Ik zit met een tijdrovend klus.
Elke dag update ik omzetcijfers.
Het is aannemelijk dat er vandaag een omzet bij zit van een klant bij zit die er gisteren niet bij zat.
Vervolgens haal ik een selecte groep klanten uit het overzicht
Dit proces laat ik verlopen met een macro.
Het tijdrovende zit 'm doordat ik, na verwerking, toch nog in alle tabbladen de draaitabellen moet controleren of deze alle klanten die ik wel wil hebben, heeft meegenomen.
Zou iemand eens willen kijken of er een volgorde in mijn macro niet goed staat
Ik denk nl. het volgende te doen
1. ik zet alle draaitabellen in elk tabblad op ALLE
2. ik ververs alle draaitabellen (waardoor ook alle nieuwe klanten worden toegevoegd)
3. ik deselecteer de ongewenste klanten
Elke dag update ik omzetcijfers.
Het is aannemelijk dat er vandaag een omzet bij zit van een klant bij zit die er gisteren niet bij zat.
Vervolgens haal ik een selecte groep klanten uit het overzicht
Dit proces laat ik verlopen met een macro.
Het tijdrovende zit 'm doordat ik, na verwerking, toch nog in alle tabbladen de draaitabellen moet controleren of deze alle klanten die ik wel wil hebben, heeft meegenomen.
Zou iemand eens willen kijken of er een volgorde in mijn macro niet goed staat
Ik denk nl. het volgende te doen
1. ik zet alle draaitabellen in elk tabblad op ALLE
2. ik ververs alle draaitabellen (waardoor ook alle nieuwe klanten worden toegevoegd)
3. ik deselecteer de ongewenste klanten
Code:
Sub Nieuw_Dagteller_bijwerken()
'
' Nieuw_Dagteller_bijwerken Macro
'
'' *****************************************************************************************************************************
'' Hieronder beginnen de submodules om in de draaitabellen de KG klanten eerst weer terug te halen en vervolgens weer weg te filteren
'' *****************************************************************************************************************************
KlantnummerAanUit (True) 'Klantnummer Aan
ActiveWorkbook.RefreshAll
KlantnummerAanUit (False) 'Klantnummer Uit
'' De draaitabellen zijn nu bijgewerkt en hieronder nog de laatste opdrachten en het einde van de macro
End Sub
'' ********************************
'' Hieronder de eerste submodule
'' ********************************
Sub KlantnummerAanUit(Status As Boolean)
Set sh = Sheets("PM")
Set shB = Sheets("Beheerder")
For x = 1 To 3
sh.PivotTables("Draaitabel" & x).PivotFields("Klantnummer").CurrentPage = "(All)"
With sh.PivotTables("Draaitabel" & x).PivotFields("Klantnummer")
For i = 2 To shB.Cells(shB.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
.PivotItems(shB.Cells(i, 1).Value).Visible = Status
Next i
i = 0
End With
Next x
Set sh = Sheets("Omzet N-1")
Set shB = Sheets("Beheerder")
For x = 1 To 1
sh.PivotTables("Draaitabel" & x).PivotFields("Klantnummer").CurrentPage = "(All)"
With sh.PivotTables("Draaitabel" & x).PivotFields("Klantnummer")
For i = 2 To shB.Cells(shB.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
.PivotItems(shB.Cells(i, 1).Value).Visible = Status
Next i
i = 0
End With
Next x
End Sub