Auke van Wieren
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jun 2024
En dan nog dichtnaaien. Jouw cursussen heb ik al jaren op mijn PC staan, zie ik nu. Ga ik doen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je meerdere exemplaren van hetzelfde materiaal hebt zou ik dit in twee tabellen noteren. Eén T_Materiaal met alle gegevens die voor alle exemplaren hetzelfde zijn zoals type, ect. en één voor de exemplaren met de exemplaar specifieke informatie zoals prijs, ect.Als je twee exemplaren van bijvoorbeeld een zelfde loc hebt, horen daar dezelfde echt gebruik gegevens bij.
De naam van de velden is misschien niet zo duidelijk voor mensen die geen treincollectie hebben, maar elk veld heeft wel een andere betekenis, dus als elke decoder maar 1 lokadres, minimale snelheid ect. kan hebben zie ik geen reden om dit nog verder uit te splitsen. Dan zijn dit duidelijk eigenschappen van de decoder.Nog een voorbeeldje van een slecht genormaliseerde tabel: de tabel t_DecoderGegevens met daarin de velden CV-01 t/m CV-123. Daar staat weliswaar een optionele beschrijving bij, maar dat zou ik toch echt anders doen. Bijvoorbeeld door een codetabel te maken met die codes als sleutelveld, en een naamveld met daarin de beschrijving die je nu hebt en eventueel een memo veld om het veld verder te omschrijven. In een koppeltabel leg je dan voor elke combinatie een record vast.
SELECT T_Materieel.Id_Materieel, T_Materieel.Omschrijving,
T_Materieel.Materieel_type, T_Materieel.Materieel_codering
FROM T_Materieel LEFT JOIN T_Materieel_type
ON T_Materieel.[Materieel_type] = T_Materieel_type.[Materieel_type]
WHERE (((T_Materieel_type.Materieel_type) Is Null));
Als je niet op kleur gaat zoeken kan je nog altijd een keuzelijst maken met de waarden die reeds gebruikt zijn in dat veld met : select distinct [Kleur] from [T_materieel], daar hoef je nietperse een nieuwe tabel voor aan te makenT_kleur heeft geen PK. Als je niet op kleur gaat zoeken, lijkt dit me een overbodige tabel en kan je de kleur beter rechtstreeks in de tabel noteren als tekst. Deze tabel is bedoeld voor een Keuzelijst met invulvak in het formulier. Voor dit soort tabellen heb je toch geen PK nodig?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.