• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Korting factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had begrepen dat je een keuzelijst met artikelnummers wou hebben waarna de artikelomschrijving + prijs automatisch ingevuld zou worden.
Vandaar dat ik er 2 kolommen heb gemaakt van het artikelnummer + omschrijving.

Groeten Marcel

Jullie hebben allebei gelijk.
Maar ga nu eerst verder doen met dat van Hoogteijling, en dan ga ik eens verder in verdiepen van wat boomen heeft gestuurd.
Ik maak dit voor mijn schoonbroer, zo kan hij nu al verder en evt, facturen/offertes maken indien nodig.

Dus kan/mag ik de keuzelijst verwijderen waar de beschrijving staat? (Niet het item nummer)

Laatst bewerkt:
Alles is bijna in orde, maar kom nog een een probleem. Miss dat Hoogteijling weet omdat jij die keuzelijst hebt gedaan.
Als ik een willekeurig item nummer neem krijg ik bij beschrijving #N/B, maar als ik aflopend neem bijvoorbeeld DK00020, DK00021, dan werkt het wel.

Hoe zou dat komen. Heb test.xlsx bijgevoegd.

Bijlagen

In B17 staat een formule:
Code:
=ALS(A17="";"";(VERT.ZOEKEN(A17;Artikels!A3:[COLOR="#FF0000"]C4[/COLOR];2;ONWAAR)))
Pas hier C4 aan naar een waarde waardoor de gehele tabel in tabblad Artikels er binnen valt.

Maak er dus bijv. het volgende van:
Code:
 =ALS(A17="";"";(VERT.ZOEKEN(A17;Artikels!A3:C[COLOR="#FF0000"]10[/COLOR];2;ONWAAR)))

Uiteraard formule doortrekken naar de cellen eronder B18 t/m B36 onderliggende cellen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
ik kann op de 1 of andere Manier niks veranderen.
Als ik hoogteijnling een tip mag geven.
ipv =ALS(A17="";"";(VERT.ZOEKEN(A17;Artikels!A3:C4;2;ONWAAR)))
kun je =ALS.fout(VERT.ZOEKEN(A17;Artikels!A3:C4;2;0);"") gebruiken. dan kun je volgens mij alles door elkaar gebruiken.

Edit: Ondanks dat mijn tip nog Staat had ik dat niet gezien. Dat zal ook werken:) In mijn optiek is WAAR gebruiken altijd beter dan ONWAAR.

grtz

Laatst bewerkt:
Wanneer je ONWAAR gebruikt moet de artikelnummerkeuze exact overeenkomen met een nummer in de lijst.
Wanneer je WAAR gebruikt zoekt ie er 1 die er op lijkt.

Groeten Marcel

Ja dat snap ik.
Maar bij het invoeren kann er bijvoorbeeld wel eens een spatie verkeerd gezet worden.
Als de waarde overeen komt pakt die die sowieso wel.
Als je een foutmelding krijgt en moet op zoek naar een spatie kun je veel tijd verliezen voor iets kleins.(blijft een mening)
Ik ga er gewoon niet graag vanuit dat mensen foutloos zijn;)

Grtz

Daarom had ik middels validatie ook een keuzelijst gemaakt maar de TS heeft deze (waarschijnlijk) verwijderd en nu moet je dus de artikelnummers handmatig intypen waardoor je dus per ongeluk bijv. een spatie kan typen.
Bij een keuzelijst kunje alleen de items uit de keuzelijst selecteren en die plukt ie weer uit het tabblad Artikels.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik kan geen ene code vervangen. Krijg steeds deze melding.

Bijlagen

• fout.JPG
    fout.JPG
    20,3 KB · Weergaven: 17
Die melding kreeg ik ook. Nog nooit gezien.
Maar ik check even uit mensen. Misschien kijk ik straks nog.

Grtz

Lijkt erop dat TS in de cel de mogelijkheid van de keuzelijst (validatie heeft uitgeschakeld).
Onderste vinkje hoort aan te staan, wanneer deze uit staat kun je idd gewoon typen in de cel en wanneer de waarde dan niet overeenkomt met eentje uit de artikelnummer lijst krijg je de eerder genoemde foutmelding.
ckskfDY.png

Kijk anders nog even naar mijn laatst geposte bestand in POST#16, daarin werkt het gewoon zoals het hoort volgens mij. (met een keuzelijstje dus)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Stond bij mij al aan. Je bedoelt toch vervolgkeuzelijst in cel?

Ps: Wat is TS?

Ja, dat bedoel ik.
Maar waarom zie ik in jouw test.xlsx dan geen vervolgkeuzelijstje staan?
Zo zien de validatie eigenschappen eruit in jou test.xlsx, gegevens validatie staat gewoon uit en kun je dus een willekeurig (niet bestaand) artikelnummer invoeren.
mjGK441.png

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik heb juist de mijne gecontroleerd en stond aan, zelf bij mijn kopie ook.
Is raar!!! #post 16 is juist hetzelfde bij mij.

Kijk naar je test.xlsx in jouw POST#23
Hier staat ie uit en dat is de foutmelding waar boomen het over heeft in POST#29
Ik (en boomen neem ik aan ook) gaan natuurlijk verder met de laatst geposte bijlage en dat is jouw test.xlsx uit POST#23

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Als ik da ook doe bij alle waarden zie ik hetzelfde als u, maar als ik bij lijst kijk, zie ik ook het zelfde als u bij post #32

Heb nog eens de test gedownload, die ik gepost heb, en ik zie alles aangevinkt zoals bij u.

TS = trouwens Topic Starter, in dit geval dus steelgate

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan