Windows 10 aggressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janzoon

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Berichten
107
Hallo,
Ik gebruik een PC met OS Win7 pro.
Sinds vorig jaar heb ik een windows vlag in de de taakbalk recht onder. Sinds kort krijg ik regelmatig mededelingen van de vlag. De download staat gereed of druk op de knop en upgrade enz.
Totdat ik de volgende dag mijn wachtwoord moest intikken en Win 10 was geïnstalleerd.
Ik heb gekeken of Win 10 geactiveerd is en vervolgens heb ik het teruggezet naar Win 7.
Dat is gelukt, maar dit feest herhaalt zich al twee keer ondanks dat ik ingesteld heb dat ik toestemming moet geven om te installeren. Dit gebeurd altijd nadat de PC uitgezet word s'avonds, onder het mom zet de PC niet uit etc..
Hoe zet ik dat definitief uit?
 
Hoe verwijder je de update kb3035583 definitief?

In Windows 7 ga je als volgt te werk om de update kb3035583 definitief te verwijderen.

Kies in je Configuratiescherm voor ‘Systeem en beveiliging’.
Klik op ‘Windows Update’ en vervolgens op ‘Automatische Updates in- of uitschakelen’.
Vermoedelijk staat “Updates automatisch downloaden en installeren (aanbevolen)” gekozen. Overweeg of je daarvan niet beter kunt maken “Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren.”
Vermoedelijk staat onder ‘Aanbevolen updates’ aangevinkt ‘Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates’. Dit is de instelling die je in combinatie met de standaardkeuze “Updates automatisch downloaden en installeren (aanbevolen)” de ongewenste update kb3035583 heeft doen oplopen.
Overweeg dus om die update uit te vinken (doe je dat niet, dan krijg je die update de volgende keer weer aangeboden en dan moet je die dus weigeren en ervoor kiezen dat die niet meer wordt aangeboden).
Ga in het Configuratiescherm terug naar Windows Update en klik nu op ‘Geïnstalleerde updates weergeven’. (Soms krijg je die optie niet direct aangeboden en moet je eerst kiezen voor ‘Geschiedenis van updates weergeven’). Je krijgt nu een scherm met de boodschap naar Windows op zoek is naar geïnstalleerde updates. Dit kan een tijdje duren. Zoek het scherm af naar Update voor Microsoft Windows kb3035583 en kies voor ‘verwijderen’. Het systeem kan enkele minuten nodig hebben om deze update te verwijderen. Vervolgens vraagt Windows je je computer opnieuw op te starten. Doe dat.
Als het goed is, is nu de ongewenste update verwijderd. En als je hierboven ervoor hebt gekozen om updates voortaan niet meer automatisch te downloaden en te installeren, heb je het probleem verholpen.
Wat als ik bij nader inzien Windows 10 toch wil downloaden?

Een simpele manier om Windows 10 opnieuw aangeboden te krijgen, is vanuit het Configuratiescherm te gaan naar Windows Update en te kiezen voor ‘Naar updates zoeken’. Je krijgt dan een overzicht van belangrijke en optionele updates waarvoor je zou kunnen kiezen. Voor de verwijderde update kb3035583 geldt dat deze nu cursief wordt aangegeven. Kies voor deze update en je krijgt opnieuw Windows 10 ter download aangebod
 
Hoe verwijder je de update kb3035583 definitief?

In Windows 7 ga je als volgt te werk om de update kb3035583 definitief te verwijderen.



Ik heb KB3035583 gewist en de vlag is weg. Voorzover bedankt voor je antwoord.
Zoals je beschreven hebt om via instellingen e.e.a. te voor komen had ik al ingesteld en helpt niet.
Ik heb het onderwerp niet voor niets agressief genoemd. De uploads en installatie vinden altijd plaats nadat je windows hebt verlaten met de medeling sluit windows niet af..........
Eigenlijk moet de vlag uitgezet kunnen worden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Duik in je register en doe het volgende:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX]
"DisableGWX"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"DisableOSUpgrade"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\OSUpgrade]
"AllowOSUpgrade"=dword:00000000
"ReservationsAllowed"=dword:00000000
De eerste sleutel verlost je van die irritante melding.
De tweede van de upgrade.
De derde ook en er wordt niets gereserveerd (als je dat niet wilt).
Voer je handelingen evt. uit met een adminaccount en als de sleutels niet bestaan maak je ze aan.
Als het gelukt is maak je een herstelpunt e/o backup/export v.d. betreffende registersleutels.
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier: http://ultimateoutsider.com/downloads/
De windows 10 installatie en melding spam heet GWX. met de GWX control panel kun je hem beheren en verwijderen. heb dit al bij behoorlijk wat mensen geinstalleerd.

Vervolgens kun je automatisch update gewoon aan laten. Ik adviseer ook om dit niet uit te zetten, niet zo zeer voor veiligheid maar voor de werking van programma's.
 
Laatst bewerkt:
Een hele domme vraag! Hoe kom ik in het register in Windows 7 pro? Ik heb het algevonden "Regedit"sorry!

Ik heb de eerste regel ingevoerd, maar ik heb daar al vragen over want het werkt niet.
Ik heb het letterlijk overgenomen, de vlag blijft in de taakbalk staan na opnieuw opgestart te hebben.
Is GWX een Map? Moet de de tekst "DisableGWX"=dword:000001 tussen "..."getikt worden of zonder?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Computer opnieuw opgestart na het veranderen? gebruik anders de tool uit mijn post. stuk makkelijker :thumb:
 
Sorry dan heb ik het onvolledig uitgelegd, ik nam even aan dat je vertrouwd was met het registry.
Doe het volgende dan hoef je niet perse het register in.

Selecteer>kopieer en plak alle tekst uit de quote naar kladblok (rechtsklik op lege plek buroblad>nieuw>kladblok)
Kies>opslaan als.....StopWinUpgrade.reg
Kies in het onderste vakje de optie "alle bestanden" en niet de getoonde "txt".
Als het goed is verschijnt er nu een reg-bestand RegistryIcon.jpg op je buroblad i.p.v. een txt-bestand IconFile.png.
Dat is je registersleutel die de waarden en tekenreeksen ervan aan je register toevoegt als die daar nog niet aanwezig zijn.
Dubbelklik op de sleutel of kies (rechtsklik) samenvoegen.
Je krijgt een beveiligingswaarschuwing of je verder wilt gaan enz.
Bewaar de sleutel ergens anders, laat hem niet op het buroblad staan.
Herstart daarna je pc.

N.B.
Maak van te voren (voor het samenvoegen) een systeemherstelpunt en achteraf ook als het gelukt is .
Het risico van tooltjes is dat je nooit precies weet wat ze doen, de keuze is uiteraard aan jezelf.
 
Laatst bewerkt:
Sorry dan heb ik het onvolledig uitgelegd, ik nam even aan dat je vertrouwd was met het registry.
Doe het volgende dan hoef je niet perse het register in.

Sorry dat ik in eerste instantie die "domme vraag heb gesteld", met als gevolg dit antwoord.
Maar ik heb liever alles zelf in handen, vandaar ik toch even verder in ga op jou eerste suggestie waarna iwat vragen heb gesteld nl.:


Ik heb de eerste regel ingevoerd, maar ik heb daar al vragen over want het werkt niet.
Ik heb het letterlijk overgenomen, de vlag blijft in de taakbalk staan na opnieuw opgestart te hebben.
Is GWX een Map? Moet de de tekst "DisableGWX"=dword:000001 tussen "..."getikt worden of zonder?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Janzoon, heb je de tool al genomen uit de link van srpchulp ?
 
Ja, precies.
Het ligt misschien aan mij maar ik snap heel de discussie momenteel niet. Is toch zo opgelost.
Correct me if I'm wrong.
 
Ja, precies.
Het ligt misschien aan mij maar ik snap heel de discussie momenteel niet. Is toch zo opgelost.
Correct me if I'm wrong.

Zoals ik Mikjagger heb geschreven "Ik houd liever de zaak in eigen handen" Ik kan kan dan ook e.e.a.zelf corrigeren als het niet goed gaat.
Ik heb jou van jouw geleerd met KB3035583 hoe en waar je het moet wissen, maar de vlag kwam iedere keer terug.
Er zijn links van anderen bij waarvan je niet weet welke je moet downloaden en dan weet je ook niet wat je nog meer porblemenbj krijgt.
Vandaar dat ik nog even met Mikjagger verder ga hoe ik in het register.e.a. kan invullen.
 
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX]
"DisableGWX"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"DisableOSUpgrade"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\OSUpgrade]
"AllowOSUpgrade"=dword:00000000
"ReservationsAllowed"=dword:00000000
Dat in kladblok zetten en opslaan als huppeldepup.reg en dat bestand dubbelklikken wordt het in het register aangepast, na een reboot werkt het dan.
Tis een register editor file.........
 
Janzoon, met de tool die ik al dagen geleden hier vermeld heb los je dit probleem met 1 klik op. Maar dat schijnt te moeilijk te zijn.
 
Janzoon, met de tool die ik al dagen geleden hier vermeld heb los je dit probleem met 1 klik op. Maar dat schijnt te moeilijk te zijn.
Ik heb al aangegeven, waarom ik dat soort hulp voorlopig nog niet uitvoer. In ieder geval bedankt voor de moeite!.
Ik zou ook eens mijn andere antwoorden lezen dan hoef niet zo op de teentjes getrapt te voelen.
Het blijft trouwes niet bij 1 klik.
Einde deze discussie!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Lees dit artikel eens, over de heimelijke methode van MS om je via omwegen toch aan Win 10 te krijgen.
In dit geval via een zgn. beveiligingsupdate voor IE 11.
Dit gaat alle perken te buiten en ik snap niet dat de waakhond v.d. EU niet ingrijpt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan