Welke processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob4512

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Hallo,

Ik wil graag een eigen computer gaan bouwen.
Voordat ik een moederbord en drivers ga uitkiezen, wil ik eerst weten welke processor ik moet hebben.
Heb gekeken voor Intel I5/I7. Zijn alleen redelijk duur en niet zo heel snel (+/- 3 Ghz)
Daarnaast heb ik ook nog gekeken voor een AMD processor. Hierbij heb ik alleen de vraag hoeveel core's ik moet hebben?
2, 4 of 8? Wil deze computer gaan gebruiken voor videobewerking met AfterEffects en dat soort zware programma's.
Gebruik hier mijn laptop al voor en die kan het redelijk bijhouden. Alleen het renderen gaat langzaam.
Deze laptop is een HP Pavilion G7-1330ED. Intel Pentium 2,2 Ghz, 4 gb Ram.
Ben wel in de richting van de ASRock 970 Extreme3 R2.0 aan het kijken.
Is me wel opgevallen dat er geen VGA / HDMI aansluiting opzit. Wat dan wel???

M.v.Gr.,
bob4512

Laatst bewerkt:
Is dit dan ook de reden waarom AMD processors zoveel goedkoper zijn?
Is deze combinatie dan niet beter voor videobewerking?
- GIGABYTE GA-H81M-DS2
- Intel Pentium G3440
- Crucial 8GB DDR3
- Thermaltake Munich 430 W-netvoeding
- Seagate Barracuda 1TB Harde Schijf
- Silverstone SST-PS09B Mini-tower PC-behuizing
- Asus DVD-brander retail SATA DRW-24F1ST

Of deze? AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed

Laatst bewerkt:
350,- maximaal.
Moet gewoon iets hebben dat goed is voor videobewerking...

Wat ik nu niet begrijp is dat uit alle benchmarks de i7 met de Hyper-threading van ze overall het snelst is en je dan begint over een AMD, mag hoor maar begrijpen doe ik het niet alhoewel ik "vrougah" een AMD fan was.

Een I7 zit je al tegen de 200 aan. Daar moet ik de rest ook nog van doen...

dan raad ik je dit lijstje aan --->link
als je echt aan zwaar videobewerking doet dan ga ja het met een budget van 350,- niet redden eigenlijk kan je beter doorsparen tot 550,- en dan een betere processor nemen en een losse videokaart en dan zou je dit lijstje kunnen doen ---> link en als je wilt de betere fx 8350 of een intel i5 processor voor 30,- meer

Laatst bewerkt:
Kan een videokaart op elk moederbord? Dacht namelijk na een tijdje dan de geluidskaart te vervangen door een Creative Soundblaster ZXR. Deze word dan vervangen door de interne. Kan je die dan zomaar in het PCI slot steken?

Die kan je in een pci-e x16 slot steken de geluidskaart kan je in een pci slot stoppen

Wat is jou totale budget voor jou pc?
Ik heb onlangs zelf een PC in elkaar gestoken, en ik heb een Intel core i7 4790k gekocht.
Omdat je graag wat meer GHz hebt, is de 4790k 4 GHz en turbo 4,4 GHz.
Als je wilt dat jou pc snel rendeert heb je veel ram nodig. Bijvoorbeeld als je professionele video's wilt maken heb je 32 GB ram nodig om echt snel te renderen. Maar meestal is 16 GB ram ook voldoende.

Met dat budget ga je het geen PC in elkaar kunnen steken om aan videobewerking te doen en een i7 4790k kost al 300,- en 16 GB ram kost ook 130,-

Met dat budget ga je het geen PC in elkaar kunnen steken om aan videobewerking te doen en een i7 4790k kost al 300,- en 16 GB ram kost ook 130,-

Ik denk dat die 350 euro bedoelt is voor zijn cpu alleen.

@ Bob4512: Ik bedoel jou totale budget, moederbord, cpu, grafische kaart, voeding, behuizing...

Hij noemt een hele nieuwe PC op in z'n vorige post dus ik snap het nu even niet meer

350,- voor de hele pc, dus kast hdd enzo... Post die ik had gedaan was ook rond de 350,-. Weet alleen niet of die goed genoeg is voor videobewerking...

Nee dat is hij niet ik denk toch dat je aan het drie dubbele moet gaan denken

Maar ik heb nu een laptop met 2,2 Ghz en 4gb ram. Dit is goed genoeg. Ik maak tenslotte geen "National Geographic opnames"...

ik snap niet helemaal hoe zwaar jij aan videobewerking wilt doen maar zoals je in je eerste bericht zegt "Wil deze computer gaan gebruiken voor videobewerking met AfterEffects en dat soort zware programma's" denk ik dat jij een nogal goede pc nodig zal hebben ik kan er best één voor je samenstellen maar het is me nu iets te onduidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan