PC upgraden, welke onderdelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankUnderwood

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2015
Hallo allen,

Deze topic open ik omdat ik op zoek ben naar wijze advies van de IT-experts hier.

Drie jaar terug heb ik een desktop gekocht, waarbij ik een tikkeltje naïef was omtrent toekomstige hardware-capaciteiten van de betreffende desktop.

Maar nu zou ik graag willen weten hoe ver ik deze PC kan upgraden zonder de aanschaf van een nieuwe, gezien mijn beperkte budget.

Ik weet dat het typische antwoord op het upgraden van een OEM-pc is "Graven in een bodemloze put".

De zéér uitgebreide specificaties zijn in de volgende link te vinden:

http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c03050712

Wat ik voornamelijk met de computer doe is:

-Gamen
-Standaardactiviteiten (zoals Youtube, mails bekijken e.d.) en activiteiten voor school (Excel, Word, SPSS etc.)

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Hoi,

welkom op Helpmij.nl

Je zal denk ik een losse videokkaart met daarbij een voeding want meestal zijn deze al gauw te ligt voor een losse kaart ,maar zou even je budget melden

Hoi,

hier opent hij wel hoor;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

misschien alleen betere browser:P
het gaat in ieder geval om deze:
HP Pavilion p6-2002nl Desktop PC

Laatst bewerkt:
Wegens een krappe budget wil ik stapsgewijs upgraden. Het liefst bijvoorbeeld een 4GB ram erbij voor 25,- of iets in die richting en een videokaart <150. Het liefst zo goedkoop, maar toch kwalitatief mogelijk. In de computerwereld helaas twee tegenstrijdige dingen. :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zou het dan niet beter zijn om gewoon door te sparen want eigenlijk zal alles vervangen moeten worden ik denk dat het verstandiger is om later voor een compleet nieuw systeem te gaan

Klopt, dit is ook de meest gemakkelijke route. Desondanks komt het budgettair gezien beter uit om stapsgewijs te upgraden en zo veel mogelijk her te gebruiken, met name de behuizing e.d.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Tja je moet zelf weten maar heb zo het idee dat zelfs de huidige videokaarten al niet of heel krap in je kast passen het lijk mij geen goede route zo

Al met al is er nog steeds niet bekend wat de TS nu kan uitgeven voor een upgrade..ook in dat andere forum komt daar geen antwoord op.
Overigens ben ik het wel eens met de opmerkingen aldaar gemaakt, dit systeem te willen upgraden is gewoon geld weggooien omdat het uiteindelijk neer komt op verouderde hardware vervangen door andere, inmiddels ook verouderde, hardware.
Hierbij blijven de uiteindelijke prestatie-winst en toekomstige mogelijkheden ver achter bij de te maken kosten.
Derhalve snijdt het excuus van TS betreffende zijn beperkte budget en de reden waarom sparen voor een compleet nieuw systeem geen zin heeft, geen hout.

Dit is wat ik tot nu toe heb:

42c5890b80.png

Keuze voor 860k is omdat die, volgens cpuboss, bijna evengoed presteert als een i5-4460:

9a3fd388a7.jpg

680e5ce22b.png

Nadeel is dat het wel het beste cpu is van de socket.

Ik mis dan nog een RAM geheugen van 4 GB (die te combineren is met mijn huidige 4GB ram), moederbord + GPU.

Mijn huidige ram geheugen is:

54528ef406.png

Wat ik meeneem:

- HDD
- Case
-Optische drive

75ff369ada.jpg

aeddef9965.png

37afd23507.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Kan het mis hebben maar volgens mij wordt de processor niet ondersteund door moederbord staat tenminste niet in het lijstje bij HP dan wordt het twijfelachtig en misschien een iets zwaardere voeding ivm je nog niet weet welke videokaart je neemt.

Hoi,

Kan het mis hebben maar volgens mij wordt de processor niet ondersteund door moederbord staat tenminste niet in het lijstje bij HP dan wordt het twijfelachtig en misschien een iets zwaardere voeding ivm je nog niet weet welke videokaart je neemt.

Is het niet mogelijk om mijn huidige RAM-geheugen te hergebruiken en daarnaast nog een 4 GB RAM aan te schaffen, kost mij ook minder geld.

Ik mis dan nog een RAM geheugen van 4 GB (die te combineren is met mijn huidige 4GB ram), moederbord + GPU.

Mijn huidige ram:

f7edfbb1cf.png

Ik dacht zelf aan de GTX 750 Ti als GPU.

Hoi,

Geef eens antwoord op mijn opmerking aangaande je processor hoe ben je erbij gekomen dat deze moet passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan