Kan een dell pc uit 2002 nog nieuwe hdd geplaatst krijgen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GW2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Kan dell pc uit 2002 nog nieuwe hdd geplaatst krijgen? aansluiting is volgens mij niet vorige, maar daarvoor.

ps Heeft nog zin p4 aan de gang te krijgen, verneem dat al lijkt bv webpagina zelfde als die van uit de tijd van de geboorte van een nu huwbaar lief dochterke (of gerechtigd andere zaken uit te spoken, dan huwen, .....hoe ook). dat ze er toch veel langer over doen (webpagina's inladen wel te verstaan.......de pc), zelfde soort pagina's te laden. Iemand idee wat pentium 1,6 uithaald, of event. 2,5 nu nog?

Laatst bewerkt:
Een nieuwe harddisk zal je daarvoor nergens meer kunnen krijgen. Wat is je bedoeling met die PC?

Wat is het TAG nr van die pc, kunnen we verder kijken adh van de gerichte systeeminformatie.
In 2002 had je al IDE als main aansluiting voor je Hdd's

Ik zou zeggen kijk eens op marktplaats of je een tweedehands disk ergens kan ritselen.

Met de browsers van nu ga je er niet vrolijk van worden. Systeem zal zeer traag gaan werken, zelfs al bij het openen van 1 pagina.

HardDisks is een ander probleem. Enkel nog gebruikte exemplaren te krijgen voor een systeem van die leeftijd.

Een nieuwe harddisk zal je daarvoor nergens meer kunnen krijgen. Wat is je bedoeling met die PC?
Mailen, en via internet de belangrijkste dingen kunnen doen. Pdfje kunnen maken etc. Meer dan 15 euro moet niet worden. Maar hulpstuk er tussen, éne naar andere soort aansluiting, geen optie dan dus?

ps als het nog ff kan lijen (?).

War RogerS al zei, het zal niet alleen een oude pc zijn maar er zal ook geen moderne browser op draaien die nodig is voor het huidige internet. Je zal er ook een Windows versie op aan de de praat moeten zien te krijgen. Dat zal hoogstens Windows XP zijn als je geluk hebt en daarmee wil je niet meer het internet op uit oogpunt van beveiliging.

Het lijkt mij de moeite en de kosten niet meer waard, als het al zou lukken er een schijf voor op de kop te tikken.

Laat alles eerst maar even, als niet zo makkelijk met verloopje ofzo te doen is (kon de schijf ook nog ergens anders in). Bedankt voor de hulp eerst maar.

Omdat je het zo vriendelijk nog even "oppert", de Tag, G695FDJ (Tenminste, als het het nr is achter het woordje: TAG, op het binnen klepje).

Laatst bewerkt:
4 ronde gaatjes, en rechthoekige stekker met 37 (dacht ik, zoiets iig) kleine vierkante gaatjes, Dat dus IDE aansluiting?

Laatst bewerkt:
Dat lijkt op een IDE connector en een Molex aasnluiting.

Heb ook rare pc volgens mij, dvd rom zat met vier gaatjes en denk 33 gaatjes stekker vast, hdds met sata.

Dus nodig een verloop stekker van 37 gaatjes naar sata, en gaatjes stekker naar zelfde breedte ongeveer stekker met sleuf.

Laatst bewerkt:
Ik draai op een P4 (512 MB RAM) een test versie van Debian 8... ik laat hem hybernaten dus start ie best redelijk snel op.
Surfen gaat redelijk en met wine werken er zelfs wat office programma's ....
In de mijne zit EN IDE EN SATA aansluitingen (Compaq pc).

Als ik een gratis snellere tegen kom... dan schuif ik hem door ... maar ik ga geen andere kopen....voor deze testdoelen :d

Connector.jpg Die moest het zijn, bedankt voor hulp (met benamingen zo gevonden).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan