• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar een werkblad door middel van gcijfer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beegee59

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2020
Kan ik door middel van een 6-cijferig getal (bijvoorbeeld 123456), automatisch naar een ander werkblad gaan?

Bijvoorbeeld:
Ik geef in "Werkblad 1" in een cel "123456" in en dat ik dan automatisch naar "Werkblad 16" ga, om daar bijvoorbeeld persoonsgegevens te bekijken die gerelateerd zijn aan het 6-cijferig getal.

Ik gebruik Excel voor Mac, maar ik kan ook Excel voor PC gebruiken, maakt niet uit, als ik maar weet wat de code is, dan kan ik het zo, indien vereist, omzetten naar de juiste versie.

Ik heb op Blad 1 de code gezet en dan zou hij, nadat ikd ecode heb ingevoerd, automatisch naar Blad 4 moeten gaan

Bijlagen

• Schermafbeelding 2024-06-18 om 13.54.59.jpg
    Schermafbeelding 2024-06-18 om 13.54.59.jpg
    26,5 KB · Weergaven: 5
  • Voorbeeldbestandje.xlsx
    Voorbeeldbestandje.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 7
In de bladmodule van Blad1.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("a1")) Is Nothing Then
    If Len(Target) <> 6 Then Exit Sub
    For Each sh In Sheets
        If sh.Name <> "Blad1" Then
            If sh.Range("D1") = Target.Value Then Application.Goto sh.Range("a1"), True: Exit Sub
        End If
    Next
End If
End Sub

Dit is inderdaad de bedoeling. Super, maar waar heb je dat nou ingegeven? Zodat ik het voor meerdere nummers kan gaan gebruiken. De kennis is nou niet zo groot, dat ik dat helemaal begrijp. Als ik het zie, dan wordt het me zeker duidelijk

Rechtsklik op de tab van Blad1 en selecteer "Code bekijken".

Beste emilds

Het gaat om een voorbeeld, uiteraard bevind zich op ieder werkblad informatie, ik heb in het originele bestand ongeveer 34 werkbladen, maar wat is dan de code.
Misschien dat jij me dat kunt zeggen?

plaats dan een representatief voorbeeld of vertel hoeveel info er op die bladen staat

Ja inderdaad, nu je het zegt. Het lijkt wel een weeshuis.

Maar nu even over het bestand. Super, het werkt hartstikke mooi, maar........
Nu krijg ik een venster en dan moet ik met de muis het nummer aangeven. Is het ook mogelijk dat ik het met het toetsenbord kan doen, dus dat ik in het venster zelf de nummers in kan geven, zonder dat ik ze op moet zoeken?
Alleen als het kan hoor, zo ben ik er ook al blij mee

zal aan mij gericht zijn uw bladen blijven zichtbaar.

Als je in de bovenste textbox een lidnummer invult en je kiest toon blad gaat hij naar dat blad.

Ik dacht een oplossing gegeven te hebben, je kunt in het formuliertje ook een nummer intikken.
Maar ik heb kennelijk iets gemist, waar blijkt uit dat de werkbladen verborgen zouden moeten zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan