Roeland035
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 mrt 2015
- Berichten
- 291
Beste forumleden,
Wij krijgen offertes binnen via de mail, waarvan wij de gegevens invullen in een configuratieblad voor onze producten.
In deze mail staan standaard twee tabellen.
Company Name: MECATHERM
First name: Yves
Last name: PRUVOST
Op de bovenstaande manier zijn de tabellen ingericht. Heel basic zoals je ziet. Nu is mijn doel om deze informatie te exporteren naar Excel. Er staat nog meer informatie in het mailtje, maar ik heb alleen de gegevens van de tabel nodig, dus alleen MECATHERM, Yves en PRUVOST in dit geval.
Ik heb nu een Outlook VBA code die een folder bekijkt van Outlook en vervolgens een Excel bestand aanmaakt en automatisch headers creëert. Deze headers staan onder elkaar in kolom A en de data van het mailtje (MECATHERM, Yves en PRUVOST) moet er achter komen te staan in kolom B.
De code die ik nu heb pakt alleen de hele body van 't emailtje en stopt alles in Cell B2. Ik vraag mij nu af hoe ik kan zoeken in het mailtje naar bijvoorbeeld "Company Name" en dat hij dan de tekst die daar achter staat in excel zet achter de juiste header.
Heeft iemand ideeën?
Dit is mijn code dusver:
Wij krijgen offertes binnen via de mail, waarvan wij de gegevens invullen in een configuratieblad voor onze producten.
In deze mail staan standaard twee tabellen.
Company Name: MECATHERM
First name: Yves
Last name: PRUVOST
Op de bovenstaande manier zijn de tabellen ingericht. Heel basic zoals je ziet. Nu is mijn doel om deze informatie te exporteren naar Excel. Er staat nog meer informatie in het mailtje, maar ik heb alleen de gegevens van de tabel nodig, dus alleen MECATHERM, Yves en PRUVOST in dit geval.
Ik heb nu een Outlook VBA code die een folder bekijkt van Outlook en vervolgens een Excel bestand aanmaakt en automatisch headers creëert. Deze headers staan onder elkaar in kolom A en de data van het mailtje (MECATHERM, Yves en PRUVOST) moet er achter komen te staan in kolom B.
De code die ik nu heb pakt alleen de hele body van 't emailtje en stopt alles in Cell B2. Ik vraag mij nu af hoe ik kan zoeken in het mailtje naar bijvoorbeeld "Company Name" en dat hij dan de tekst die daar achter staat in excel zet achter de juiste header.
Heeft iemand ideeën?
Dit is mijn code dusver:
Code:
Sub Extract()
On Error Resume Next
Set myOlApp = Outlook.Application
Set mynamespace = myOlApp.GetNamespace("mapi")
Set myfolder = myOlApp.ActiveExplorer.CurrentFolder
Set xlobj = CreateObject("excel.application.14")
xlobj.Visible = True
xlobj.Workbooks.Add
xlobj.Worksheets("Blad1").Name = "Offerte"
'Set the header
xlobj.Range("a" & 1).Value = "Company Name"
xlobj.Range("a" & 1).Font.Bold = "True"
xlobj.Range("a" & 1).Font.Size = 20
xlobj.Range("a" & 3).Value = "Company name:"
xlobj.Range("a" & 3).Font.Bold = "True"
xlobj.Range("a" & 4).Value = "First name:"
xlobj.Range("a" & 4).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 5).Value = "Last name:"
xlobj.Range("a" & 5).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 6).Value = "Job Title:"
xlobj.Range("a" & 6).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 7).Value = "Street Address / Number:"
xlobj.Range("a" & 7).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 8).Value = "Zip / Postal code / City:"
xlobj.Range("a" & 8).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 9).Value = "Country:"
xlobj.Range("a" & 9).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 10).Value = "Telephone:"
xlobj.Range("a" & 10).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 11).Value = "Email Address:"
xlobj.Range("a" & 11).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 12).Value = "Website:"
xlobj.Range("a" & 12).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 13).Value = "Deliver Street Address / Number:"
xlobj.Range("a" & 13).Font.Bold = True
xlobj.Range("a" & 14).Value = "Deliver Zip / Postal code / City:"
xlobj.Range("a" & 14).Font.Bold = True
xlobj.Columns("A:A").AutoFit
For i = 1 To myfolder.Items.Count
Set myitem = myfolder.Items(i)
msgtext = myitem.Body
xlobj.Range("b" & i + 1).Value = myitem.To
'Next
Final:
End Sub