Email website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tessaline

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2016
Wij hosten op een strato VPS een wordpress site gekoppeld aan een domeinnaam. Ik heb op de VPS (in Plesk) een emailadres aangemaakt. Via de webmail kan ik hier prima mee verzenden en ontvangen, maar op het moment dat ik deze in Outlook (2016) wil opnemen kan ik de berichten alleen ontvangen. Vezenden lukt dan dus niet.

Heeft dit te maken met MXrecords of a records of iets dergelijks? Als iemand zou kunnen helpen om dit goed in te stellen dan heel graag.

Alvast bedankt.
Tessaline

Je zult dan toch in Outlook de smtp in moet vullen. Dat is de uitgaande email. Anders werkt het niet.
Zie dus de mooie link van manamana, daar wordt precies met plaatjes uitgelegd hoe in te stellen.

Volgens mij moet het wel gelijk werken hoor, en niet dat het even duurt. ;)

Helaas beide opties werken niet. Aanmelden bij de server voor ingaande mail is geen probleem. Dat doet ie wel.

De handleiding op de stratosite is alleen als je je email gehost hebt bij Strato aan. Aangezien wij een VPSserver huren, loopt de email dus via de server zelf. Om die reden geeft Strato dan ook geen hulp, ivm de privacy zeggen ze :shocked:

Daarom dacht ik in eerste instantie ook aan de A-records, en de MXrecords etc. Versturen via de webmail van ons domein gaat wel prima

Volgens mij moet je de smtp server activeren en ergens daartoe een vinkje plaatsen en dan opslaan niet vergeten.

Bij wie heb je die server gehuurd.

Hier het begrip A en MX records. Diverse linkjes staan op die pagina.

http://handboek.dinamite.nl/article.php?id=12

En wellicht moet je in je eigen firewall poorten toekennen met een regel. Kan zijn dat die iets blokkeerd.

Dit zijn zomaar maar wat hints, wacht op andere helpers die precies van wanten weten..

Laatst bewerkt:
Aangezien wij een VPSserver huren, loopt de email dus via de server zelf.

Dan zul je toch eerst moeten controleren of de SMTP-server actief is op jouw VPS, zoals manamana ook al aangeeft. Ik zou even wachten met het wijzigen van A- en MX-records.
Wil Strato ook geen hulp geven bij het controleren of de SMTP-server is ingeschakeld op de VPS?

Voor zover ik kan nagaan is de smtp gewoon geactiveerd. Het contactformulier op de site verstuurd ook gewoon email en ook de webmail welke later op de server is gezet gebruikt deze ook.

Zal morgen even het handboek in duiken en er nog naar es een mailtje aan wagen naar Strato

En accepteert de SMTP-server verbindingen van buitenaf?

Daar twijfel ik dus aan.
Heb net ff testje gedaan op mxtoolbox wat resulteerde in:

SMTP Banner Check Reverse DNS does not match SMTP Banner More Info
SMTP TLS Warning - Does not support TLS. More Info
SMTP Reverse DNS Mismatch OK - 85.214.84.9 resolves to h2*041*1.stratoserver.net
SMTP Valid Hostname OK - Reverse DNS is a valid Hostname
SMTP Connection Time 0.938 seconds - Good on Connection time
SMTP Open Relay OK - Not an open relay.
SMTP Transaction Time 3.721 seconds - Good on Transaction Time

Je zult dan toch in Outlook de smtp in moet vullen. Dat is de uitgaande email. Anders werkt het niet.
Neem dan voor Outlook 2016 dus gewoon de smtp van je internet provider, dus zit je bij Telfort bijv dan is het normaal smtp.telfort.nl en poort 25.

Heb net ff testje gedaan op mxtoolbox.

Dat heb ik net ook even gedaan met dit als resultaat:
503 This mail server requires authentication when attempting to send to a non-local e-mail address. Please check your mail client settings or contact your administrator to verify that the domain or address is defined for this server. [766 ms]

Op basis hiervan zou ik zeggen dat je de instellingen in Outlook nog eens goed moet nalopen. Maak je in Outlook verbinding met de SMTP-server via een beveiligde verbinding?

Laatst bewerkt door een moderator:
Neem dan voor Outlook 2016 dus gewoon de smtp van je internet provider, dus zit je bij Telfort bijv dan is het normaal smtp.telfort.nl en poort 25.
Die had ik geprobeerd, maar werkte ook niet. :-)

EDIT: dat werkt nu wel weer :-)

Laatst bewerkt:
Dat heb ik net ook even gedaan met dit als resultaat:
503 This mail server requires authentication when attempting to send to a non-local e-mail address. Please check your mail client settings or contact your administrator to verify that the domain or address is defined for this server. [766 ms]

Op basis hiervan zou ik zeggen dat je de instellingen in Outlook nog eens goed moet nalopen. Maak je in Outlook verbinding met de SMTP-server via een beveiligde verbinding?

Heb de instellingen even nagelopen. Kan nu wel weer verzenden met de SMTP van Ziggo, maar kan geen verbinding maken met eigen domein smtp

Welke instellingen gebruik je voor de SMTP-server op de VPS bij Strato?

Welke instellingen gebruik je voor de SMTP-server op de VPS bij Strato?

Hallo tommy78. Ze heeft een server gehuurd en krijgt geen hulp van Strato. Zie bericht #4. Ik begrijp ook niet dat ze niet helpen.

Hallo tommy78. Ze heeft een server gehuurd en krijgt geen hulp van Strato. Zie bericht #4. Ik begrijp ook niet dat ze niet helpen.

Dat klopt, dat heb ik gelezen. Maar vanaf bericht #1 wordt al aangegeven dat er geprobeerd wordt om e-mail te verzenden met Outlook 2016. In bericht #13 wordt aangegeven dat de instellingen zijn nagelopen, dan neem ik aan dat de instellingen bekend zijn :). Ik ben benieuwd welke instellingen dat zijn en tevens ben ik benieuwd, zoals ik in bericht #11 gevraagd heb, of eer gebruik gemaakt wordt van een beveiligde verbinding.

Die had ik geprobeerd, maar werkte ook niet. :-)
EDIT: dat werkt nu wel weer :-)
In #12 staat dat het via Outollok nu weer werkt... maar via de Strato smtp niet.. dus daar op focussen.
In 1e lijn vind ik dat een Strato helpdesk probleem... lastig om van afstand te weten wat er niet goed is, de eerste suggesties hier werken blijkbaar niet...

In #12 staat dat het via Outollok nu weer werkt... maar via de Strato smtp niet.. dus daar op focussen.
In 1e lijn vind ik dat een Strato helpdesk probleem... lastig om van afstand te weten wat er niet goed is, de eerste suggesties hier werken blijkbaar niet...

Tja vind ook beetje vreemd dat strato geen hulp geeft bij VPSserver. Strato geeft aan dat de VPS en alle info die hier op staat onder verantwoording van de klant valt. Als we nu een emailpakket zouden hebben met Strato dat krijg je die hulp wel. Maar goed we maken dus ook geen gebruik van de strato smtpserver, maar gewoon die van ons domein dat gekoppeld is aan de VPS.

Ik voer in:

Type account: Imap
Server ink : mail.domein.nl
Server Uitg; mail.domein.nl

Vervolgens bij meer instellingen:

GEEN vinkje bij smtp serververificatie

Inkomende mail: poort 143 - verificatie GEEN
Uitgaande mail: poort 25 - verficatie GEEN

Zo'n beetje alle poort combis geprobeerd, maar na gecontrole gaat verbinding met inkomende server goed, maar kan niet verbinden met uitgaande

Probeer eens.

De kans is groot dat het aan de locale provider ligt. Vaak wordt poort 25 geblokkeerd als je iets naar een vreemd netwerk zend. Je bent verplicht de locale SMTP server te gebruiken. (Dit omdat ze dan zelf spam kunnen filteren) Oplossing is vaak om beveiligde mail te gebruiken via poort 465 of 587. Wellicht werkt dit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan