• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij kleur geven tussen bepaalde datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekP

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2018
Hallo iedereen,

Ik zoek een formule die ervoor zorgt dat bepaalde rijen een kleur krijgen als die buiten een bepaalde datum vallen.
In hoeverre is dit mogelijk?

(zie bijvoorbeeld in het deel van januari week 5, die datum valt in februari en ik zou die rij in het aangegeven vak een kleur willen geven is dat mogelijk?)

Alvast bedankt
Freek

Bijlagen

Even in de formule een paar $-tekens zetten en het bereik aanpassen
Code:
=OR(AND($C2="";$C3<>"";MONTH($C3)<>MONTH($C4));AND($C4="";$C3<>"";MONTH($C3)<>MONTH($C2)))

Ik heb heel even een update gemaakt. Ik de gehele rij word nu gekleurd als de maand niet overeen komt.
Ik weet alleen niet waarom dit bij sommige maanden niet gaat.

Bijlagen

zie bijvoorbeeld in het deel van januari week 5, die datum valt in februari

Week 13 valt niet in 2 verschillende maanden en moet je dus weg halen uit april

Daar is hetzelfde aan de hand.
Week 17 valt alleen in april

enz

De week valt niet in 2 verschillende maanden

De week valt niet in 2 verschillende maanden

Ja die moet ik er inderdaad nog even uithalen die weken.
Maar dan blijft de vraag het is de bedoeling dat deze rijen een kleur krijgen die code die ik van jou gekregen heb werkt niet.
Ik weet nu niet of ik iets verkeerds doe.

De week zul je er toch echt uit moeten halen want hij staat ook al bij maart

Wat je ook gaat doen, rekenen met maanden en tegelijk met weken is vragen om problemen omdat deze niet goed met elkaar overeen komen.

Een maand is meer dan 4 weken.
Zo kan 1 maand kan in 4 weeknummers passen maar je kan er ook 6 weeknummers voor nodig hebben.

die code die ik van jou gekregen heb werkt niet.

De code klopt wel want je vroeg om een kleuring als één week in 2 verschillende maanden zou vallen.
In deze weken vallen de maandag en vrijdag in dezelfde week, je hebt ze alleen bij de verkeerde maand gezet
Of eigenlijk je hebt ze er dubbel in staan, ook de weken die over 2 maanden gaan staan er 2 maal in.

Als je aan het eind van het jaar alles gaat optellen dan maak je een hele grote fout!!

Hallo iedereen,

Ik heb even een nieuw bestandje gemaakt om te kijken of dit makkelijker is.
Helaas geeft dit nog niet het gewenste effect.

Ik heb nu met een formule de maand automatisch laten weergeven in de A kolom.
Nu heb ik geprobeerd om op basis van een bepaalde tekst een regel te kleuren. Helaas gebeurt dit niet.
Is er iemand die ernaar kan en wil kijken?

Ik heb een voorwaardelijke opmaakt getest in het het dik gedrukte gebied wat begint bij C3

Alvast bedankt

Bijlagen

Het probleem is (zoals ik al eerder heb aangegeven) dat je nooit een eerlijke verdeling tussen maanden en weken kunt krijgen.

Een maand is niet exact 5 weken en een jaar kun je ook nooit exact indelen in periodes van alleen 5 weken.

Met andere woorden je zult altijd een handmatige aanpassing moeten doen voor elk jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan