No Bootable Divice en nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rjpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rjpe

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2014
Ik heb een laptop Compaq Presario C700, waarbij de harde schijf kapot was. Heb een nieuwe harde schijf aangeschaft en nu krijg ik de melding: "No Bootable Divice". Ik heb mijn orginaile recovery CD's (Windows Vista Basic) er in gedaan om systeem herstel te starten maar dit werkt niet. Zou het kunnen dat mijn CD-rom ook defect is? In de bios wordt deze overigens nog wel gezien.

Kan ik nu mijn laptop doormiddel van een netwerkkabel aansluiten op mijn desktop en op deze wijze de software installeren? Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste kan doen?

Nou weet ik niet of je een recovery cd kan gebruiken als er een hele nieuwe schijf in zit maar dat hoor je vast wel.
Je moet dan wel opstarten van je CD/DVD station hè, heb je dat als zodanig ingesteld in het BIOS?

Edit:

Heb dit nog even opgezocht voor je:

"Het probleem met zogenaamde factory images is dat ze toegespitst zijn op de exacte hardware van het apparaat. Als jij vervolgens iets aan de hardware veranderd, komt dit niet meer overeen met het systeem waar de recovery voor gemaakt is, en kunnen allerlei problemen zich voor gaan doen"

Laatst bewerkt:
Ja in de bios staat deze als zodanig ingesteld. Op 1 de DVD station en op 2 de hardeschijf. Daarna druk op F11 voor systeemherstel maar er gebeurt niet veel, de lampjes van de CD-rom knipperen en vervolgens krijg ik de melding No bootabele device -- insert boot disk and press any key.

Laatst bewerkt:
Er valt ook niks te herstellen dus heeft systeemherstel geen zin. Je hebt een lege HDD..... snap je ?
Je zal echt een "gewone" DVD moeten hebben.

Ik heb nu een bootable CD-rom erin gedaan maar krijg weer dezelfde melding: "bootabele device -- insert boot disk and press any key".

Heb je gecontroleerd of het BIOS goed staat ingesteld, gewoon om zeker te zijn.
Wat voor CD Rom heb je erin gedaan nu?

Ik heb de bios gecontroleerd en daar staat het goed. Ik heb een CD-rom met daarop windows vista er in gedaan. Maar helaas geen resultaat. Ik denk dat de cd-rom defect is, kan ik op een andere wijze nu mij de gegevens op de nieuwe harde schijf krijgen?

Ik heb een laptop Compaq Presario C700, waarbij de harde schijf kapot was. Heb een nieuwe harde schijf aangeschaft en nu krijg ik de melding: "No Bootable Divice". Ik heb mijn orginaile recovery CD's (Windows Vista Basic) er in gedaan om systeem herstel te starten maar dit werkt niet. Zou het kunnen dat mijn CD-rom ook defect is? In de bios wordt deze overigens nog wel gezien.

Kan ik nu mijn laptop doormiddel van een netwerkkabel aansluiten op mijn desktop en op deze wijze de software installeren? Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste kan doen?

Een lege nieuwe hD heeft geen besturingssysteem en dus kan je pc niet opstarten en die foutmelding geven. Logisch, er staat niets op.
Je recovery zijn gebaseerd op je pc met de HD die er niet meer inzit, en dus zal je recovery niet werken.

Bij WIndows is het zo dat wanneer je iets aan je hardware veranderd, een backup of recovery niet zal werken. Dit is anders in Linux. Ik kan mijn ssd of HD met Linux Mint zo in jouw pc zetten en het zal gelijk werken.
Linux kijkt dus niet zo naar hardware.

Als je cdron kaduuk is, dan wordt het moeilijk. Of je hebt niet een goede opstartbare cd gemaakt. Dat kan ook nog.

Als je usb hebt en die wordt ondersteund door het bios zodat je daar van op kan starten, zie dan de link van Terrarabo.

Een lege nieuwe hD heeft geen besturingssysteem en dus kan je pc niet opstarten en die foutmelding geven. Logisch, er staat niets op.

Dat is niet juist Femke.
Het staat namelijk in het BIOS ingesteld dat hij van CD/DVD Rom moet opstarten en niet van de HDD. Als alles goed werkt en er zit een Bootable CD/DVD in krijg je deze melding niet ;)

Mijn BIOS geeft de volgende opties aan: USB diskette on Key, USB Hard Drive en USB floppy. Welke moet ik gebruiken?

Het staat namelijk in het BIOS ingesteld dat hij van CD/DVD Rom moet opstarten en niet van de HDD. Als alles goed werkt en er zit een Bootable CD/DVD in krijg je deze melding niet
daar heb je gelijk in, ik dacht alleen dat hij ook opstartte vanaf die nieuwe HD.
en dan werkt het niet omdat er op een nieuwe HD niets staat.

(ik lees nergens dat er wat opstaat trouwens, dus...)

Er staat ook niks op, dat is nou juist waarom hij vanaf DVD wil opstarten om zo zijn OS erop te zetten.....

:( Beste mensen is het zoiets logisch ??
1-!-> Ik heb nu een bootable CD-rom erin gedaan maar krijg weer dezelfde melding: "bootabele device -- insert boot disk and press any key". ..

2-!->Ik heb de bios gecontroleerd en daar staat het goed. Ik heb een CD-rom met daarop windows vista er in gedaan. Maar helaas geen resultaat. Ik denk dat de cd-rom defect is, kan ik op een andere wijze nu mij de gegevens op de nieuwe harde schijf krijgen?

Is de CD-Rom wel kapot of is het de schijf met OS beschadigd ?? ...moeijlik te volgen of ??

Laatst bewerkt:
Kun je die bootable schijven eens in een andere computer doen en kijken of ze daar wel opstarten.
Als ze opstarten kun je de zaak weer afsluiten.
Dan weet je dat het aan je cd-rom ligt.
Starten ze niet op dan ligt het aan je schijfjes

@Lange pier. Klopt, overheen gelezen.

Niemand hoor ik hierover, bij het opstarten van de pc/lap zal de computer altijd vragen of je vanaf cdrom wilt starten als de bootvolgorde goed is en de cd/dvd bootable, waarna je op een knop moet drukken.
Heb de starter ook niet gehoord of deze melding wel verschijnt. Kan zijn dat de starter deze melding heeft gemist. In dat geval volgt die foutmelding over no bootable device.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan