• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Hallo,

Even een vraag ivm hyperlink.

Ik heb een documentje dat in tabblad 2 met lege cellen start en waar in cel A1 een bepaalde naam gecopieërd wordt uit tabblad 2 van een opgeslagen pdf bestand en bv in cel B1 de hyperlink naar de lokatie ervan moet komen.
Voor de locatie beheer ik een cel, vb E1=celnaam pad en verwijst naar c:/.
De code in cel B1 zou
Code:
=HYPERLINK(Pad&A1&".pdf";A1)
moeten zijn.

De vraag is nu, hoe ga ik tewerk om deze code te bekomen nadat er een gecopieërd komt uit een ander tabblad in cel A1? (en dus zo verder met de cellen A2 en B2 enz...) want ik start met legen cellen.

Ik heb al een voorbeeld bekeken maar zie nergens geen programmatiecode, dus veronderstel ik dat het via een andere weg is... maar hoe?

Alvast bedankt...

Begrijp niet veel van de vraag, maar het moet een backslash zijn ipv slash.

C:\ ipv C:/

Begrijp niet veel van de vraag, maar het moet een backslash zijn ipv slash.

C:\ ipv C:/

was maar als voorbeeld, de vraag is, hoe komt, na cel A1 ingevud te hebben, automatisch een hyperlink in vak B2

Werkt hier prima.

In E1 = C:\
E1 gedefinieerde naam: "pad"

In A1 = test.

in B1: =hyperlink(pad&a1&".pdf";A1)

Het bestand "test.pdf" wordt netjes geopend indien aanwezig natuurlijk. (C:\test.pdf)

Werkt hier prima.

In E1 = C:\
E1 gedefinieerde naam: "pad"

In A1 = test.

in B1: =hyperlink(pad&a1&".pdf";A1)

Het bestand "test.pdf" wordt netjes geopend indien aanwezig natuurlijk. (C:\test.pdf)

Idd, dat is ook hetgeen ik schreef.

Maar hoe bekom ik automatisch de link in vak B1, uit een leeg tekstvak dus?

Als je onderstaande formule in een cel zet wordt het vanzelf een linkje waar je op kunt klikken met de muis.
Code:
[COLOR=#333333] =hyperlink(pad&a1&".pdf";A1)[/COLOR]

Als je onderstaande formule in een cel zet wordt het vanzelf een linkje waar je op kunt klikken met de muis.
Code:
[COLOR=#333333] =hyperlink(pad&a1&".pdf";A1)[/COLOR]

de vraag is, hoe bekomen ik die code in cel B2 van zodra dat A1 een tekst bevat

Plaats het documentje even. En het quoten is ook niet nodig.

Als je even had aangegeven dat het met een macro moest.......

In Cel E1 van tabblad facturen het bestandenpad.
Bv:
Code:
 C:\users\[COLOR=#3E3E3E]End0weR\documents\map1\[/COLOR]

De code in werkblad-module 'Facturen'.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
With Target
 If .Column = 1 And .Row > 2 And .Count = 1 Then
  If .Value <> "" Then
    Hyperlinks.Add .Offset(, 8), [E1] & .Value & ".pdf"
   Else
    .Offset(, 8).ClearContents
  End If
 End If
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Het is leuk om te zien dat je mijn voorbeeld naar eigen wensen hebt omgebouwd.
Met wat voorkennis heb ik hem werkend gekregen.
Wel eerst ff het pad aanpassen naar je eigen computer.

Bijlagen

Danku Harry, jou code had ik ondertussen ook al aan de praat gekregen, wat ik er wel over ging vragen was hoe ik de verwijzing kon maken naar een pad in een ander tabblad, dan sub adres en screentip leeg laten en een verkorte naam kon geven ook uit een ander tabblad...

Ja Piet ik nam voor een groot deel uit jou voorbeeld. Samen met voorbeelden dat ik van andere mensen in mijn vorige post (optellen factuur) gekregen heb.
Helaas ken ik eigenlijk niks van vba (en excel eigenlijk ook niet veel), enkel een kleine basis studio.net.

Leuk te zien dat je het bij gewerkt hebt, ik dacht al dat het in een tabel zat, helaas vond ik nergens iets van eigenschappen noch van codes uit deze tabel.
Net zoals nu weer weet ik niet hoe alles bekomen word of waar ik de codes of eigenschappen e.d. uit deze tabel kan vinden...

Wel zie ik dat de keuzelijst voor datums verdwenen is, is daar een andere oplossing voor mss?

Alvast bedankt voor de hulp

Piet,

zoals vermeld in mijn vorig bericht zie ik dus totaal niet waar de codes zich bevinden en kan ik er weinig aan veranderen.

wel zou het handig zijn want, op de tweede lijn maakt hij geen hyperlink en te tabel neemt niet af als ik de cellen leeg maak (al weet ik niet of dit wel hoeft).
wel zag ik dat de factuurnummer vanaf A4 startte waar in de vb code regel N_Facturen .value +3 was...

Hyperlink naar tabblad factuur!L5.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
With Target
Application.EnableEvents = False
  If .Column = 1 And .Row > 2 Then
        If Target.Count = 1 Then
          If .Value <> "" Then
            Hyperlinks.Add .Offset(, 8), Sheets("Factuur").Range("L5") & .Value & ".pdf", "", " ", .Value
           Else
           End If
         Else
         End If
  End If
Application.EnableEvents = True
End With
End Sub

Heb je het bericht aangepast?

Op 13:40 uur stond er dat je dat zelf ook al had gevonden en dat het stom was dat je hetzelf niet gerelateerd had aan blad factuur!L5..

Plaats het bestand eens waardoor jij geen hyperlink krijgt en ik wel.
We kunnen zo wel aan de gang blijven.

Wel zie ik dat de keuzelijst voor datums verdwenen is, is daar een andere oplossing voor mss?
Je kan de datum invoeren in cellen J14, K14 en L14. In cel M14 kun je de datum checken (hij wordt rood als het niet vandaag is)

Piet, het is met de bedoeling dat een factuur op het einde van de maand kan spreken ongeacht op welke dag van de maand je het maakt...

Wat mij vooral bezig houd is waar ik die codes uit de tabel terug vind? Dat snap ik nog niet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan