• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beschadigde excel 2019 bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Dat wil ik best proberen maar heb ik wel dat bestand nodig.

Wie weet waarmee ik een excel bestand kan herstellen. Het is een heel belangrijk kilometerbestand.

Verbaast me altijd dat men van belangrijke bestanden geen backup maakt...

... start het bestand in excel op, en houdt dan de shift-toets ingedrukt....

Wat gebeurt er dan?

Greetz/Excelbat

Beste excelbat. Ik maak altijd backups ervan maar die backup die ik gemaakt heb en op de cloud heb gezet doet precies hetzelfde als de orginele

De shift knop werkt niet. Edmoor wat kan ik dan nog doen?

Dat bestand hier plaatsen.

Dat bestand zal wel een code of privé-informatie bevatten. Deze tips nog bekeken?

Ik heb meerdere beschadigde Excel bestanden gerepareerd.
Succes niet gegarandeerd, maar als TS het me wil laten proberen heb ik uiteraaard dat bestand nodig.

Zonder alle linkjes bekeken te hebben en met de halve informatie die je geeft. Office maakt automatisch herstelkopien mits je dat aan hebt staan. Snor het bestand op via de verkenner en rechtsklik op het bestand. Met een beetje geluk kan je dan een reservekopie vinden die je terug kan zetten.

Richting de nabije toekomst (vanaf de eerst volgende actie) : zelf actief voor zgn versioning zorgen, dan kun je altijd terug naar het moment dat het nog net goed ging.

Beste mensen,

Ik dacht gistereneen ik download verschillende apps. 6 apps had ik gedownload en 1 ervan kon het bestand opeens wel openen. Ik heb meteen 2 verschillende backups gemaakt. Ik heb gratis versies geprobeerd waarvan je ook de pro versie van kan downloaden maar dat lukte niet.

De app waarmee het wel lukte heet docs to go.

Kan iemand mij vertellen waarom ik een dag eerder wel het bestand kon open met excel van windows op mijn telefoon en een dag later is het bestand opeens beschadigd?

Hoe kan het opeens dat het bestand beschadigd is? Ik dacht ook goed te doen aan een backup op de cloud maar die was net zo beschadigd als het orgineel.

Hoe kan het zo zijn dat de ene backup 166kb en de andere 194kb is? Precies hetzelfde bestand is het.

Als je je bestand op OneDrive opslaat krijg je automatisch versie beheer:
2019-08-06_10-16-21.jpg
Met vervolgens deze opties:
2019-08-06_10-17-14.jpg

Kan iemand mij vertellen waarom ik een dag eerder wel het bestand kon open met excel van windows op mijn telefoon en een dag later is het bestand opeens beschadigd?

Hoe kan het opeens dat het bestand beschadigd is? Ik dacht ook goed te doen aan een backup op de cloud maar die was net zo beschadigd als het orgineel.

Hoe kan het zo zijn dat de ene backup 166kb en de andere 194kb is? Precies hetzelfde bestand is het.

Maar goed, ik heb er geen verstand van, ik lees contains pivot tables, data connections, links, macro's, veel meer functies, unreadable content, formulas/formatting. Shut down improperly, bad sectors, malware, extreem grote file. Denk dat er nog wel twintig op te noemen zijn.

Nu heb ik een vraag, waarom reageer je niet op vragen en suggesties van helpers?

@senso. Hoezo reageer ik niet? Ik zei toch al dat het gelukt was? En hoe het mij gelukt is !
@vena. Die reserve kopie heeft excel op andeoid dat dan ook?
@route99. Bedoel je hetzelfde als vena?
@edmoor. Zoals je misschien al gelezen hebt is het mij gelukt met maar 1 app.

Ik wil iedereen bedanken voor alle hulp en het meedenken ervan! Klasse. Ik ben jullie heel erg dankbaar.

@vena. Die reserve kopie heeft excel op andeoid dat dan ook?

Geen idee. Het enige wat ik van office op mijn Android telefoon heb staan is Outlook. De rest is nagenoeg onwerkbaar. (of werkt toch niet waar ik het voor nodig heb)

Oke. Dank je wel. Ik kijk er wel deze week is naar of het erin zit

Hoe kan het opeens dat het bestand beschadigd is?

Zeer waarschijnlijk, aangezien je diverse besturingssystemen gebruikt, door problemen met de exoten. MS-Excel is in basis gemaakt voor een MS-Besturingssysteem (Windows). Daarnaast zijn er ook wel eens wat backward problemen tussen de nieuwere en oudere versies die niet direct een beschadigd bestand opleveren maar wel wat in de onderliggende XML aanpassen. Het grootse probleem is zoals, @Senso al aangaf, de vooral geavanceerde grafische opties die compleet vertaald (gecompileerd) moeten worden en daar gaat het vaak mis.

Er hoeft bij wijze van spreken maar 1 bitje om te vallen en er zit een fout in de .XLM en dan kan bijna geen applicatie het meer lezen en de applicatie die het wel kan kan een interpretatiefout maken waardoor het lijkt dat het werkt maar of alles dan nog klopt is dan een vervolgvraag.

Wat je zegt VenA.
Zo af en toe krijg ik te maken met beschadigde bestanden van derden die ik dan d.m.v. ingrijpen in de XML wel weer kan repareren.
Maar dat lukt niet altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan