• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vragenlijst met score

Status
Niet open voor verdere reacties.

enlil

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2020
Ik probeer een vragenlijst(7 vragen) te maken(zie voorbeeld).
In deze vragenlijst kan men per vraag een score geven(minimaal 0, max 10 punten) waarbij het totaal van de vraag ook maar 10 mag zijn. Maar, elke subvraag behoort weer bij een aparte rol. Die subvragen worden dan opgeteld en de subvragen met de hoogste score worden dan weer aan een specifieke rol gekoppeld. Ik heb het voorbeeld hiervan in tabblad uitkomst geplaats.
Iemand die mij kan uitleggen hoe ik zoiets moet kunnen realiseren?
ik hoop dat eea duidelijk is.
dank alvast.

Bijlagen

Waar worden de punten ingevoerd? En hoe kom je tot het resultaat in de tab 'uitkomst'?

Volgens mij heb ik net, per ongeluk, mijn reactie verwijderd in een poging een typfout te corrigeren. Werken op een tablet is toch niet zo handig.

de punten worden handmatig ingevoerd. Het resultaat wordt opgeteld per rol. Voorbeeld: rol 1 krijgt de opgetelde scores van 1g,2f,3b,4e, enz. Tm 7c. Dit gaat ook zo voor rol 2, 3 enz. Uiteindelijk wil ik daar dan weer een mooi grafiekje van maken, maar dat is voor later. Ik zit vooral met die controle op het max. Aantal punten per vraag en de optelling van de antwoorden.

De vraag was niet hoe maar waar de punten ingevuld worden. Vul het geheel eens handmatig in en verklaar hoe je tot het resultaat bent gekomen.

Hier een eerst aanzet van wat ik ervan begrijp.
Elke vraag max 10 punten en optelling van elke rol (als voorbeeld rol_1 is alle A antwoorden en rol_2 B)

Bijlagen

zie voorbeeld v3
per vraag mogen er max. 10 punten verdeeld worden. rol1 als uitkomst krijgt het resultaat van het optellen van de punten van enkele antwoorden uit alle vragen(zie tabblad uitkomst).
Daarna moet de rol emt de hoogste score expliciet benoemd worden, ik was aan het denken aan een staafdiagram gebruiken om dit duidelijk te maken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Weet niet of de meest gemakkelijke opzet is, maar hierbij een optie met 2 hulpkolommen en een opteltabel.

Bijlagen

Dank, wat doet de kolom A5 en B5? En welke code is dan om te controelren dat er niet meer dan 10 punten gegeven is?

Laatst bewerkt:
Hier een eerst aanzet van wat ik ervan begrijp.
Elke vraag max 10 punten en optelling van elke rol (als voorbeeld rol_1 is alle A antwoorden en rol_2 B)

Ik zie dat de code om de verschillende cellen op te tellen, {=rol_1} is. Hoe werkt deze precies?

De kolommen A5 en B5 moeten nog uitgevonden worden. Dus doen niet zoveel. Verder heb ik nog steeds geen idee wat het moet worden behalve dat de som van de antwoorden niet hoger mag zijn dan 10.

=min(sum(bereik);10)

Via CTRL F3 kom je in de name manager
Daar zie je waar rol_1 voor staat.

met onmogelijkheid van meer dan 10 punten per vraag.
Dat had ik ook al in #6 verwerkt via datavalidatie maar is niet op gereageerd.

De kolommen A5 en B5 moeten nog uitgevonden worden. Dus doen niet zoveel. Verder heb ik nog steeds geen idee wat het moet worden behalve dat de som van de antwoorden niet hoger mag zijn dan 10.

=min(sum(bereik);10)

het gaat om een (generieke)test waarbij je een max aantal punten mag geven per vraag. Uiteindelijk krjjg je dan een bepaalde score. 1 rol(of kenmerk) springt er dan uit. Ik wil datgene wat eruit springt inzichtelijk maken. Ik heb dat nu gedaan via een grafiek maar dat laat mijn hart ook nog niet sneller lopen. Ben dus nog zoekende qua opmaak en gedeeltelijke functionaliteitvan de Excel aangezi3n deze dus eigenlijk een nette rapportage moet laten zien, maar heb niet zo'n goed idee wat er mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan