd gelijk weg en gebruik gewoon de url van de inlog in het dashboard van Wordpress)

@femke98. Dat is inderdaad het beste :thumb: Bij mij zul je ook nooit een linkje op de website vinden (da's iedereen uitnodigen om wachtwoorden te proberen). Vaak vind je bij een cms dit onder www.domein.nl/admin maar bij deze website niet. Misschien moet er een bepaalde poort worden gebruikt?

kan het niet zijn domein/login

of domein.nl/lv-admin
domein.nl/lv-login

(bij wordpress is het namelijk domein.nl/wp-admin of zelfs domein.nl/wp-login)

het zal wel bij dat pakket wel weer anders zijn dan "normaal" .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan