Hallo,
Ik wil graag een eigen computer gaan bouwen.
Voordat ik een moederbord en drivers ga uitkiezen, wil ik eerst weten welke processor ik moet hebben.
Heb gekeken voor Intel I5/I7. Zijn alleen redelijk duur en niet zo heel snel (+/- 3 Ghz)
Daarnaast heb ik ook nog gekeken voor een AMD processor. Hierbij heb ik alleen de vraag hoeveel core's ik moet hebben?
2, 4 of 8? Wil deze computer gaan gebruiken voor videobewerking met AfterEffects en dat soort zware programma's.
Gebruik hier mijn laptop al voor en die kan het redelijk bijhouden. Alleen het renderen gaat langzaam.
Deze laptop is een HP Pavilion G7-1330ED. Intel Pentium 2,2 Ghz, 4 gb Ram.
Ben wel in de richting van de ASRock 970 Extreme3 R2.0 aan het kijken.
Is me wel opgevallen dat er geen VGA / HDMI aansluiting opzit. Wat dan wel???
M.v.Gr.,
bob4512
Ik wil graag een eigen computer gaan bouwen.
Voordat ik een moederbord en drivers ga uitkiezen, wil ik eerst weten welke processor ik moet hebben.
Heb gekeken voor Intel I5/I7. Zijn alleen redelijk duur en niet zo heel snel (+/- 3 Ghz)
Daarnaast heb ik ook nog gekeken voor een AMD processor. Hierbij heb ik alleen de vraag hoeveel core's ik moet hebben?
2, 4 of 8? Wil deze computer gaan gebruiken voor videobewerking met AfterEffects en dat soort zware programma's.
Gebruik hier mijn laptop al voor en die kan het redelijk bijhouden. Alleen het renderen gaat langzaam.
Deze laptop is een HP Pavilion G7-1330ED. Intel Pentium 2,2 Ghz, 4 gb Ram.
Ben wel in de richting van de ASRock 970 Extreme3 R2.0 aan het kijken.
Is me wel opgevallen dat er geen VGA / HDMI aansluiting opzit. Wat dan wel???
M.v.Gr.,
bob4512
Laatst bewerkt: