• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie aanmaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vero1980

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2016
Voor een proces moet ik een bepaalde bewering staven met een voorbeeld.

Daarvoor heb ik het volgende nodig : Een combinatie aanmaker (zie bijlage).

Op werkblad 1 zie je bovenaan (links) "Aantal Combinaties". in mijn voorbeeld staat in het kadertje eronder 223.

Rechts daarnaast staat "Aanmaken" en in het kadertje eronder "Button".

Dit kadertje zou een knop moeten worden, die het aantal combinaties dat links ingegeven wordt, random aanmaakt op
werkblad 2 (Zoals in mijn voorbeeld)

Het vakje onder "Aantal combinaties" moet tot 30.000 stuks kunnen gaan.

Wat de combinaties betreft,

Deze moeten in werkblad 2 geplaatst worden, een combinatie is een reeks van 6 getallen van 1 tot en met 46 en
elk getal zou in een aparte cel moeten geplaatst worden en ook van het laagste getal naar het hoogste getal.

Alles zoals in mijn voorbeeld.

Bekijk bijlage Help-mij.xlsx

Laatst bewerkt:
Deze genereert alle combinaties 1 tot 36 en zet die op blad 2,
Aan de rest van je eisen kan je dan makkelijk zelf voldoen:

Code:
Sub AlleCombinaties()
Dim a As Integer 'getal 1
Dim b As Integer 'getal 2
Dim c As Integer 'getal 3
Dim d As Integer 'getal 4
Dim e As Integer 'getal 5
Dim f As Integer 'getal 6
Dim z As Long    'regelteller
Dim y As Long    'kolomteller

z = 1
    y = 1
    zMax = Sheets(2).Columns(1).Cells.Count
    yMax = Round(WorksheetFunction.Combin(36, 6) / zMax)

ReDim AlleCombinaties(1 To zMax, 1 To yMax)

For a = 1 To 31 'het 1e getal van de string
         For b = a + 1 To 32 'getal 2 en verder
            For c = b + 1 To 33
                For d = c + 1 To 34
                    For e = d + 1 To 35
                        For f = e + 1 To 36
                            AlleCombinaties(z, y) = a & "-" & b & "-" & c & "-" & d & "-" & e & "-" & f
                            z = z + 1 'in welke regel zijn we bezig?
                            If z = zMax Then
                                z = 1
                                y = y + 1
                              End If
                        Next f
                    Next e
                Next d
            Next c
         Next b
     Next a
 Sheets(2).Cells(1).Resize(zMax, yMax) = AlleCombinaties
End Sub

@Cobbe, het staat niet zo in de vraag van de TS, maar ik ben bang dat er straks toch nog een "supplementvraag" komt waarin staat dat de combinaties eigenlijk random moeten zijn.... ;-)
Jouw procedure zal altijd de gelijke output geven (alléén de ene keer met een langere lijst dan de andere keer).

Laatst bewerkt:
Ja dat weet ik maar dat kan hij dan zelf doen, hé

@Cobbe, het staat niet zo in de vraag van de TS, maar ik ben bang dat er straks toch nog een "supplementvraag" komt waarin staat dat de combinaties eigenlijk random moeten zijn.... ;-)
Jouw procedure zal altijd de gelijke output geven (alléén de ene keer met een langere lijst dan de andere keer).

Het klopt wat Ginger zegt

Ik zou enkel een getal moeten ingeven en op de button knop drukken.
En dan zou op werkblad 2 het aantal willekeurige combinaties te voorschijn moeten komen, dat ingegeven is op werkblad 1

Ik kan werken in excel en ik ben ook goed in het maken van formules, maar van macro's ken ik niets.

Kunnen jullie mij hierbij helpen ?

Dan vraag jij niet je te helpen, maar het voor je te maken.

Als jij goed bent in formules, dan snap ik je vraag niet.

Er is toch erg simpel om een zevental willeurige getallen tussen 0 en 100 naast/achter elkaar te zetten ?
Daar heb je maar 1 Excel formule voor nodig.

de getallen moeten volgens jou lopen van 1 tot 36, maar in het voorbeeld tref ik getal 44 aan.

Laatst bewerkt:
Als jij goed bent in formules, dan snap ik je vraag niet.

Er is toch erg simpel om een zevental willeurige getallen tussen 0 en 100 naast/achter elkaar te zetten ?
Daar heb je maar 1 Excel formule voor nodig.

de getallen moeten volgens jou lopen van 1 tot 36, maar in het voorbeeld tref ik getal 44 aan.

Het zou met een knop moeten zijn, wanneer ik op deze knop druk. Moet deze nieuwe combinaties aangeven.

Dit kan je volgens mij nooit met een formule verkrijgen.

Op werkblad 2 zie je wat ik bedoel.

Het moest nr. 46 zijn en heb het aangepast in de vraagstelling

Daarvoor hebben we in Excel toch F9 (1 druk op de knop).

kijk eens naar het resultaat van

PHP:
=randbetween(1;46)&"_"&randbetween(1;46)

Daarvoor hebben we in Excel toch F9 (1 druk op de knop).

kijk eens naar het resultaat van

PHP:
=randbetween(1;46)&"_"&randbetween(1;46)

Het spijt me, maar met deze formule ben ik niets : het geeft 2 getallen binnen 1 cel en ook regelmatig 2 dezelfde getallen.

Maar het is zoals ik al zei voor een proces (rechtbank) en dan moet het heel duidelijk zijn al vanaf de eerste keer.
Het beste is dan één druk op een knop (button) en het aantal ingegeven combinaties maakt hij aan op werkblad 2
6 kolommen met telkens 1 getal. van hoog naar laag en geen dubbele getallen.

Enige zelfwerkzaamheid zit er blijkbaar niet in....

Ik zou maar voorzichtig zijn met statistiek en recht: in Nederland heeft iemand al jarenlang ten onrechte gevangen gezeten vanwege ondeugdelijke statistiek: Lucia de B.

Vero, ik ben benieuwd waarom je een vaste lijst wil op blad2 .

dus waarom niet steeds opnieuw 6 getallen aanmaken? ipv uit een lijst selecteren?

Laatst bewerkt:
Is dit de bedoeling ?

Beste joost1, alvast bedankt voor uw bijdrage.
Maar het spijt me je te moeten zeggen dat het dit niet is wat ik zoek.

Op Werkblad 1 staat links bovenaan een kadertje met als voorbeeld 223 in. Dit is het getal
van het aantal combinaties dat moet aangemaakt worden in werkblad 2.

Zoals je kan zien op werkblad 2, heb ik daar 223 combinaties handmatig aangemaakt.

Dit zou automatisch moeten gaan. Verander ik het getal naar bijvoorbeeld 600 en druk ik
op de buttonknop, moeten er op werkblad 2, 600 combinaties onder elkaar komen te staan.

Ook als ik nog eens op de Buttonknop druk, moeten er weer 600 andere combinaties aangemaakt
worden.

Dat is alles wat ik moet hebben.

Het dient zoals gezegd voor een proces (rechtbank) en het zou handig zijn, dat de rechter
zelf een combinatie ingeeft in de 7 vakjes op werkblad 1 en hij/zij dan kan zien wat het resultaat
is van zijn eigen in gave.

Zodat hij/zij zelf kan zien dat er geen bedrog is gepleegd.

Vero, ik ben benieuwd waarom je een vaste lijst wil op blad2 .

dus waarom niet steeds opnieuw 6 getallen aanmaken? ipv uit een lijst selecteren?

Beste Sylvester,

Zoals ik eerder heb geschreven, is het stukje wat ik nodig heb een klein stukje van een veel groter geheel.

De lijst met combinaties die zouden aangemaakt moeten worden, door op de buttonknop te drukken.

Worden nog aan allerlei formules gekoppeld om uiteindelijk een bepaald resultaat te laten zien.

Dat resultaat is voor mij van zeer groot belang, want dat resultaat moet dienen als bewijs, dat mijn bewering
die nu in twijfel getrokken word, wel degelijk klopt.

Probeer het eens met deze:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan