geeft niet meer verjaardagen in het nieuwe jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste Forummers,

Ik gebruik in een query de volgende criteria om de verjaardagen -7 dagen van vandaag en + 14 dagen van vandaag te verkrijgen.

bijl1.JPG

Dit heeft het hele jaar goed gewerkt. Alleen nu het nieuwe jaar in het bereik ligt pakt hij de verjaardagen vanaf 01 jan 2019 niet mee.

Wat is er fout in mijn criteria?


Friend
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je eerst de eerstvolgende verjaardag berekenen en daar jouw voorwaarden op loslaten. Met format gaat het nooit lukken omdat format(date(),"mmdd') 1229 geeft en format(01-01-2019;"mmdd") 0101 geeft en dan gaat de vergelijking mank. Aangezien je blijkbaar van plaatjes houdt krijg je dan zoiets.
Knipsel.PNG

Code:
SELECT Format([Gebdat],"mmdd") AS dat
FROM Table1
WHERE (((IIf(DateSerial(Year(Date()),Month([Gebdat]),Day([Gebdat]))>=Date(),DateSerial(Year(Date()),Month([Gebdat]),Day([Gebdat])),DateSerial(Year(Date())+1,Month([Gebdat]),Day([Gebdat]))))>=Date()-7 And (IIf(DateSerial(Year(Date()),Month([Gebdat]),Day([Gebdat]))>=Date(),DateSerial(Year(Date()),Month([Gebdat]),Day([Gebdat])),DateSerial(Year(Date())+1,Month([Gebdat]),Day([Gebdat]))))<=Date()+14));
 
Laatst bewerkt:
Als ik de formule van VenA loslaat op een eigen bestandje, krijg ik alleen de verjaardagen van januari. Lijkt mij ook niet de bedoeling. Bovendien vind ik de formule nodeloos ingewikkeld.
Ik gebruik dus deze:
PHP:
SELECT GebDat, DateSerial(Year(Date())+Abs(Month(Date())>Month([Gebdat])),Month([Gebdat]),Day([Gebdat])) AS Tabel
FROM Productie
WHERE (((DateSerial(Year(Date())+Abs(Month(Date())>Month([Gebdat])),Month([Gebdat]),Day([Gebdat])))>=Date()-7 
And (DateSerial(Year(Date())+Abs(Month(Date())>Month([Gebdat])),Month([Gebdat]),Day([Gebdat])))<=Date()+14));
 
Klopt inderdaad niet veel van maar ging om het idee.
 
VenA,

Hartelijk dank voor jouw reactie :thumb:

Met dank voor de aanrijking van het idee!

Friend
 
OctaFish,

Hartelijk dank voor jouw reactie:thumb:

Ik ga jouw aanbevelingen en uitwerkingen verder toepassen.

Hartelijk dank voor jouw uitwerking die het verschil maakt voor mijn probleem. :d

Friend
 
Klopt inderdaad niet veel van maar ging om het idee.
Dit snap ik niet; het is toch de bedoeling om een TS met werkende oplossing te helpen? Maakt verder niet uit, volgens mij heeft Friend wel iets bruikbaars nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan