Geen bas meer???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Polleke1949

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Ik heb opeens geen bas meer in mijn comp.
Het enig dat veranderd is, is dat ik een nieuw gebruikersaccount heb aan gemaakt voor m'n kleinkinderen.
Wanneer ik met het Realtek configuratieschermpje kijk heb ik WEL een bas, maar met alle andere programma's (zoals de Windows mediaplayer of internet radio luisteren) heb ik geen bas.
De bas doet het dus wel, maar alleen maar met het Realtek instel programmatje.
Wie weet hier iets op?
bij voorbaat dank voor de moeite.
Groet, Paul

Bedankt voor je reactie, maar helaas, dit had ik ook al geprobeerd.:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je een toepassing hebt gestart, rechtermuisklik op het luidsprekericoontje in de systeembalk, kiezen voor volumemixer openen, daar luidsprekers kiezen en verbeteringen, wil dat miss?

Indien je een toepassing hebt gestart, rechtermuisklik op het luidsprekericoontje in de systeembalk, kiezen voor volumemixer openen, daar luidsprekers kiezen en verbeteringen, wil dat miss?

Helaas Lange Pier, had ik ook al geprobeerd. Zonder resultaat dus :confused:

heb je de nieuwste drivers van je geluidskaart gedownload? (dit kun je doen met driver booster http://www.iobit.com/driver-booster.php)

Ja dennisdennie12, ook al gedaan. zonder resultaat.
Ik weet het , het wordt eentonig, maar ik kan er ook niets aan deon dat dit allemaal niet werkt (balen dus):mad:

Heb de vraag verplaatst naar de sectie geluidskaarten.

Heb je bij toeval in de mediaplayer(s) de equalizer gebruikt en de lage tonen op minimaal gezet, al dan niet per ongeluk?

Beste Jackall,
Jouw antwoord is mij niet helemaal duidelijk.
Niet dat ik weet, want dan moet ik toch bijvoorbeeld bij internet radio luisteren (of met een videoplayer zoals VLC) wel bas horen?

:( Je zei dat die gebeurt nadat je nieuwe account gemaakt hebt is, toch ? maar misschien staat ook bij een account audio instelling anders ? en je moet die twee vergelijken waarschijnlijk ook synchroniseren en dezelfde audio instellingen dan doen ?

Hier heb ik nog even voor alle duidelijk een plaatje erbij gedaan met wat ik bedoel dat alles WEL werkt in de Realtek app.
De bas werkt hier dus perfect. :rolleyes:

Bijlagen

• Realtek.jpg
    Realtek.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 77
:confused: Daar zie ik dat uitgevinkt is Verwissel centrum-met subwooferuitgang misschien aanvinken dan ? ( uiteindelijk alles aanvinken kan geen kwaad ! ) en is het audio kabel goed aangesloten in die groene ingang/uitgang ?

Vermoed ik dus dat bij andere account audio instelling anders ingesteld is ..

Laatst bewerkt:
Ik snap er even helemaal niets meer van.
Vanmiddag had ik nog geluid (ook geen bas) in het nieuwe account. Nu daar helemaal niets meer.....:evil:

@ ROYONIX "maar misschien staat ook bij een account audio instelling anders?"
Hoe kan ik dit zien?
Ik begin een beetje moedeloos te worden en denk soms aan de tijd dat Windows 95 een van de world-desasters was.:shocked:

:confused: Daar zie ik dat uitgevinkt is Verwissel centrum-met subwooferuitgang misschien aanvinken dan ? ( uiteindelijk alles aanvinken kan geen kwaad ! ) en is het audio kabel goed aangesloten in die groene ingang/uitgang ?

Vermoed ik dus dat bij andere account audio instelling anders ingesteld is ..

Maar dan moet die Realtek app ook niet werken, of zie ik dat verkeerd?
EDIT 1: ik heb inmiddels centrum en sub gewisseld.
doet ie perfect. WEL bas in realtek app, maar niet een eender welk ander programma.

EDIT 2:
Ik kom juist tot de ontdekking dat ik wel m'n bas kan regelen op mijnbox zelf (de hardware die dus onder m'n buro staat)
De bas wordt als het ware in de surround boxjes gevoerd???
Dit doet hij als ik "laagbeheer inschakel"
Misschien is dit een aanwijzing voor de kenner?

Je moet dus inloggen bij andere account ( welke je zelf gemaakt hebt ! ) en daar kijken wat je nu bij jouw account kijkt, audio instellingen dus ... En audio instellingen bij allebei synchroniseren ..

i.v.m. alle drie daaronder aan te vinken hoef je niet zorgen dat Realtek niet werken zal :D en mocht dat wel zo te zijn altijd je die terug uit-vinken kan ..

Laatst bewerkt:
Ik heb nu voor alle zekerheid het gebruikers account van m'n kleinkinderen maar helemaal verwijderd.
Ook heb ik het DFX programmatje (soort equalizer) verwijderd.
Zo weet ik zeker dat het niet aan die 2 dingen kan liggen...........
Zonder resultaat #@5$^,>9* :evil:
Maar waar ligt het dan WEL aan???

heb je bij afspeelapparaten>eigenschappen>verbeteringen de equalizer uitstaan?

Ik heb volgens mij geen equalizer in mijn apparaten staan?
Waar kan ik die vinden?
Zie bijlage.Realtek.jpg

:( Die kan je alleen maar in je Windows Media Player vinden en zien ben bang ...

Oke, maar als ik naar internet radio of op YouTube iets afspeel, gebruik ik de MP niet.
Dus dat is volgens mij geen oorzaak

ALS maar oorzaak dat je geen bas meer hebt niet vinden of achterhalen kan, ( NA rond zooveel over prutsen :() dan is enigste wat overblijft twijfel over of op goede uitgang/ingang aangesloten is of zijn kabels wel in orde zijn en /of of zelfs subwoofer niet beschadigd is :(

Laatst bewerkt:
de equalizer kun je vinden bij configuratiescherm>hardware en geluiden>geluid>eigenschappen>verbeteringen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan