Welke harde schijf voor een NAS ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik kan een Synology 215J NAS kopen maar zoek nu nog de juiste schijven voor hierin.
Welke raden jullie aan ?

Goedemorgen,

deze zijn er speciaal voor gemaakt zelf al een jaar of drie in nas en nog steeds oke

Hier ook 3 stuks van deze in een NAS, > 3,5 jaar 24/7 online zonder problemen...:thumb:

Wat denken jullie van de nas zelf, de 215J ?

Goedemorgen,

Neem aan dat je weet waar je de nas voor gaat gebruiken als hij dat kan dan is de Synology 215J een goede optie hier ook de voorgnger staan en werkt prima

Video streaming, back up, misschien ip camera.
Daar al de bestanden ook nog op mijn pc staan heeft het wel weinig of geen zin om er twee schijven in raid in te steken lijkt me.

Goedemorgen,

Heb ik ook niet gedaan en nog steeds naar tevredenheid dus is alleen de de grote van de schijf van belang ik zou zo groot mogelijk nemen je gebruikt ltijd meer als dat je denkt maar dat is mijn mening

Ik heb eens bij Synology gekeken en kom dan uit op de volgende :
Seagate NAS HDD, 1 TB tot 4TB
Bij de 3 TB staat wel :Dit station heeft geen trillingsensoren en is mogelijk niet geschikt voor 24/7 gebruik in een rek.

Western Digital RED 1TB tot 6 TB
Hier staat overal bij : Dit station heeft geen trillingsensoren en is mogelijk niet geschikt voor 24/7 gebruik in een rek.

Western Digital RED Pro 1TB tot 6 TB

Laatst bewerkt:
Ik zou geen 7200 Rpm-drives nemen voor een NAS maar 5400 - 5900 Rpm, bijv. deze.

Ik zou geen 7200 Rpm-drives nemen voor een NAS maar 5400 - 5900 Rpm, bijv. deze.
Die raden ze ook aan bij Synology, denk dat die RED reeks allemaal 5400 Rpm is.
Wat bedoelen ze trouwens met variabele Rpm, hoe gaat dat in zijn werk ?

Laatst bewerkt:
Een Synology NAS is geen "rack"-server dus die opmerking over trillingen zou ik me niet te druk over maken.
Wat betreft die variabele toeren: dat is een zgn. eco-modus om het energieverbruik omlaag te krijgen.
Die Red-schijven ( net als voorheen de "green"-series ) draaien toerentallen tussen de 5400 - 5900 toeren, bijv. bij kleine bestanden draait hij 5400 Rpm, bij het wegschrijven / lezen van ISO's van 25 Gb zal hij 5800 - 5900 Rpm draaien om de snelheid hoog te houden...
Zo'n 2-bay NAS gebruikt met 2 schijven zo'n 15 watt bij gebruik en een 6 watt in rust (idle). Daar ga je je op jaarbasis dus geen bult aan vallen wat de energie-rekening betreft :thumb:

Bedankt, ik ga zo een WD red bestellen.
Eerst nog even de keuze maken tussen 2 of 3TB.

ik zou ook de 3 nemen maar misschien doet je beurs daar pijn :d

Bedankt, hoop dat ik de zaak draaiende krijg.:D

Wijst zich vanzelf, je hoeft er geen raketgeleerde voor te zijn..
Even de schijf plaatsen, netwerkverbinding en adapter aansluiten, en de installatie-uitleg ff bekijken..
Is zo gepiept....het meeste werk zit in de configuratie na de installatie :rolleyes:

Ik ben vandaag de Synology 215J gaan ophalen. Ik kon deze ergens kopen voor een goede prijs en de nas is een half jaar oud.
Nu heb ik de doos geopend en daar zit niets bij van handleiding of installatie cd.
Moet je dit allemaal downloaden of hoe gaat dit in zijn werk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan