Goedendag,
Ik heb een bestand met 1 overzicht blad en 4 bladen met data. In dit overzichtsblad heb ik een knop als je daarop klikt komt er een inputbox waarna je een filiaalnummer in kunt vullen. Deze waardes moet hij gaan zoeken in de 4 bladen en alles weergeven wat betrekking hierop heeft.
Ik heb al een stukje code maar deze heeft de volgende 2 problemen:
- Als er een filiaalnummer wordt ingevuld die niet (of niet op alle bladen) voorkomt komt er een storing (deze nummers kunnen: op alle bladen staan maar dat hoeft zeker niet
- Bij het zoeken naar de waarde stopt hij bij de eerste die hij vind terwijl het best kan zijn dat deze vaker voorkomt (ook dit hoeft niet zo te zijn)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als het bestand nodig is hoor ik het natuurlijk graag!
Groet Ivo
Ik heb een bestand met 1 overzicht blad en 4 bladen met data. In dit overzichtsblad heb ik een knop als je daarop klikt komt er een inputbox waarna je een filiaalnummer in kunt vullen. Deze waardes moet hij gaan zoeken in de 4 bladen en alles weergeven wat betrekking hierop heeft.
Ik heb al een stukje code maar deze heeft de volgende 2 problemen:
- Als er een filiaalnummer wordt ingevuld die niet (of niet op alle bladen) voorkomt komt er een storing (deze nummers kunnen: op alle bladen staan maar dat hoeft zeker niet
- Bij het zoeken naar de waarde stopt hij bij de eerste die hij vind terwijl het best kan zijn dat deze vaker voorkomt (ook dit hoeft niet zo te zijn)
HTML:
Sub overzetten_basis()
'pop-up scherm verschijnt
fil = InputBox("wat is het filiaalnummer? ")
'Kijkt of er iets wordt ingevuld
If fil <> "" Then
'Bestand wordt leeg gemaakt
Dim lr1 As Integer, p As Integer, y As Integer
With Sheets("Periode overzicht").Columns("a:i")
.Font.FontStyle = "Standaard"
.ClearContents
End With
'Zoekt de juiste waarde op
Set c = Sheets("In- en uitkluisboekingen").Range("A:A").SpecialCells(2).Find(fil, lookat:=xlWhole, searchorder:=xlByRows)
Set c1 = Sheets("Negatieve kassabonnen").Range("A:A").SpecialCells(2).Find(fil, lookat:=xlWhole, searchorder:=xlByRows)
Set c2 = Sheets("Cadeau en waardebonnen").Range("A:A").SpecialCells(2).Find(fil, lookat:=xlWhole, searchorder:=xlByRows)
Set c3 = Sheets("Groepsaanslagen > 30 euro").Range("A:A").SpecialCells(2).Find(fil, lookat:=xlWhole, searchorder:=xlByRows)
Set c4 = Sheets("Demo, proeverijen of klant co").Range("A:A").SpecialCells(2).Find(fil, lookat:=xlWhole, searchorder:=xlByRows)
'Plaatst de waarde in het overzicht
With Sheets("Periode overzicht")
.Cells(1, 1).Resize(1, 9).Value = c.Resize(1, 9).Value
.Cells(5, 1).Resize(1, 9).Value = c1.Resize(1, 9).Value
.Cells(10, 1).Resize(1, 9).Value = c2.Resize(1, 9).Value
.Cells(15, 1).Resize(1, 9).Value = c3.Resize(1, 9).Value
.Cells(20, 1).Resize(1, 9).Value = c3.Resize(1, 9).Value
End With
End If
End Sub
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als het bestand nodig is hoor ik het natuurlijk graag!
Groet Ivo
Laatst bewerkt: