externe harde schijf dubbel zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

vogelrok

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
hallo,

Als ik verkenner open dan komen mijn twee externe harde schijven twee maal in beeld. De eerste rij valt onder deze pc. Waar de tweede directory stuctuur onder valt van de externe harde schijven kan ik niet zien.
Weet iemand hoe ik deze kan opheffen?

Plaats eens een plaatje van wat je ziet.

Zo dan?

@vogelrok : kijk eens naar de bijlage, is dat wat je bedoelt?

1. deze PC met daarin zichtbaar een USB stick (2) en een in de cardreader zittende SD-Card (3).

Vervolgens daar weer onder (en geen deel uitmakende van de 'deze pc' mappenboom)

wederom de USB stick (4) en
de SD card (5)

Bijlagen

• verkenner.jpg
    verkenner.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 559
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
print screen en dan plakken in word

En dan is het 145 kb groot

Laatst bewerkt door een moderator:
Doe dan eens ALT-PrintScreen.
Dan krijg je alleen het actieve object in plaats van het complete scherm.

directory 3.jpg

zo ziet de structuur er uit!

Laatst bewerkt door een moderator:
Een methode om de dubbele weergave te stoppen is :
klik in de verkenner linksbovenin op "Navigatievenster" en haal het vinkje weg.
Vervolgens kun je met de opties ernaast (kleine pictorgrammen, tegels, details etc .etc.) de weergave naar eigen behoeven aanpassen.

Laatst bewerkt:
oke dat klopt maar dan zie je de structuur slecht. En dan kan ik niet snel naar andere mappen

Ik vind het wel vreemd zoals het er in je plaatje uitziet en heb allerlei instellingen van het navigatiepaneel wel gehad en krijg het niet voor elkaar om schijven dubbel getoond te zien. Ik zou dus niet weten waar het aan ligt helaas.

Het 'ligt' niet echt ergens aan, het is de standaard instelling van de verkenner in Win 10. Dat plaatje dat ik meepostte is van de verkenner van mijn splinternieuwe 2e laptopje (slechts 4 weken oud) en ik heb helemaal niets aan de standaardinstellingen veranderd. Zoals je kunt zien is die weergave identiek aan de weergave van de verkenner van TS.

Ik heb hier ook Windows 10 en krijg die wijze van tonen niet te zien.

Jij hebt sowieso iets aan de standaardinstellingen veranderd, want in het plaatje van jouw verkenner is 'folders' dichtgeklapt, terwijl de standaardinstelling 'uitgeklapt' is.

Misschien heb jij (ooit) ook overige instellingen veranderd? Wat wordt er overigens zichtbaar in jouw 'plaatje' als je de verticale balk naar beneden schuift?

Dit is het complete plaatje:
Navigatie.jpg

Laatst bewerkt:
De 'pest' van dit Windowsonderdeeltje is dat er (visueel) zo allemachtig veel aangepast kan worden, waardoor het tevens een beetje onoverzichtelijk wordt, want als je A naar B aanpast, dan leidt dat soms weer tot opties die onder A niet zichtbaar of niet mogelijk waren. Zonder de drie machines naast elkaar te zien moet ik helaas dus even passen.

Laatst bewerkt:
Precies. En ik denk alle instellingen wel te hebben geprobeerd. Helaas Vogelrok, ik zou zo ook niet weten wat de oorzaak is.

Jongens is het dat niet omdat externe onveilig verwijdert is ??
Als je nu Temp en Prefetch map leeg maakt ( prullenbak vervolgens ook ! ), PC vervolgens als je her-start die zal niet meer dubbel daar zichtbaar kunnen zijn .... :D

P.S. Hoe dan ook ben bijna zeker dat die iets met onveilig te verwijderen/afsluiten afkoppelen enz.. te maken heeft ...:(

ScreenShot036.jpg

Laatst bewerkt:
Hoewel ik me er niks bij voor kan stellen sluit ik ook niet uit dat het een oorzaak kan zijn. Het kan in ieder geval geen kwaad om dat te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan